FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů... Jeden příspěvek | Celý strom
Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 09:05
Karel
... a navíc ještě radioaktivnější než Temelín a vlak vyhořelého paliva dohromady. Fujtajbl, ještě, že jsem zůstal ve financích...

http://zpravy.idnes.cz/nove-skenery-skodi-zdravi-piloti-by-se-jim-meli-vyhybat-tvrdi-odbory-v-usa-15b-/zahranicni.asp?c=A101115_1483216_zahranicni_btw
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 09:23
Lejzy
No vzhledem k tomu, že to ze zdravotních - bezpečnostních důvodů Drábová u nás vůbec nepovolila, tak se jim vůbec nedivím.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 09:50
Luděk Ch.
No jo, ono když tím člověk jako cesťák projde párkrát do roka, o nic nejde. Ale chodit tím do práce několikrát do týdne, to už bych taky protestovat. Já ale pořád nějak nechápu smysl tak podrobných kontrol posádek. Jako aby posádka neunesla sama sebe? To je pořádná blbost. Když se některý z pilotů rozhodne s letadlem havarovat, tak se mu to s největší pravděpodobností podaří a nepotřebuje k tomu ani žádné nebezpečné předměty. Ostatně už se to i stalo EgyptAiru. Tak nechápu, jaký je účel kontrol posádek.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 09:54
Tragédie v JRD
jaky? no ten, ze par bezmozku se sotva vychozenou zakladkou muze buzerovat páááány pilotyyyy ...
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 09:56
Algy   
A to si vem ty lidi, co to obsluhujou. Ty u toho stojej celej den!
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 09:58
Tragédie v JRD
No, ale nestojej v tom
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 10:18
Algy   
A ty myslíš že to září jen v tom rámu a nikde jinde? To záření jde celou tou halou, byť je slabý.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 10:30
Luděk Ch.
To bych zase nepřeháněl. Je to udělané tak, aby se ven dostalo naprosté minimum. Určitě obsluha dostane za rok podstatně menší dávku, než pilot který prochází skenerem.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 11:32
Algy   
Těžko říct, ale docela by mě to zajímalo.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 10:12
orlík
Kdo hledá, vždycky argumenty najde - třeba ochránit posádku a cestující před jedním eventuálně šíleným pilotem. Ale za vrchol absurdity lze považovat bezpečnostní kontrolu, na Ruzyni (ale třeba i v Brně), když přiletíš sám a vlastním letadlem. Nevím, co by se dělo, kdyby u pilota našli třeba nůž. Jo jo, tohle se těm muslimům fakt podařilo, zblbnout zbytek světa.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 10:52
kuma   
Prosím, vraťme se z dohadů nohama na zem.

1) ohrožení létajícího personálu různými chorobami (nádory...) je obecně znatelně vyšší, než u jiných profesí, protože ve výškách, kde tráví sovou pracovní dobu jsou znatelně více vystaveni vlivu kosmického záření (na zemi celkem úspěšně pohlcováno atmosférou, ale v těch 11 km je to docela rozdíl). Občasná expozice (cestující) je zanedbatelná, profesionální významná (!) Tophle se ví dávno, jsou tomu přizpůsobeny normy pracovní doby - stejně jako v jiných profesích "v riziku".

2) opakovanou expozici scannerům - včetně mikrovlnných - bych nepodceňoval. Pokud je část spektra některých scannerů v pásmu RTG vln, pak docela souhlasím s odporem proti scanování pilotů (je otázka: co se zbylými členy posádky?)

