I s ATR se non-precision přiblížení decelerované běžně létaly, byť ne tak naostro jako u ILS. Podmínkou bylo být ve VMC. Navíc, s výjimkou ATR 72-202, jež měly jen prostou GPS, byly ostatní ATR vybavené FMS, která měla VNAV, ne že ne, jen nešel couplovat s autopilotem. A s tím pak se krásně dají létat decelerovaná přiblížení i v IMC, jen si už teď nepamatuju, jestli to z hlediska těch přespříliš rigidních postupů ČSA legálně šlo. Ale nepamatuju si, že by za běžných podmínek třeba v Praze někdo létal VORové přiblížení tak, že mine FAF v plné konfiguraci rychlostí 115 kts Osobně si vzpomínám, že s výjimkou Žiliny, kde to přiblížení bylo takové všelijaké, jsem nedecelerované non-precision přiblížení letěl jen s ATR-72 v Berlíně, na Tegelu, v zimě při přechdu studené fronty. NDB, na dvě ručičky, jako za krále klacka s Ju-52.
Jinak protože můj současný zaměstnavatel velice rozumně přijal systém "Nejsme chytřejší než výrobce", tak přejal a téměř nijak významně neupravil a neomezil to, co k letadlu napsal výrobce. Tudíž s velkou radostí létám non-precision APP jako LNAV/VNAV overlay, a pak jde přiblížení letět krásně, ekonomicky a tiše, decelerované téměř jako u ILS. Naopak mě překvapilo od mých nových kolegů, jež dříve létali u SkyEurope, že tuto metodu měli zakázanou...?!? |
|