| | | stěrače 5. 11. 2010 / 22:10 | |
| | chtěl bych se zeptat,když letim třeba s 737kou v dešti tak musim stěrače zapnout sám nebo manuálně?A de to vůbec? |
| |
|
| | | stěrače stírají 5. 11. 2010 / 22:18 | |
| | Sám. Manuálně to nejde. Ale zaleží asi na modelu, jestli stěradč vůbec má. |
| |
|
| | | | ostřikovače stříkají 5. 11. 2010 / 22:48 | |
| | Jaktoze to manualne nejde? |
| |
|
| | | stěrače 5. 11. 2010 / 22:30 | |
| | Není "sám" a "manuálně" to samé? Ovšem pokud nemyslíš stěrače na manuální pohon. |
| |
|
| | | | stěrače 5. 11. 2010 / 23:03 | |
| | No samozřejmě že není - Maxipes Fík, který ke stírání v takové situaci používal prut - rozhodně stíral sám - a nikoliv manuálně.
Taky pamatuju, že levná auta ve 30. letech měla stěrače "na kličku" - přesněji jeden stěrač, který byl zvenku na skle, měl vevnitř nafest přidělanou páčku, za kterou s ním řidič - v příp=adě potřeby - mohl otočit z jedné strany na druhou (přípasdně zpátky). Tomu já říkám manuální pohyb stěračů.
Navíc - pokud se člověk pohybuje ve virtuálním kokpitu, může něčím (a je jedno čím) hýbat maximálně kursorem (který občas víceméně sleduje pohyby myši či jiného "polohovacího zařčízení") |
| |
|
| | | | | stěrače 5. 11. 2010 / 23:15 | |
| | "pamatuju.. ve 30. letech.."
Doktore, citím úctu k tvému požehnanému věku.. |
| |
|
| | | | | | stěrače 5. 11. 2010 / 23:31 | |
| | Chece - náhodou o autech z té doby toho vím docela dost - já když byl malej kluk, tak mne tatínek vozil v autě jménem "Parilion Cottin" - tam byla kastle na jasanovým skeletu a kličky od dveří držela zavařovací guma (taky jsdnou ségra v zatáčce vypadla ven, ale to jsem ještěš nebyl na světě). Už tenkrát jsme měli vzadu na kufru (a tam byl kufr pěkně hranatej, zvenku a s koženym řemenem) normální dlouhou šedou propan-butanovou bombu - protože jsme "odjakživa" jezdili na plyn... Tenkrát vlastně bylo jen pár let po válce a šly věci, o kterých by se nám teď ani nesnilo. A když táta prodal "parilijóna", tak koupil Pragu Alfu policejní přepadovou - to byl "moderní krokodýl" - tedy auto delší, než 6 m, šestiválec s motorem z Pragy Grand, kabriolet pro 8 lidí. Kličky byly stejné jako u "parilijóna", navíc zvenčí bykly stupačky, aby to těch policajtů uvezlo víc... Na to se nedá zapomenout!
PS: toto téma není OT, protože to auto vyráběla ve Francii firma, která dělěla za 1. války letecké motory, po válce zkusila auta - a zkrachovala. Aut od té firmy bylo prý tehdy na světě už jen 6, ale v té době "veterán" znamenalo "zbytečný vrak"... |
| |
|
| | | | | | | stěrače 6. 11. 2010 / 00:06 | |
| | Já ti tu dobu snad i závidím, doktore.. Napiš paměti a já budu jeden z prvních, co si je koupí.. Ty máš ten dar vyprávění a tak krásně se to čte.. |
| |
|
| | | | | stěrače 6. 11. 2010 / 01:46 | |
| | ve 30. letech? Poměrně nedávno jsem honil kliku stěrače v Tatře 805 |
| |
|
| | | | | | stěrače 6. 11. 2010 / 09:48 | |
| | "Kačenu" už mají snad jen dobrovolní hasiči a muzea, ne? Kdysi jsem v ní jel, skvělej stroj! |
| |
|
| | | | stěrače 6. 11. 2010 / 09:54 | |
| | | |
|
| | | | | stěrače 6. 11. 2010 / 14:02 | |
| | Docela o držku Nevíš náhodou kolikátej dojel? |
| |
|
| | | | | | stěrače 6. 11. 2010 / 22:34 | |
| | O držku by to bylo spíš bez tohodle "zlepšováku"
Nakonec dojeli čtvrtí absolutně! |
| |
|
| | | stěrače 5. 11. 2010 / 23:11 | |
| | Jestli myslíš skutečné letadlo, tak tam se stěrače zapínají manuálně. A jestli myslíš model do FS, tak tam záleží na modelu který máš, některé stěrače mají, ale většina ne. A i když už je mají, tak fungují jenom ve 3D kokpitu, ne u 2D panelu. |
| |
|
| | | stěrače 7. 11. 2010 / 20:52 | |
| | Fungují např. v PMDG B737-800. Zvolit Virtual Cockpit, v nabídce písmen na panelu kliknout na písmeno O. Na takto vyvolaném dalším panelu jsou téměř dole v levé části přepínače L WIPER a R WIPER Park se třemi polohami pro různou rychlost stírání. Zapnout, odejít z tohoto panelu pomocí M, na klávesnici stlačit písmeno S a uvidíme stěrač stírat, po oddálení pohledu pak oba, pokud jsme zapnuli oba přepínače. |
| |
|
|