No. Poznámku z minula o nadhledu sis k srdci nevzal a BUM BUM BUM už zas dostávám příručkama po hlavě za doprovodu zaklínadel "předpis, příručka, bezpečnost"
Tak popořadě, i když Míra Dušín to tu už rozhodně zmiňoval.
A) HT1000 není schválená jen pro B-RNAV, ale i pro P-RNAV, a to už tak pět let.
B) P-RNAV přílet ovšem stále ještě neznamená přiblížení, to skutečně má v současnosti málokdo schválené. I v celosvětovém měřítku.
C) Je naprosto podstatný rozdíl mezi "stand-alone" RNAV přiblížení, a tím, když letíš LNAV/VNAV overlay. To, o čem jsme se bavili, a zmiňoval jsem to, a nenapadlo mě, že by si to někdo vyložil jinak, je LNAV/VNAV overlay. To znamená, že letíš klasické non-precision přiblížení, NDB, VOR etc., máš zařízení naladěné a monitoruješ jej, ale jinak pro přiblížení používáš daleko přesnější a spolehlivější LNAV/VNAV s tím, že v případě nesrovnalostí má navrch "klasická" navigace. To je něco naprosto jiného, než zmiňované samostatné RNAV přiblížení.
Na LNAV/VNAV overlay nejen že nemusíš mít žádné schválení úřadem či kýmkoliv jiným, ale dokoncee předpis EU-OPS již dva roky vyžaduje, aby se všechny non-precision přiblížení létaly za použití techniky CDFA (continuous descent final approach), tedy jako ILS, bez horizontálních úseků stylem "dive and drive" jako dřív. Došlo také, což bystrému oku doufám neuniklo, k nahrazení MDA u non-precision APP za DA, čímž je dáno najevo, že k minimům se má přistupovat jako u ILS, tedy dosáhnu, vidím/nevidím, landing/go-around, a tedy žádné lety v horizontu k MAPt či k VDP. A aby toho nebylo málo, zrovna dnes náš letový ředitel vydal nařízení, že VŠECHNA non-precision přiblížení, přepočítaná na DA, se mají létat jako LNAV/VNAV overlay s CDFA. Takže žádné "zaletět se to dá, ale je to v rozporu s ....", nýbrž takto se to dle EU-OPS létat dokonce má, pokud to jen trochu jde.
D) ohledně toho vizuálu... tohle snad opravdu pominu, protože skutečně přístrojové přiblížení letěné za VMC a vizuál, to jsou hodinky a holinky a nemá cenu to sem do toho tahat. O tom bychom tady zase mohli vést sáhodlouhé diskuze. To, že ČSA (alespoň před lety) mělo doporučení za VMC na ATR létat non-precision jako decelerované vycházelo z toho, že v takovém případě, když máš vizuální referenci navíc, si můžeš dovolit to letět jako decelerované i v případě, že nemáš VNAV path, za ostrých IMC podmínek se doporučovalo letět tak, jak je ve FCOM.
|
|