| | | Rychloměr 19. 9. 2010 / 17:43 | |
| | Dobrý den mám problém letim boeingem B734 a hned po startu zhurba kdyz nastoupam 2000 a mám rychlost 340 zhruba se mi vynulujou ychloměry v čem může být problém díky
S pozdravem David |
| |
|
| | | Rychloměr 19. 9. 2010 / 17:47 | |
| | | |
|
| | | Rychloměr 19. 9. 2010 / 17:47 | |
| | Anti Ice zapnuty ? |
| |
|
| | | | Rychloměr 19. 9. 2010 / 19:04 | |
| | nikdy jsem to nezapinal a normalneto slo ....
tak proč bych to měl zapínat
|
| |
|
| | | | | Rychloměr 19. 9. 2010 / 19:04 | |
| | Protoze treba "normalne" bylo tepleji. |
| |
|
| | | | | | Rychloměr 19. 9. 2010 / 19:08 | |
| | No protože štěk zapesal a svítíčko slunilo. |
| |
|
| | | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 08:59 | |
| | A možná i zpíváčkové ptáčkovali. |
| |
|
| | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 08:10 | |
| | Bude zima, bude mráz,
pitotky zamrznou zas.... |
| |
|
| | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 14:42 | |
| | Poslední věta před smrtí:
nikdy jsem to nezapinal a normalneto slo ....
tak proč bych to měl zapínat |
| |
|
| | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 08:56 | |
| | ve 2000ft rychlost 340? Co speed limit FL100? Mě občas u bulíka pmdg najednou najede budík na min.limit, ale to je spíš bugem u modelu. |
| |
|
| | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 09:32 | |
| | V prostoru třídy D je omezena maximální IAS (indikovaná rychlost) na 250 knotů pod FL 100 (letová hladina 10000 stop). |
| |
|
| | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 11:08 | |
| | problem je v tom, ze neznas predpisy a nedodrzujes postupy |
| |
|
| | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 12:42 | |
| | | |
|
| | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 13:54 | |
| | Proč by měl, V off-line může klidně přistávat s jumbem dolů skopce na Václaváku - a těžko proti tomu může někdo něco říkat, což? |
| |
|
| | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 12:57 | |
| | B734 ve 2000ft 340 hmmm tebe bych nechtěl nad barákem |
| |
|
| | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 13:30 | |
| | Alě mně to dřív nědělo taky u toho nedřepim pořád prostě občas si zalítám.
Dělá mi to i u jiných modelů... |
| |
|
| | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 13:40 | |
| | Ty si asi vůbec nepochopil celé tohle vlákno viď? Upřímnou soustrast. |
| |
|
| | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 13:55 | |
| | Ale krom narážky na možné zamrznutí pitotek tady zatím nikdo neodpověděl k věci - o sluníčku a ptáčcích ani nemluvě... Kdo teda neví o čem je toto vlákno? |
| |
|
| | | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 14:01 | |
| | když napíšu: Příjdu k autu a nenastartuje to v čem může být chyba? Tak mě taky všichni pošlou leda do oněch krajin.
Co třeba napsat počasí mám bla bla lba. Když si dám jiné éro tak to dělá / neděla to stejné, éro mám Freeware, payware od XXXX atd atd atd. Pak nemůže čekat rozumnou odpověď kromě teda těch pitotek.
|
| |
|
| | | | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 14:03 | |
| | nj..
tak jsem to malounko přehnal
RPS:
Hned po startu z RWY24-LKPR, počasí zima trocha sněží....
Případně co mám více napsat abych problém lépe objasnil..
|
| |
|
| | | | | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 14:07 | |
| | Proste ti zamrzla pitotka, trubice, ktera je potreba na mereni rychlosti. Zapni si v tom danem letadle "pitot heat" a budes v cajku |
| |
|
| | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 15:27 | |
| | Myslel jsem, že nápověda by mohla stačit.
Jak píšou ostatní, zapnout vyhřívání pitotovy trubice.
