FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004? Jeden příspěvek | Celý strom
Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 10:44
MT.
Ahoj všem,
včera jsem v rámci IVAO World Tour 2004 letěl z VNKT (Kathmandu - Nepal) do VQPR (Paro - Bhutan). Podle mapy přistání vypadalo hrozivě (viz mapa http://www.ivao.org/members/WorldTour/fp/vqpr.zip ) a bylo to tak i ve skutečnosti. Letěl jsem s PMDG 736, lehce naloženou (přistávací rychlost na 40 klapky byla 123). Podle mapy mám ještě 5.7nm před patou dráhy výšku 13500ft, což je 6167ft nad výškou dráhy. Byl jsem již v přistávací konfiguraci, ale stejně jsem to nestačil vyklesat. Ještě jsem se musel dorovnávat do osy dráhy a to mi s klesáním nepřidalo. Letěl jsem to ručně ne s AP i A/T. Nalétnul jsem přesně podle mapy tj. 328st. od PRO. Je to vůbec možné to zaletět s Boeingem nějak obstojně? Pokud ano, jak by se to mělo letět?
Poraďte, zdálo se mi o tom celou noc ))
MT.
 

Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 10:55
Tragédie v JRD
Ja to letel podle jinych chartu .. ale jestli se nemylim tak je to to letiste, co je v udolicku ze vsech stran obklopene horami? Tusim na HITS uz tohole letiste taky nekdo zminoval.... je to dost brutalni vec, pristat se tam da, nicmene v realu tam nejvetsi letadlo leta Bae 146... kdyz jsem se o to snazil , tak to to letadlo ustalo jen tak tak, ale na draze jsem ho neudrzel ... pri pokracovani dalsim legem jsem vzlitl az na podruhy, napoprvy jsem strejchnul o strom na jednom z tech kopcu
 

Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 11:35
Vita Zenisek
No brutalne to opravdu vypada. Po chvilce vypoctu mi vyslo, ze pri rychlosti 130 KT by clovek musel udrzovat VS vic jak 2300 ft/minutu
aby se tam trefil....
To by mel GPWS zne
 

Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 12:01
MT.
Letěl jsem to ručně a někde okolo 2200ft./minutu, řvalo to každou chvíli Terain, Terain... pak Critical... Problém při takovém klesání byl ten, že se stroj i bez motorů stále zrychloval a dostal jsem se do červeného na rychloměru... Přistál jsem až skoro ve 2/3 dráhy, brzdil... ale nedobrzdil... přejel jsem dráhu... ale letadlo to vydrželo, byť mám nastaveno, že by se mělo při terrain crashích rozbít. A nerozbilo )) Takže jsem to asi přežil...
MT.
 

Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 12:48
A.J.Scandall   
Je to náhoda, že v říjnovém čísle časopisu Airliner World vyšel článek o Bhutánské společnosti Druk Air a trochu tam přistání v Paro popisují. I když z pohledu pasažéra. Volný překlad:

"Dráha leží v úzkém a křivolakém údolí a kvůli její poloze je možné provádět pouze vizuální přiblížení. Zruční letci Druk Airu se tedy při svém strmém sestupu z cestovní hladiny musejí vyhýbat oblačnosti.
Žaludek zůstane na pár minut v 26000ft, i když už letoun zahájí přiblížení na přistání. Ostré zatáčky jsou tak blízko strmým zeleným stráním, že by se ze stromů daly trhat jablka. Ale hned jak začnete zadržovat dech v očekávání přistání, pilot zamiří čumákem k zemi a vypadá to, že chce všechny zabít - pak podrovná a zlehka se dotkne dráhy... Vystoupíte z letadla s třesoucíma se nohama a rádi, že žijete...