3)Ano, pilot má v ruce zásadní zbraň - letadlo. Ten bombu nepotřebuje. Mám zkušenost zrovna ze včerejška: já idiot jsem zapomněl v cessně na apronu v Drážďanech odložit svůj rituální svípařský swissknife. Vždycky když vylezu na mezinárodním zletadla, tak se "odzbrojím," abych pak neměl problémy při návratu k letadlu. Tentokrát jsem kudlu zapomněl v kapse. Když jsme pak cestou k letadlu šli do rámu, rovnou jsem to řekl, že jako co s tím, že mám zapomenutou kudlu. A odpověď té dámy z ostrahy mne porazila - řekla - "No vy jste pilot, takže to můžete mít, to je v pořádku" - a bylo. Takže asi tak...
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 11:16
orlík
Tak to je dobrá zkušenost s tím nožíkem. Já jí nemám, protože jsem ho u sebe zatím nezapomněl. Otázka jen je, proč tedy prochází pilot soukromého letadla tím rámem.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 11:37
MiG-21MFN
já mám pocit, že kdykoliv jsem šel tím rámem, tak byl vypnutej a s kontrolou nějakej dokladů si taky hlavu moc nelámali. kamarád měl propadlou občanku a kolegyně policistka si toho ani nevšimla
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 11:52
orlík
No tak mě vždycky kontrolovali zcela normálně, rám byl zapnutej, a když pípal, tak následovala "ruční" kontrola. Celkem je mi to fuk, jen mi to přišlo docela legrační. Stejně, jako když tě vezou autem 100 m od stojánky do kanceláře. Chápu, jde o to, aby se nikdo nepotuloval po ploše, ale to se řeší třeba při návštěvě ve firmě taky - obvykle doprovodem místně povolané osoby.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 11:59
kuma   
Nejen nepotuloval - ale abys tam nezahodil ty nože, co ti jako "kapitánovi mikrolajtu" nechali - a mohl by je pak s plochy sebrat nkdo jiný (napřiklad na letištích, kde se s dodávkama neserou a capeš hezky pěšky - LKKV)
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 13:07
Rychlokvaška
Díky doktore za zastání

1.) Kosmické (resp. jakékoliv ionizující) záření a letectví je poslední dobou velké téma. Nevím jak je to v ostatních leteckých zemích (EU direktiva z roku 1996 by měla být platná od roku 2002), ale tady v UK má každý člen leteckého personálu povinně firmou doplňovaný logbook jednotlivých letů a u nich na základě různých měřených a statistických ukazatelů generovanou hodnotu absorbovaného záření - pro daný let a akumulovanou. Pro nás se o to stará Globalog (http://www.globalog.com/) a musím říct, že někdy jsou hodnoty celkem na pováženou. Globalog má k dispozici minutové hodnoty záření pro každou polohu kdekoliv na zemi a na základě různě přesných údajů (od GPS souřadnic po velkou kružnici) dodaných aerolinkami pro daný let vyhodnotí dávku záření, které byla posádka vystavena. Tyhle hodnoty se mění v průběhu času podle aktuální aktivity daného záření a také podle parametru daného letu:
- výšce letu - čím výše tím hůře, dvojnásobné hodnoty cca každých 6000ft, v klasických hladinách kde lítají airlinery je hodnota 60-200x větší než na zemi
- zeměpisné poloze - čím dále od rovníku, tím hůře, protože směrem k pólům klesá schopnost magnetického pole země odklánět elektricky ne-neutrální subatomární částice, které sledují magnetické siločáry a tak se defacto koncentrují směrem k pólům
- a samozřejmě délce trvání letu - čím delší, tím pochopitelně horší