Jestli se nepletu, tak je zapnutí vyhřívání pitotky v checklistu každého (aspoň trochu většího nebo úplně každého?) letadla snad hned po nastartování motorů, aby se pitotky stihly správně prohřát.
Napadá mě otázka pro znalé: co, když se nějak ucpe ten druhý konec, takže rychloměrka ukazuje víc než má? Jde to vůbec? Stává se to?
Třeba: nezamrzne přední dírka, ale těch pět po boku (příklad F-18 viz http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/FA18pitot.png ) |
| |
|
| | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 15:28 | |
| | Nebo jsou tam ty dírky na boku na úplně něco jiného? A druhý konec je někde uvnitř dobře zakrytý a vyhřátý?
|
| |
|
| | | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 15:32 | |
| | Nevim co myslis "druhym koncem", diry na boku trupu, nebo pitotstaticke trubice, jsou detektory statickeho tlaku. Jestli se upchaj, bude podle me ukazovat rychlomer vic, nebo min, v zavislosti na tom, kdy se ucpaly. Kdyz poletis niz, bude ukazovat vic, kdyz poletis vys, nez v bodu upchati, bude ukazovat min. |
| |
|
| | | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 16:25 | |
| | Ty dirky nas boku jsou na to, ale pokud vím, tak ty se nevyhřívají - jednak protože jizch bývá několik (odběr statického tlaku) a druhak že jsou v místech, která většinou nezamrzají (takové místo se dá ne letadla nejít snáz, než pitotka na snímání celkového tlaku). Jestli si to dobře pamatuju, tak:
Pokud se ucpe pitotka (mráz, sníh, včela, sršeň...), změní se rychloměr na "špatně cejchovaný výškoměr". Na rychloměru se zastaví nějaká rychlost, která se mírně mění se změnou výšky letadla (s klesáním klesá) - pochopitelně z toho nejde vyvodit nic, ale pilot vidí, že budík ukazuje blbě a podle toho se zařídí (měl by...).
Prevencí zamrzání je samozřejmě zapnout ohřev - u malých letadel se ale zapíná jen tam, kde lze předpokládat tvorbu námrazy - trvalé vyhřívání by žralo baterku a mohlo přepálit tělíska, nejni to na to dělaný. Jak je to u velkejch letadel (v 11km a -56°C lze asi zamrznutí čekat vždy) - nevím, podle rozborů katastrofy Airbusu Air France nad Atlantikem by to asi ělo být zapnuto hned od země - jak už tady někdo psal.
Pokud se naopak ucpe statika (ty dirky na boku letadla - nebo mechanici zapomenou po mytí letadla záslepky - stalo se mockrát!), pak rychloměr ukazuje, ale zatímco při zemi ukazuje dobře, se stoupající výškou ukazuje se zvětšující se chybou - rychloměr indikuje vyšší rychlost, než by skutečná indikovaná rychlost měla být. To je dost průser, protože to pilota nemusí nijak varovat - a létá pomaleji, než by měl - a blízko pádovky to pak je poukázka na průser. |
| |
|
| | | | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 20:06 | |
| | Hmm, k poslednimu odstavci - u velkejch masin, pokud by se tohle stalo, by mne zajimalo, jestli tam je nejaky automaticky varovny system, co by rychlost IAS porovnaval s rychlosti jakou udava v tu chvili IRS/GPS, to by nemelo byt zas tak slozity. |
| |
|
| | | | | | | | | Rychloměr 20. 9. 2010 / 20:13 | |
| | a nevraci tenhle rozdil jako wind? |
| |
|
| | | | | | | | | Rychloměr 21. 9. 2010 / 08:43 | |
| | | |
|
| | | Rychloměr 21. 9. 2010 / 10:33 | |
| | Já bych se mu nevysmíval - já jsem ji dlouho také nezapínal a létalo to. Na svou obranu ovšem musím říct, že jsem to celou dobu četl jako „PILOT HEAT“ a nechápal jsem, proč bych si měl na simulátoru vyhřívat sedačku
|
| |
|
|