| | Zajímavé otázky - protihlukové postupy, tah motoru vs. odmrazování 24. 10. 2010 / 14:31 | |
| | Já si dovolím upřesnit otázku č.2
Odběr vzduchu od motoru v prvopočátku nezvýší teplotu výstupních plynů. Zvýšení teploty výstupních plynů má na svědomí automatika, která se snaží udržet otáčky motoru na stejné hodnotě. A již od dob počátků turbinových motorů existovala pouze jedna možná regulace otáček a to přípustí paliva. Takže ten bazmek (můžeme jen nazvat např. HMU,FADEC, palivový regulátor a já spousta dalších názvů) kterej potřebuje udržet otáčky zvýší dodávku paliva. Takže tím se zvýší teplota hoření a teplota výstupních plynů. Samozřejmě se tím i sníží tah, nebo u turbohřídelových motorů výkon, protože směs dohořívá ještě někde na rozváděcích lopatkách prvního stupně turbíny, někdy i dál. Proto se u měně výkonných motorů zakazuje vzlétat se zapnutým odběrem vzduchu. Jednak zde hrozí, obzvláště v letních měsících a starším motoru přešvyhnutí teplot, ale i při vysazení pohonné jednotky nedostatečný tah zbývajících pracujících jednotek.
Platí tedy jedno pravidlo: jaké měrné množství vzduchu odeberu z motoru, takové měrné množství musím dodat paliva. Protože motoru by to prostě chybělo a nedokázal by pracovat. |
| |
|