Jen tak pro orientaci:
- Hodnota záření které je vystavena většina lidí na zemi je cca 0.27 mSv ročně, s tím, že limitem je 1 mSv
- Pracovníci s radioaktivním materiálem nebo zařízeními jsou vystaveni cca 0.99 mSv ročně, s tím že limit je 20 mSv, nicméně při překročení 6 mSv ročně se začíná řešit co se bude dít dál (podrobnější prohlídky, omezení vystavení záření, apod.)
- Letecký personál je vystaven hodnotám cca 3.03 mSv ročně, s tím že limit je ve většině zemí 6 mSv. Výjimkou je jako vždy USA, kde je limit 50 mSv, protože úředník stanovil, že si dotyční sami zvolili danou profesi a tak si za to mají nést taky následky (ehm).
- Když tak koukám do svého Globalogu, tak průměrná roční hodnota u mně dosahuje 3.8 mSv, což je naštěstí jen skoro 4x víc než v nemocnici pracovník u RTG nebo pánové v Temelíně Je to dáno tím, že drtivá většina letů je směrem na jih, netrávíme hodně hodin v maximálních hladinách, nelítáme ultra longhaul a zdaleka nedosahujeme max. limitu 900 letových hodin ročně. Pro srovnání - jeden let do Egypta je dávka průměrně 25 microSv, jeden let do Kanady průměrně 55 microSv - je to dáno tím, že i přes stejnou délku letu se Atlantik brousí někde kolem 60°N, občas i severněji (můj osobní rekord je 68°30N když eště soptil Ejákul a lítalo se z uctivé vzdálenosti kolem). Hodnoty kolegů třebas z Air Canada co lítají pouze longhaul už ale tak pěkně vypadat nebudou.

Pokud by k tomu náhodou někoho zajímalo něco navíc:
- http://www.globalog.com/cosmic_radiation.pdf
- http://www.globalog.com/globalog_brochure.pdf
- http://www.smartcockpit.com/pdf/flightops/safety/200
- http://www.smartcockpit.com/pdf/flightops/meteorology/2

Přidal jsem jěště obrázek pro ukázku jak vypadá takový Globalog logbook a je tam krásně vidět, jak se liší expozice u různých typů letů.

Na jednu stranu to může všechno vypadat jako hraní si s abstraktními čísílky a jakési neznámé riziko v pozadí, které se projeví bůhví kdy v životě člověka. Faktem ale zůstává, že vliv inonizujícího záření na mutace DNA je prokázaný, stejně jako hodnoty záření měřitelné (a měřené). Ze statistik také vyplývá poměrně jednoznačně, že výskyt různých druhů rakoviny je u létajícího personálu několikanásobně vyšší než u ostatní populace.
Ostatně na tom, že se pilotům rodí jenom holky taky něco bude ;o)


2. a 3.) Fully body scannery a kontrola leteckého personálu
Tohle je z prominutím nějvětší pi*ovina od dob kdy musíme vytahovat notebooky a balit si tekutiny do 100ml lahviček. Díky jednomu rádobyteroristovi, který si svévolně zapálil koudel u zadku...Zase jedna z ukázek, jak si můžou letištní securiťáci užívat nově získané pravomoci šikanováním posádek a cestujících. Usáma se musí někde v té své jeskyni válet smíchy....
Abych to uvedl na pravou míru - samozřejmě souhlasím s kontrolami na letištích, bez nich to v téhle době už bohužel nejde. Bohužel ale tady v UK nebo ještě mnohem hůř v USA se kontrola posádek stává pro securiťáky jakýmsi rituálem, jak co nejvíce znepříjemnit život létajícímu personálu. Kontroly kterými procházíme my pravidelně, jsem jako cestující nezažil NIKDY. Někdy je to až absurdní - celkem pravidelně mi prochází celej kufřík, otevírají jednu složku dokumentů po druhé, prochází každou stránku, otevírají peněženku, testují zubní pastu, musím pouštět notebook, sundávat boty...pochopitelně jakýkoliv pokus o přenos tekutin nad 100ml končí ihned v koši, o pravidelném osahávání (o nutnosti provádět ho tak jak někteří velmi pochybuju) ani nemluvě. A samozřejmě se nezapomenout zeptat jestli nemám s sebou nějaké ostré předměty...Prostě absurdistán. Jednou jsem měl bohužel dobrou náladu a tak jsem na dotaz "nějaké ostré předměty?" odpověděl "v kufru nic, ale v kokpitu mám tááákovouhle sekeru". Úsměv ani jeden a stálo nás to 30 minut zpoždění, protože jsem šel pěkně bokem a hurá na něj. Přitom jsem jenom konstatoval známý fakt. Všechno je to úplně postavené na hlavu, ostrých předmětů je na palubě každého letu víc než dostatek (nejen ta sekera). Jeden chudák kolega to jednou po hodně náročné šichtě neunesl a při dalším letu po opakované nepříjemné konfrontaci se securiťákem se prostě před všema v hale svlékl kompletně do naha a prošel tím rámem tak jak ho pánbů stvořil. Nutno říct, že jsem se mu v tu chvíli vůbec nedivil. Zkušenosti které si "užívají" kolegyně něžného pohlaví speciálně v USA snad ani nestojí za vyprávění na veřejném fóru...
A tak pokud jde o mně - z důvodů záření a z důvodů neustálé securiťácké buzerace já osobně hodlám tyhle full body scannery bojkotovat, i kdyby to mělo stát zpoždění daného letu. A jak to tak zatím vypadá, rozhodně nebudu sám.
56426 B / 600 x 444 / Globalog.jpg
 2x  

