| | | Čtvrtý A310 28. 9. 2004 / 22:41 | |
| | Hele, vím že má být dodán, ale narazil jsem na stránky, kde už je psaný jako dodaný od 30.6.2004. Víte o tom někdo něco.
Serial number 674
Type 310-325
First flight date 17/03/1993
Test registration F-WWCH
Historie letadla:
27-07-1993 (N837AB) Delta Airlines
08-05-1996 (N837AB) Air Jamaica
16-11-1999 (F-OIHS) Air Maldives
20-12-2000 (F-OHIS) Khalifa Airways - Stored at Le Bourget 03/2003
30-06-2004 (OK-YAD) CSA
http://www.airfleets.net/ficheapp/?app=a310&msn=674 |
| |
|
| | | Re: Čtvrtý A310 12. 10. 2004 / 15:08 | |
| | dejte někdo odpověď, prosím, nebo alespoň náznak |
| |
|
| | | | Re: Re: Čtvrtý A310 12. 10. 2004 / 16:05 | |
| | Nevím nic, krom toho, že to bude, podle neoficiálních zdrojů, šunka. Ale moje pravidlo je: suď, až uvidíš. ) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Čtvrtý A310 12. 10. 2004 / 16:31 | |
| | kolik tak muze stat ,,olétana,, A310?? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Čtvrtý A310 12. 10. 2004 / 17:21 | |
| | tak čtvrtý A310 bude vyzvednut tuto středu nebo ve čtvtek v Bordaux |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Čtvrtý A310 12. 10. 2004 / 17:37 | |
| | Nojo, kluci, to je všechno hezký, ale proč je v tom zápisu vedenej u ČSA už od června ? Nebo je to jen chybička ?
|
| |
|
| | | | | | | | Čtvrtý Airbus A310 je doma !!! 27. 10. 2004 / 00:35 | |
| | http://www.planes.cz/data/fotografie/41027_FDKXCMMN.jpg
ČSA se v noci po několikerém odkladu dočkalo svého čtvrtého letadla Airbus. Krátce před půlnocí přistál v Praze z Bordeaux Airbus 310-325(ET) registrace OK-YAD. Letadlo bylo vyrobeno v roce 1993 a prošlo flotilou společností Delta Air Lines, Air Jamaica, Air Maldives a Khalifa Airways.
Zdroj: Planes.cz |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Čtvrtý Airbus A310 je doma !!! 27. 10. 2004 / 01:28 | |
| | Mladik to zrovna nejni ))) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 11:02 | |
| | Nejni to náhodou éro, který bylo plánovaný ke koupi bez ohledu na vybranou řadu "střední" (B737 versus A919-320) ? - tenhle je v té "větší" třídě - takže brácha k těm, co už u nás létají.
To by vysvětlovalo, že se přihasí do Prahy v kompletním kabátě jen pár hodin poté, co padlo rozhodnutí (možná ale o jiných letadlech °-) ).
BTW - po vrácení od Khalífů stál, chudák, někde ve skladu. Jak byl asi údržbovanej před tím a jakým checkem prošel? - nepochybuju, že si CSA zajistily všechno předepsané, ale je to fakt stařík. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 11:15 | |
| | Ano, tohle je letadlo, který nemá s výběrovým řízením nic společného. CSA ho kupují jako doplnění flotily 310tek, aby vůbec zvládly nárůst provozu. Stáří nerozhoduje, stejně se časem nahradí zcela novými letadly na základě dalšího výběrového řízení.
Pokud jsem to správně pochopil, tak mělo být fyzicky dodáno už dříve a zpoždění zavinily právě různé problémy při prohlídce .
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 18:24 | |
| | Laická otázka - stáva sa to často, že si svetové renomované aerolinie kupujú takéto lietadlá zo "štvrtej ruky"???Nepochybujem, že je checkované dostatočne,ale rozhodne takýto kauf image firmy nepridá,alebo sa mýlim???
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 18:32 | |
| | Můj - stejně laický -názor je, že je to naprosto běžná praxe. Kdyby to bylo jinak, někde by se museli hromadit olétaná letadla a nových letadel by byl děsivý nedostatek. Mimochodem, u A330 o kterých se uvažuje jako náhrada za nevyhovující 310, je největší nevýhoda právě to, že nejsou k mání, prostě u Airbusů nestačí vyrábět.
Nesouhlasím ovšem s názorem, že "je checkované nedostatečně". Systém prohlídek je nedílnou součástí života letadla a je natolik vymakán , že není třeba mít moc obavy o snížení bezpečnosti u starších , ale pravidelně checkovaných letadel ( platí pro prakticky všechny výrobce ).