Paro má nadmořskou výšku 7300ft s okolními kopci čnícími až do výšky 16000ft. Strmé a netradiční přiblížení, spolu se špatným zimním počasím, často způsobovalo zpoždění a diverze v době, kdy Druk Air létal Dorniery 228... "

Ohledně letadel tam píšou, že Druk Air létá s BAe 146, teď ale čeká na A319. Při výběru typu tam Boeing demonstroval schopnosti 737-700, takže si myslim, že to tam s ním nejak musí jít zvládnout
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 13:36
Vita Zenisek
Myslim ze tady je dulezite to slovo NEJAK v tve posledni vete.
Milan pise ze mu to stale zrychlovalo. Pouziti spojleru je v takove konfiguraci vyloucene. Asi to teda nepujde az tak podle grafu, ale bude to chtit malinko improvizovat
Nekdy to taky zkusim. Pak dam vedet kde lezi trosky meho stroje
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 14:11
A.J.Scandall   
Spoilery hlavně při takovýhle rychlosti už akorát vyrábějí vibrace, odporu moc nepřidaj (a dokonce ani moc nezvýší pádovku). Letadla jako BAe 146 mají výhodu v "rozšklebovací prdelce", tj. mají brzdící štíty na ocase. U klasických letadel platí pro strmá přiblížení jedno - vlítnout do FAFu, nebo bodu zahájení konečného přiblížení obecně, v plné přistávací konfiguraci a s rychlostí Vref+5. Jak to ani takhle neudrží konstantní rychlost na sestupu, znamená to jedno - letadlo to není schopné zvládnout. Nic víc, nic míň.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   16. 11. 2004 / 11:56
Vita Zenisek
Udelal jsem si pokus a jit by to melo.
Zkousel jsem PMDG 737-800, GW jsem mel skoro 140 000 lb => VREF 139 KT na 40-ky klapky. Klesal jsem v teto konfiguraci z vysky 13500 ft az do tech 7300 na 144 KT s vytazenym podvozkem vypoctenych 2600 ft/min a misty jsem mu musel jeste pomoci motorem. Az budu mit vice casu, "zaletim" si do Bhutanu.
Myslim ze trosky se konat nebudou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   16. 11. 2004 / 13:10
cmar
včera som to skusil .. trosky neboli ale GA ano ) v pristavacej konfig PMDG 737-600 podvozok, klapky 40 pristavacia REF 124 klesal som 2400 ft/min z 13500 ale.. rychlost narastala az kdesi k 150 skoro uz do červeneho... skoncil som asi 1000 ft nad drahou... a musel ist nahor. Druhy pokus sa nekonal... manželka mi dala "zltuů kartu, že vraj utorok nebudem lietat ak neskončím ) Taakže tag ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   16. 11. 2004 / 22:24
Vita Zenisek
Tak se mi dnes postestilo. Uplne prazdna 737-800, do kazde nadrze 30% paliva. Odstartoval jsem odtamtud, doletel na TAKTI, tam jsem se otocil a zase se vratil zpet. Shoty jsou tipane z Reply video clip, proto zrejme nejsou videt klapky.
GW byla asi 98000lb, proto silene nizka VREF 116. Letel jsem bez AP, bez AT a bez FD. Sestup jsem provedl tak, ze jsem to nenechal rozbehnout vic jak 121 a min jak 119. To vyustilo ve VS 2100 - 2200.
Podrovnani bylo zbytecne vysoko, ale ze 2100 ft/min jsem jeste nepodrovnaval. )
Kdyby to chtel nekdo nejak detailneji zkoumat, poslu zaznam (3MB zkompresenej) prehratelny ve FS.
img_forumn/r37403_1.jpg (500x381)
img_forumn/r37403_2.jpg (500x400)
img_forumn/r37403_3.jpg (500x400)
img_forumn/r37403_4.jpg (500x400)
img_forumn/r37403_5.jpg (500x400)
img_forumn/r37403_6.jpg (500x400)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   16. 11. 2004 / 23:37
Christopher 01   
Taky jsem to vyzkousel. Nejdrive s 737-700 byla trochu nalozena. Palivo jsem mel jen na kridlech (celkem 60%). Priznam se, ze jsem pouzil AT . Pristal jsem sice na asfalt, ale trochu drive nez jsem mel . Nasledoval drobny odskok a pak si opet sedla. Dalsi pokus byl s An-225 (inspiroval jsem se dnesnim dokumentem na Discovery). Nejvetsi problem mi delal start. Ta draha proste byla moc kratka (a to i kdyz jsem pouzil jako kousek drahy travu). S An-225(vsechno jsem delal manualne) jsem zvolil sestup strmejsi (je to skutecne lepsi, nez se sourat pri zemi ). Tentokrat jsem pristal tam, kam jsem chtel. Podrovnal jsem celkem dobre (no, mozna jsem mohl trosku driv). Par screenu:
img_forumn/r37405_1.jpg (500x375)
img_forumn/r37405_2.jpg (500x375)
img_forumn/r37405_3.jpg (500x375)
img_forumn/r37405_4.jpg (500x375)
img_forumn/r37405_5.jpg (500x375)
img_forumn/r37405_6.jpg (500x375)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   17. 11. 2004 / 09:36
Vita Zenisek
No hezky. Myslim ze ted uz je na rade jen ten raketoplan
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   17. 11. 2004 / 14:59
Kolbiš (OK-KOL)
Jak u té 225-ky otevíráš přední dveře? Já to zkoušel vším možným, otevřel jsem kde co (i kryty na motorech), ale čumák se mi neotevřel.