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 13:10
Tragédie v JRD
jen mych fifty cents - me se ten americky pristup libi. jen je skoda ze ho neuplatnujou i u kuraku a tech co se v KFC oapri kafem.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 13:42
Rychlokvaška
Jak už je zvykem, v tomhle se neshodneme
Vybrat si dobrovolně jestli budu kouřit nebo ne je imho něco jiného než jestli dělám nějaké povolání, kde bych měl mít nějak stanovené podmínky pro jeho bezpečné vykonávání.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 13:44
Tragédie v JRD
... tim spis, ze jsi si ho vybral v dobe, kdy negativni ucinky tehle sragor z kosmu jsou celkem dobre znamy
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 13:53
Rychlokvaška
Znovu opakuju, že negativní účinky srágor z kosmu nejsou tím problémem o kterém tu píšu - tím jsou full body scannery a bezpečnostní kontroly na letištích.

Ionizující záření je fakt, kterému se dá přizpůsobit způsob lítání - a díky stanoveným limitům se tak taky děje, bohužel ne v USA. Tam se ale ostatně kolem dopravního letectví děje mnohem víc věcí, nad kterými tak trochu zůstává rozum stát. Věcí které jsou dány nedostatečnou regulací a managementem firem, kteří umí obcházet systém a dojit svoje zaměstnance. Chápu, že s tím z principu nesouhlasíš (jak jsi ostatně naznačil už mockrát regulace = socialismus a každý má právo volby), ale zrovna za mořem to už (zároveň "bohužel" i "konečně") dospělo do stavu, kdy je to v celé své nahé kráse postavené před veřejnost jako docela brutální příklad toho kam až to může zajít.

Na jednu stranu chápu, že ze židle v kanceláři ti tohle všechno může být úplně ukradený, ale trochu empatie by možná neuškodilo ;o) Jednou třeba můžeš být i tam v podobné situaci.

Ale to je na dlouhou debatu o tom, nakolik jsou lidi "samoregulační" a u toho jsme se nikdy neshodli
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 14:02
Tragédie v JRD
No .. to bylo jen na to "povytazeni oboci" nad tim, ze si soudruzi v USA dovolili zvednout limty pro piloty, protoze si sami zvolili povolani.

ja tu sice nemam davky ionizujiciho zareni, nicmene jiste rizikove faktory ze sezeni u pocitace od nevidim do nevidim tu jsou samozrejme take. a taky nikdo nekrici, ze chce u pocitace sedet maximalne 4 hodiny, a pak ze uz to skodi zdravi a kvuli tomu bude za XX let slepej. prestoze je negativni vliv cuceni do monitoru na zdravi celkem znamy. a stejne tak je to ve spouste jinych oboru.

