No, mám čím dál tím silnější stejný dojem - pilotní sedačky jsou vesměs o něco složitější (pokud njde o historické trubkové konstrukce z let čtyřicátých...)
ale kdo ví? teda napnutej jsem jako kšandy...
je fakt, že mnoho letadel, jak je známe dnes, jsou již vypiplané a čtyřikrát modernizované týpky, ale jejich původní prototypové a časné sériové verze tak propracovány nebyly. Dnes skoro žádné letadlo nemá opěrku zad "jen pod ramena" - v 50. a 60. letech to bylo běžné. Skoro bez výjimky mají letecké sedačky "skelet" - trubkový, nebo vaničku (i na zádovou opěrku) a v ní nějaké hejble (ramenní pásy, opěrku lokte, kapsu na life-vest a podobně...)
Přesto se tu dá vystopovat jistá podoba. nezavrhuji jeřábnickou sedačku korečkového rypadla, ale myslím, že by taky mohlo (s jistým zamhouřením očí jít):
* přece jen o L-410 v nějaké původní verzi
* nebo Jak-42
* nebo Saab-340 nějaká stará verze...
A pokud ne tohle - krucajselement, tak to nejni z éra!
(co na to hypermačka - nebyla by nápověda?) |
|