No a jinak jste mne trošku vyhecovali, tak jsem tam zkusil sednout s dalším klenotem. Napoprvé jsem si nalítl trošku moc zprava, takže jsem pak nesedl přesně na střed dráhy, ale jinak v pohodě )
img_forumn/r37429_1.jpg (500x400)
img_forumn/r37429_2.jpg (500x400)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 13:43
Karel
Minulý týden se kámoš vrátil z Bhútánu, kde byl na tracku. Letěl tam z Káthmándu bhútánským Druk Airem. Trochu jsem mu před letem pohledal na internetu informace o destinaci a navedl ho k tomu, aby dal řeč s piloty. To se mu nakonec podařilo. Volně převyprávěno - jste si to přávě přečetli v AJS příspěvku. Navíc mi říkal, že byli piloti nějak nadšený z novýho letadla, který tam stálo... podle jeho popisu by to mohl být právě ten Airbus. Bohužel fotky z letu nemá, pacholek!

Každopádně mi nevěřil (ani po nahlédnutí do map - pravda, těm moc nerozuměl), že ho čeká něco výjimečného. Říkal, že tohle fakt netušil a moje vyprávění bral příliš na lehkou váhu

Jeho velký obdiv ale patřil bhútánským pilotům a krásným letuškám. Kdyby tak podobné byly u Lufthansy, se kterou se dopravoval do Káthmándu! A letadla také podle jeho laického názoru byly v pořádku.

Karel
 

Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 13:40
Kolbiš (OK-KOL)
Mám podobnou zkušenost. Letěl jsem to s default B737-400. Při sedání jsem jim to trošku pojezdil i mimo dráhu, při vzletu jsem se pak nakláněl celým tělem jak jsem tahal. Takových letišť je tam víc ).
 

Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   15. 11. 2004 / 13:57
Tragédie v JRD
Ona cela ta asijska cast worldtoury byla docela dobrudrzna ))) tbilisi a kabulem pocinaje, pres kathmandu a paro az k poslednimi letisti pred Phnom Penhem .... ILS siroko daleko zadne, v lepsim pripade nejaky VOR, v horsim pripade jenom NDB ...
 

Re: Re: Re: Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   16. 11. 2004 / 08:47
Jarda
Já jsem tam taky letěl s default. Boeingem. Zdálo si mi divný, proč mě ATC drží pořád tak vysoko, když už jsem seblížil a když jsem poprvé viděl runway, tak byla hodně blízko a hodně hluboko pode mnou. Takže znovu, ale řekl jsem si, že tam bude nějaká chyba a začal jsem si sklesávat dřív, přestože ATC řvalo, že jsem nízko a skončil jsem v tom kopci před tím malebným údolím. Bylo to v noci a v defaultu žádné varování výšky nebylo. Asi tam bude hodně strojů "zapíchnutých" v okolních horách. Z toho plyne, vždy věř ATC. ))
 

Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   18. 12. 2011 / 07:07
maty
Tady jsem nasel malou ukazecku z realu A319... kjásná pjáce

http://www.youtube.com/watch?v=nlKApjc9T2U
 

Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   18. 12. 2011 / 09:02
Premek
Pěkné

Jen by mě zajímalo, jestli si lidi z okolí stěžují na hluk
Specielně ten hezký domek, který míjí v čase 0:50... To snad není ani 200 metrů...
 

Jak přistát na Paro - Bhutan - leg 17 z IVAO World Tour 2004?   19. 12. 2011 / 06:53
maty
z toho domku by se mohlo povest par peknych fotecek..
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