davide, mrzi me jedna vec. ackoli mas ve spouste veci pravdu a tve zkusenosti zde predavane jsou neocenitelne, tak se nemohu zbavit pocitu, ze tu cim dal casteji slysim, jak vsichni pilotum a letadylkum jen ublizuji, jak je nikdo nema rad, ze je rentgenum je vystavuji, poplatky zvysuji, a jinak se vas snazi zatlacit do zeme.... :/
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 14:24
Rychlokvaška
A právě proto, že negativní vlivy čučení do monitoru jsou několik let dostatečně známy, se za těch nekolik let celkem dost významně změnily díky rúzným normám monitory natolik, aby se tyhle problémy minimalizovaly...
A stejně jako tomu je u jiných oborů. Čas od času jsou tyhle normy potřeba, protože tohle všechno "navíc" stojí "peníze navíc" a do toho žádná firma jen tak sama od sebe nepůjde...Spousta jiných norem je naprosto absurdních, o tom není žádná debata. Ale beznormový systém by imho nefungoval.

Na jednu stranu máš Tome pravdu - ten tvůj pocit je správný Důvody jsou pro to dva - jednak poslední dva roky byly v letectví v mnoha ohledech celkem zlomové v negativním slova smyslu. Druhak jak se v tomhle oboru pohybuju, dostávám se víc a víc do hloubky a jak začínám věcem pomalu rozumět, ne vždycky jsem pln nadšení z toho co zjistím. To že to tu dávám najevo není ani tak proto, že bych očekával nějaké sympatie To jsem na špatném fóru, špatné zemi a taky ve špatném oboru. Dávám to sem proto, že to s letectvím souvisí a stejně jako spousta pozitivních věcí, i tyhle negativní k tomu patří a mělo by se o nich vědět. Když už ne proto aby se změnily k lepšímu (to si pochopitelně musíme vybojovat na jiných frontách než na Péráku), tak třeba jen proto, že se tu najde pěkných pár lidí, kterým se i takové informace do budoucna můžou hodit. Možná ne a možná o tom debatuju úplně zbytečně...ale doteď jsem měl takový pocit.

Popravdě řečeno je to ale oboustranné - přesto že ve spoustě věcí máš pravdu a tvé zkušenosti zde předávané jsou neocenitelné, tak se nemohu zbavit pocitu, že tě snad všechny tyhle do země zatlačující praktiky naplňují nějakou radostí nebo zadostiučiněním ;o) Chápal bych to, kdyby to byly věci, ke kterým se všude jinde a v jiných oborech přistupuje stejným metrem, nebo věci za které si můžeme sami. Faktem ale je, že to jak se tomuhle oboru "ubližuje" jak píšeš je dáno jen a jen tím, že obecné povědomí veřejnosti je "oni si to zaslouží, protože peněz mají dost". A asi bych se tu upsal, kdybych se snažil tenhle argument vyvrátit, byť má ke skutečnosti opravdu hodně daleko. Ano, pochopitelně najdeš na spustě jiných oborů a lidských činností stejné problémy, někdy i mnohem horší. Nikdo taky nikomu nebrání, aby své názory ventiloval na veřejném fóru. Důvod proč to dělám já, je proto, že je to fórum letecké a že mně tyhle věci občas celkem serou Ne že bych nad tím nějak plakal, nebo ztratil příliš mnoho myšlenek. Myslím si ale, že je o tom potřeba mluvit, protože s "názorem většiny" prostě nesouhlasím, i kdybych měl být úplně sám...
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 19:04
Reptile   
Myslím, že je jedině dobře, že o tom mluvíš a já v tom narozdíl od Tragéda žádnou ublíženost necítím. Díky Tvému dost do hloubky jdoucímu rozboru tady aspoň mnozí pochopí, že i povolání pilota má mnoho stránek a ne všechno na něm splňuje jejich romantické představy. Vždyť s joystickem v ruce a virtuálními pasažéry za zády je tak snadné podléhat iluzím...
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 16:16
kuma   
Che, ale to nepíšeš pravdu - protože jestli dřepíš v práci víc než 4 hodiny v jednom kuse, tak porušuješ pracovní kázeň (povinné přestávky dané zákoníkem práce) a pokud se nepolepšíš, zaměstnavatel s tebou může rozvázat pracovní poměr...