Takže summa sumárum vidím problém spíš v tom, že 310 jsou prostě zastaralé jako takové, jejich olétanost je obecně děsivá a hlavně to nejsou žádné dálkové letouny, jsou původně určeny tuším pro střední tratě. Z toho vyplývá , že image firmě to skutečně nepřidá, ale na inovace prostě není a je třeba počkat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 18:36 | |
| | Pozor ! ja som napísal, že "nepochybujem o tom, že je checkované dostatočne" , inými slovami :myslím si presne to čo si napísal-teda, že kontrola toho lietadla bola dokonalá! O tom naozaj vobec nepochybujem ! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 18:36 | |
| | Jinak na třistadesítku je to letadlo relativně nový |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Reee: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 19:03 | |
| | Jo, 9 a půl roku mi taky nepřipadá jako nějak děsivě starý letadlo.
Viz. např. Lufthansa, celkový průměr 10,2 roku (A320 - průměr 12,9)
Alitalia (celkově) 10,8
ČSA (celkově) 9,7
a koneckonců SmartWings má u dvou letadel průmerné stáří 13,9 roku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Reee: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 19:37 | |
| | Jo, já jsem v létě letěl se 737-300 Slovak Airlines OM-AAA a ten je rok výroby 1988. Můžu říct, že těch 16 let na něm bylo hodně vidět. Divím se, že se aspoň neobtěžovali připevnit téměř upadený, prohnutý plastový panel na stropě kabiny. Ale nechci to srovnávat se svým 10 let starým rezavým autem ) Jen škoda těch jejich bývalých TU-154M z roku 1998, ty vypadaly fakt super, hlavně interier působil mnohem moderněji a zachovaleji. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Reee: Čtvrtý A310 27. 10. 2004 / 22:34 | |
| | Checht, ja jsem naposled sedel v dopravnim eru v roce 1990 nebo 91 a to byl let do rumunske Konstanty Taromackou IL-18.Byl to kazdopadne zazitek.Ve srovnani s tim je kazdy 10 let stary letadlo vpodstate jeste tezce "IN" . |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Reee: Čtvrtý A310 28. 10. 2004 / 07:15 | |
| | Kombinácia Tarom a IL18 to je teda odvaha
Mimochodom Taromáci svoj A310 zlikvidovali už v r.95 :
http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=03311995®=YR-LCC&airline=Tarom
"The accident was likely caused by a lack of crew response to an extreme nose-down attitude. The investigation committee concluded that the Captain was either incapacitated or absent from his seat, because he had not said anything while the critical situation was developing"(!!!)-naozaj zaujímavé |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Reee: Čtvrtý A310 28. 10. 2004 / 13:17 | |
| | To je hodne zajimavy a az neuveritelny. Nesporne jsou take zajimave nektere reakce druhych pilotu.
Nekdy si rikam, maji-li take neco jako pud sebezachovy.
Tenhle se pokousel o "recovery" teprve tesne pred dopadem.
Cetl jsem tusim v nejakem z lonskych L+K popis nehody Airbusu A320 (?Typ si presne nepamatuju, jen vim ze to bylo neco s Fly-by-wire, protoze jinak by asi kresli uz driv). Tam popisovali, ze se priritili prilis rychle na priblizeni, o stabilizaci nemohlo byt ani reci, stale se nedarilo dobrzdit, tak to kapitan vzal do "teplejch" a strihnul si s tim tuze nizko otocku vlevo o vic jak 360 stupnu (za neustaleho klesani), aby nakonec skoncili v mori. No a druhy pilot se na to jen koukal a nic nerikal, protoze pry ho ten kapitan uz drive nekolikrat hrube okrikl at si necha svoje rozumy pro sebe....
Pokud jsem tu neco napsal nepresne tak se omlouvam. Muzu se pokusit pro pripadne zajemce vyhledat konkretni cislo toho L+K.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Reee: Čtvrtý A310 28. 10. 2004 / 14:11 | |
| | V zásadě to bylo jak píšeš, akorát fly-by-wire na tom nemělo podíl ( překvapivě . Oni prostě byli moc rychlí a nestihli se usadit ( je tam tuším VOR/DME ne ILS ) a tak opakovali přiblížení. Pak nastala kombinace chyb, které jsou velmi poučné, ale nesouvisí s Airbusem ani s FBW, jednak si patrně zaměnili světla dráhy za světla nějakého mostu a věřili víc tomu co vidí než budíkům a když šlo fakt do tuhýho, tak na ně i GPWS řval, ať neklesají. V tom případě příručka nařizuje přitáhnout co to jde a on ( cpt ) byl přesvědčen - podle pociťovaného přetížení -, že už stoupají, tak přitáhl jen málo, čimž šli do země.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reee: Čtvrtý A310 28. 10. 2004 / 14:53 | |
| | Ja jsem to s tim FBW myslel spis tak, ze je udrzelo pri zivote trochu dele nez kdyby jej nemeli. Neumoznilo jim totiz sklonit cumak vice nez 15 stupnu pod horizont... Samozrejme ze za tu nehodu Abus vubec nemohl, letel az do narazu uplne spolehlive.
Jinak pokud si dobre pamatuju tak oni prave neopakovali - tim myslim neprovedli GO podle predepsanych postupu, ale provadeli uplne silenej manevr na kterej ke vsemu dostali povoleni az kdyz byli v jeho polovine (ona zminovana zatacka). |
| |
|
|