FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak 55M pro X-Plane Jeden příspěvek | Celý strom
Jak 55M pro X-Plane   25. 6. 2010 / 17:34
Warp10
Ted dorazil spam, vypadá to pěkně. Kupujete to někdo?, jsem na vážkách, ale mám teď v plánu utrácet za jiný věci ...
 

Jak 55M pro X-Plane   25. 6. 2010 / 17:39
leonell
Počkám si na verdikt od Víti.
Ta cena není nějaká vysoká, takže tak 60:40, že jo, akrobacii jsem nikdy nelítal, je čas začít. A třikrát běda, jestli mi to s tím nepůjde!

Jsou tam i nějaké kruhy na prolétávání.
6711 B / 288 x 192 / screenshot_36.jpg
 

Jak 55M pro X-Plane   25. 6. 2010 / 17:44
Warp10


Jo, ty prolejzačky sou pěkný ...
 

Jak 55M pro X-Plane   25. 6. 2010 / 17:45
Warp10
Já taky ještě na motoráku neakrobatil. Dobře by se to doplňovalo k tý Andule ... já s tim snad nezaletim okruh, abych byl spokojenej ...
 

XPL An-24 Kuba   25. 6. 2010 / 17:54
leonell
To mně se zase s tou An-24 létá dobře. Schválně chci zkusit "reálný" let z Havany do Nueva Gerona, to je kousek a je tam i moře, pláže a tak.
---
Vnitrostátní let An-24RV společnosti Cubana z Havany, letiště José Martí International Airport (MUHA) od terminálu 3, na ostrov Isla de la Juventud na letiště Rafael Perez Airport (MUNG) ve městě Nueva Gerona .
Let trvá 40 minut, při teplém počasí se údajně používá přídavný motor pro snadnější vzlet.
CU700 – Havana 6:00 – Nueva Gerona 6:40
CU701 – Nueva Gerona 7:10 – Havana 7:50
CU702 – Havana 14:50 – Nueva Gerona 15:30
CU703 – Nueva Gerona 16:00 – Havana 16:40
CU704 – Havana 17:15 – Nueva Gerona 17:55
CU705 – Nueva Gerona 18:25 – Havana 19:05
Trasa (100 nm):
MUHA – UCY (CAYABO, 380 kHz) - UNG (GERONA, 412 kHz) – MUNG
UNG je dálná (7.1 nm) pro dráhu 05 v MUNG
 

XPL An-24 Kuba   25. 6. 2010 / 18:00
Warp10
No já na takovouhle těžkou svini prostě nejsem zvyklej, takže hlavně approach je dycky nářez, ale zlepšuju se ...

Ta Kuba vypadá zajímavě, kdyžtak udělěj nějaký video ... A pozdravuj Fidela ...

Máš na tý Kubě orto?
 

XPL An-24 Kuba   25. 6. 2010 / 18:02
leonell
Nemám, já to ještě vůbec nezkoušel, třeba tam ani není letiště. Na Kubě je všechno tajný
 

XPL An-24 Kuba   25. 6. 2010 / 18:20
Warp10
Jasně , no uvidíš, nakonec s Andulou se prej dá startovat a přistát z čehokoliv ...
 

XPL An-24 Kuba   25. 6. 2010 / 22:34
oldboy
Leosi neboj se jsou tam letiste. Uz jsem to vyzkousel.
S pozdravem Karol M.
 

XPL An-24 Kuba   27. 6. 2010 / 22:53
leonell
Tak je to dobrý, zkusím to a kdyžtak kouknu, jestli není nějaká free FS scenérie. Minimálně ta Havana bude.
 

XPL An-24 Kuba   27. 6. 2010 / 22:08
Livien
Tohle by se ti mohlo hodit http://forums.x-plane.org/index.php?automodule=downloads&showfile=10893
 

XPL An-24 Kuba   27. 6. 2010 / 22:53
leonell
Díky, nějak se k tomu nemůžu dostat.
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   27. 6. 2010 / 23:52
Vita Zenisek
Tak jsem pořídil a krátce potestoval (asi 2 hodiny lítání).

+ Model. Vypadá úžasně, ale to jste si již jistě všimli
+ FPS. Nežere vůbec
+ Zvuk
+ Uvěřitelné výkony
+ Dobře brzdí (ve virt. vzdušnině), takže se s ním dá přistát i na běžném AK letišti, což v X-Plane v této kategorii letadel nebývá běžné.
+ Zvládá bez problémů většinu obratů
+ Manuál. Je přiložen, má asi 11 stran a obsahuje všechny informace které jsem potřeboval.

- Pády po ocase (více ve stati o dynamice)
- Na trávě se při motorovce neubrzdí => Leoš je odsouzen létat z betonových letišť

Letová dynamika. Na sim dobrý. Umí vývrtku, i zádovou, jdou mu dobře kopáče (kladné i záporné). Jak-55 mi dosud nikdo nepůjčil, ale zdá se mi že je nějak málo cejtit motor, ale to je podobný u všech X-Plane akrobatů - projeví se v podstatě jen při vzletu, pak už jsem to nebyl schopen postřehnout.
Utrhnout jde velmi neochotně i na nízkých rychlostech - jestli je to odbře nebo ne, to nedokážu posoudit, protože Jak-55 mi dosud nikdo nepůjčil. Když se ale utrhne, spadne po křídle. => Ta "kobra" požadovaná Charliem se dělá dost blbě. Někdy se povede pravda udělat něco, co vypadá podobně, většinou to ale končí divně.