pic kozu do vazu!
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 16:34
tonde   
pic kozu do vazu!!!!
Dogdore, přestávku musíš mít nejdéle po 4,5 hodinách nepřetržité práce Takže čtzři hodiny v kuse můžeš sedět... Otazné je, kdo pracuje tolik v kuse DD Snad jen u pásu
Peace, brothers!
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 16:40
kuma   
No jistě - a myslíš, že těch 30 minut rozdílu může zhroutit křehké zdraví v zocfelené tělesné schráně Tragédově? Handrkovat se o pár minut je jinak hnidopišství !
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 16:34
Tragédie v JRD
No. neporusuji. je to sest hodin (nejdelsi interval . 4 (resp. 4,5) je u nezletilejch. no, a protoze do prace chodim tak akorat chvili pred obedem, tak je vymalovano .)
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 17:10
Balooo   
Je vidět, že jsi nebyl řádně proškolen na hygienické normy. Při práci s PC musí být odpočinek min. 15 minut každé dvě hodiny (např. jiná práce). Dokonce existují normy na velikost pracovního stolu a třeba šířky uličky ve skladu, pokud se v něm nosí břemena v obou rukou (pokud jenom jednou, tak je norma menší
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 13:25
AJS
My taky dostáváme údaje, kolik mSv koupíme, je zajímavé, že moje průměrná hodnota na tryskáčích je 3-4mSv ročně, na ATR to bylo 1,8mSv.

Nicméně na jaře několik stevardů poslalo dotaz do nějakého ústavu (jaderné bezpečnosti?), ať se k těm našim dávkám vyjádří. Odpověděli, že zvýšený výskyt nádorových onemocnění u posádek letadel je sice prokázaný, není však prokázáno, zdali je to způsobeno zářením, nebo životním stylem posádek. Osobně bych dal víc na ten životní styl (nepravidelný rytmus, nevhodná strava, stres, nedostatek pohybu, pobyt v klimatizovaném prostředí). Ve zmíněné odpovědi totiž bylo i uvedeno pro porovnání, kolik toho záření dostaneme z jiných zdrojů. Bohužel už ten mail nemám, ale pokud si vzpomínám, obyvatelé tradičně vysoce radioaktivní české kotliny dostanou za život víc záření z přírody a stavebních materiálů, než posádky z kosmického záření za letu.

Jinak taky souhlasím s tragédem, je to moje povolání, dobrovolně jsem si ho vybral, a až začnu mít pocit, že mi přerůstá přes hlavu a mínusy převažují nad plusy, prostě se na to vykašlu a půjdu létat malá éra jako instruktor, nebo dělat cokoliv jiného. Přesně jako to teď udělal jeden můj bývalý kolega, poměrně zdatný letec, a rozhodl se s profesionálním létáním skončit, a to mu ještě nebylo ani 40let. Ostatně létat dopravu přes 55 let nechci a doufám, že najdu sílu to zavčasu ukončit.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 13:35
Lejzy
No jo ale leckde by to bez ochranych limitu mohlo dopadnout jak pri likvidaci Cernobylu - prachu je za to hodne, neni to videt, tak co by tam nevlez jeste jednou...
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 13:39
Rychlokvaška
Je to taky moje povolání a dobrovolně jsem si ho vybral O těch dávkách kosmického záření ani nijak nepolemizuju, to je prostě fakt, který akceptuju a dokud se budu pohybovat pod 6 mSv ani to nebudu nijak řešit. Koneckonců nic se s tím dělat nedá, krom toho lítat míň nebo vůbec, což je vždycky osobní volba dotyčného
Dával jsem to sem jen pro zajímavost, ne proto, že bych proti tomu nějak protestoval....

Co jsem si ale dobrovolně nevybral a s čím budu polemizovat vždycky jsou kontroly na letištích a full body scannery. Stejně tak nebudu odcházet od létání proto, abych se tomu vyhnul - to je zodpovědnost těch, kteří z toho udělali takovou absurditu jaká je to dnes. Že je to boj s větrnými mlýny je sice možná pravda, ale přesto s tím z principu nesouhlasím.

K tomu záření vs životní styl - to je dlouhodobá polemika. Na jedné straně je třebas prokazatelně vyšší výskyt rakoviny kůže, způsobené spíš tím, že jsou posádky prostě častěji u moře na slunci, na druhé straně jiné druhy rakoviny, které souvisí naopak více s tím zářením, než životním stylem. Taky je tu debata o vyšším zdravotním standardu posádek a přesto vyšší výskyt rakoviny, stejně jako debata o tom, jestli ten vyšší výskyt není hlavně daný tím, že jsme prostě častěji na zdravotních prohlídkách a tak se na to dřív přijde. Každopádně třebas Globalog má natolik hutnou databázi, že až se někdo pustí do pořádného výzkumu se vším všudy, vypadnou z otho určitě zajímavé výsledky. Ne že bych kvůli tomu přestal lítat, to ne...ale zajímá mně to a asi bych svoje lítání tomu přizpůsobl (resp. firma).
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   21. 11. 2010 / 13:23
Rychlokvaška
Hurá, zdravý rozum má šanci

http://abcnews.go.com/Travel/congressmen-tsa-missed-mark-airport-security-patdowns/story?id=12192559
http://www.prnewswire.com/news-releases/tsa-partners-with-flight-attendants-on-security-109319814.html
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 16:39
kuma   
Tady je potřeba si připomenout naší nedávnou diskusi o "obecně negativním dopadu letecké dopravy na zdraví obyvatelstva" - kdy jsem bojoval za seriózní přístup ke statisticky formulovaným závěrům předkládaných dat. Tady je situace podobná:

- jen málokdo dnes pochybuje o významném vlivu ionizačního záření na výskyt nádorových onemocnění.

- statisticky long-haul piloti asi skutečně mají větší výskyt nádorových onemocnění - a z pohledu "pozemního" doktora to nejsou ani "doutníky, chlast a děvky" - ale ani nepravidelný režim a jídlo z piedestalu plynových pák - zrovna tohohle maj třeba doktoři minimálně stějně vrchovatou měrou.

- problém je, že výskyt nádorů má TOLIK vlivů, které se na tom podepisují (genofond, genetická výbava jedince, stav imunity, stav výživy, detergenty na umytém nádobí, polychlorované bifenyly (třeba už v mateřském mléce matek, které onzumují kontaminovanou zeleninu...), radon z porobetonových tvárnic v Severořeském kraji, radioaktivní spad po Mururoa, Bikini, Černobylu - radioaktivní stroncium v hřibech, s poločasem 160 let... prostě spousty a spousty - a to se pak těžko někdo může podepsat pod to, že právě tenhle vliv hraje roli (a ne ten druhý - tredy krom těch minule diskutovaných šášovědců).

Co se týče "vybrání povolání" - máte pravdu jen napůl. Pokud by liberální přístup (vybral sis - tvoje chyba) měl být oprávněně aplikován na piloty, tedy O.K., ať je uplatněn na slévače, svářeče, pracovníky s asbestem a v atomovém průmyslu - a všechny zaměstnance v rizikových profesích (nejde jen o radioaktivitu). Bývá ale v zájmu společnosti limitovat těmto pracovníkům pracovní dobu či délku pobytu "v riziku", protože je to nejlevnější způsob, jak ušetřit za jejich léčbu, ztrátu pracovního potenciálu, důchod a další poplatky. To je možná důvod, proč USA stojí mimo, protože tam se náklady na léčbu často řeší jen u chudších vrstev populace... Ale zbylý svět se chová jinak - jak Evropa (solidární principy) tak třetí svět (massa bob nezná nějaký miliSievert...)
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 21:33
Rychlokvaška
Ještě jedna drobnost z pera povolanějších na téma Full Body scannerů...
http://www.npr.org/assets/news/2010/05/17/concern.pdf
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 22:32
kuma   
Zajímavé, hezké shrnutí, relevantní argumenty, děkuji!