Jediné vyložené negativum co jsem zatím objevil je pád po ocase, resp. neschopnost toho stroje něco takového udělat.
Jak by to mělo vypadat: Postavíte vertikálu a čekáte. Když už to sotva letí (cca 60km/h), stáhnete a čekáte. (Během všech těchto čekání se samozřejmě neflákáte, ale snažíte se to celé udržet pořád rovně na vertikále). Pokud to uděláte dobře, nacházíte se v okamžiku kdy se letoun zastaví bez jakéhokoli momentu. Máte srovnaná kormidla a stále čekáte. Teď už s tim neuděláte nic, i kdybyste chtěli. Začne to couvat.
Potlačením či přitažením si vyberete jestli spadnete přes záda nebo přes břicho. Protože je nutné kousek couvat, perete se s letadlem o to aby vám nehejbalo křidýlkama a směrovkou. Zvolenou výchylku výškovky podržíte, abyste zmírnili kmitnutí poté, co vás to otočí zase čumákem k zemi. Sláva, jste čumákem k zemi, ve směru, rozjedete a vybíráte. Jiná varianta zakončení bývá, že jste sice čumákem k zemi, ale nikoli ve směru (jako následek nepřesností kterých jste se dopustili během letu po vertikále vzhůru) a za jásotu rozhodčích vkládáte nějakou část výkrutu na vertikále a vybíráte.

V praxi se přepadnutí na požadovanou stranu "pojišťuje" ještě před dosažením okamžiku kdy to zastaví mírným naklopením éra na požadovanou stranu.

S tímto modelem to funguje až po větu z předchozí stati, která zní "Začne to couvat." Ale pak to couvá a couvá a couvá, zatímco vy si mácháte kormidly jak chcete, k přepadnutí se nemá. Asi by to spadlo až na zem, ale zatím se mi vždycky podařilo se z toho nějak vykroutit za pomocí brutální síly 360ti koňového motoru a směrovky. Nepomůže ani ono zmiňované "pojištění" pádu.

Závěr: Celkově to za těch 20$, resp. 15$ pro majitele předchozích modelů, stojí.

Víťa
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 08:44
leonell
Především vřelé díky.

Překvapím, ale ta motorová zkouška mi přijde v tomto případě zcela zanedbatelná proti pádu po ocase. Ač jsem akrobaticky nedotčený (možná právě proto), jak to letadlo slíbili, tak jsem začal shromažďovat zajímavosti a hlavně jsem se zaměřil na akrobacii - figury, kategorie, Arestiho katalog, koeficienty, sestavy atd. Zrovna včera, očekávaje recenzi, jsem si našel sestavu nejnižší kategorie SPORTSMAN, která měla sloužit jako "učící". Samozřejmě - jako většina ostatních - má zařazen pád po ocase, čili z mého úhlu pohledu je to dosti podstatný obrat.

Ta Z50ka to zvládne neboli je to v silách XPL?

A ještě dva dotazy nad rámec:
- Jak tam před pilotem je papír se sestavou, jde podstrčit svoje? Taková pouťovina, ale potěšilo by to.
- Co ty brány na výcvik, jsou součástí a pokud ano, dá se s tím nějak pracovat? Třeba sestavit scenérii a trénovat?

V příloze ta sestava pro inspiraci, aby bylo vidět že nekecám. Byla označena SPORTSMAN 2009 - takže předpokládám povinná:
13996 B / 314 x 500 / sestava.png
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 10:15
Vita Zenisek
To co je na té sestavě, není pád po ocase, ale souvrat. Na tu sestavu co tam máš bu ti měl stačit CAP-10, nebo CAP-21

Jako model je to hezkej, ale že bych byl úplně unešenej, to zase ne.

Pajda je natom podobně jako AFS. Pád zvládne, ale málokdy rovně. Ona je to dost obtížná figura ikdyž člověk periferně vidí a to letadlo cejtí, natož když vidí prd a necejtí nic. Takže bych si z toho velkou hlavu nedělal.
Ale to couvání bez přepadnutí je fakt divný...
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 10:28
leonell
Aha, školní případ

Takže ten pád po ocase je TailSlide aneb toto?
2460 B / 234 x 265 / tailslide.png
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 10:35
Vita Zenisek
Ano. Tohle je přes záda, kdyby byl ten zobáček plnou čarou, je přes břicho.
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 08:57
ivansmil   
K tomu pádu po ocase :

s Jakem se mi taky nepovedl, s AFS jsem snad na dobré cestě (zatim přepadávám moc brzo), ale není to tak jednoduchý, jak to vypadá na tom videu, musí se s tím hodně kvedlat a bez vybočení se povede málokdy. Něco obstojnýho s přepadem dopředu se mi ještě nepodařilo.

http://www.youtube.com/watch?v=2kqoTD3U8vs
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 09:38
leonell
Video moc pěkný. Asi to bude spíše vlastnost XPL, bůhví jak to počítají, když letadlo letí vlastně pozpátku. Co jsem četl, tak to v reálu žádná velká magie není, proto to také je i v těch základních figurách.
Já ho zatím nekoupil ale asi koupím. Aspoň bude nějaká sranda.
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 10:20
Vita Zenisek
Pád po ocase v základních figurách opravdu není. Tam je souvrat, což opravdu žádná magie není.
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 10:16
kuma   
http://www.youtube.com/watch?v=9u-oaAqNp4o&NR=1
pokus o pád po ocasu v čase 5:39... ale nic moc...

PS: u blaníka je to figura zakázaná!
(to jen kdybyste to někdo chtěli zkoušet na simu ARAIG)
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 10:38
Lejzy
Správný čas jsem zatím nenašel, ale to letadlo vypadá dobře. Jaka asi nekoupím, ale toto možná stáhnu.
 

Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   28. 6. 2010 / 10:43
ivansmil   
Možná tím Kuma myslel ono cosi kolem po 3:40

Tenhle model (Cap-21) mi ale k srdci svými letovými vlastnostmi taky nepřirostl, člověk má pocit, že je z papíru.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