PS: některé logické dopady mi připomínají nezodpovězené otázky týkající se "brdského radaru" - podrobnosti by byly nad tuto diskusi - snad jen zmíním problém extrémně intenzivního paprsku "cikcak skenujícího" cosi kdesi - tím pádem se "zanedbatelným výkonem" v okolí - nikdo neodpověděl, co se stane, když do cesty tohoto paprsku "u kořene" vlétne "špatným směrem" - tedy ve směru, kam je zrovna paprsek ohýbán - pták či pilot - a koupí ten paprsek "trochu déle" a "rovnou na komoru"... - na tohle tenkrát nikdo neodpověděl a ta "vědecká měření u plotu" - to byl výsměch...
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 07:34
Premek
Ja Ti nevim Vasku, ale na ptaka bych se vys*al (teda samozrejme, pokud to neni pilotuv ptak ;o))
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 10:45
Medcin
Proč piloti (stejně jako všeichni zaměstnanci JET a lékaři u RTG) nemají osobní dozimetry místo přibližné kalkulace na základě průběhu letu a stavu strtosféry?
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 10:49
Rychlokvaška
To netuším, ale předpokládám, že ty hodnoty jsou tak malé, že by byly těžko zaznamenatelné v nějak krátkém čase. Dozimetry u takových profesí jsou imho pro případy, kdy dojde k nějakému nečekanému většímu ozáření...

Jinak piloti Concorde svoje osobní měli, ti ale taky lítali ve výškách, kde už ta radiace dosahovala nepříjemných hodnot.

Jak to tak ale s těma rámama vypadá, asi si pořídím vlastní ;o)
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 17:25
Lowmick   
Ted kdyz to tu pises, tak jsem si vzpomnel, ze pul roku litam s nozem. Zapomnel jsem si ho v kapse u notebooku. Hmm, a to mi ho nikde nevyhmatli...

Ale pokud se bavime o prohlidkach na LKPR, tak nekdy to je krapet digusting. Jsem pro, aby zavedli ze prohlidku chlapu muzou delat jen zensky (prip. i naopak). Teda pisu o terminalu 3.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 18:52
Algy   
To by se ti líbilo
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   15. 11. 2010 / 22:33
kuma   
Hmm. Glebovou na tebe...
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 07:35
Premek
Peto ja nevim, ale u nekterych zenskych u letistni ochranky by Ti napred musela predlozit obcanku, aby jsi ji uveril ze Ti muze delat prohlidku. Opravdu to chces? ;o)))
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 10:16
Lowmick   
No to uz jsou extremni pripady. Ale vetsinou je mi do breku kdyz vidim o co prichazim To je jinak clovek ochotnej schovat si desetikorunu hluboko v kapsach.
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 11:10
tonde   
... nechej si udělat piercing do pindíka a budeš pokaždé zvonit při průchodu rámem a zbytek uz bude na tvém osobním šarmu DDD
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 11:20
Algy   
No jo, vlastně, teď mě tak napadlo: jak to dělaj na letišti tihle fešáci okroužokvaný?
Myslíte, že to u rámu sundavaj?
23232 B / 400 x 371 / piercing.jpg
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 11:23
kuma   
Ty asi přepravujou ve zvláštním kontejneru...
Si představ, že jsi pilot - a vyjdeš na záchod z kokpitu - a najednou na tebe v uliče vyjukne takovej kukuč - jen ty nejtvdrší nátury se pak můžou vrátit k původní profesi...
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 11:40
Algy   
Aha, a do toho kontejneru je nakládaj elektromagnetem, jako v kovošrotu
 

Letiště - rejdiště úchyláků a pedofilů...   16. 11. 2010 / 10:31
Rychlokvaška
Ktery ze to je letiste?
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