FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak 55M pro X-Plane Jeden příspěvek | Celý strom
Jak 55M pro X-Plane - první dojmy   27. 6. 2010 / 23:52
Vita Zenisek
Tak jsem pořídil a krátce potestoval (asi 2 hodiny lítání).

+ Model. Vypadá úžasně, ale to jste si již jistě všimli
+ FPS. Nežere vůbec
+ Zvuk
+ Uvěřitelné výkony
+ Dobře brzdí (ve virt. vzdušnině), takže se s ním dá přistát i na běžném AK letišti, což v X-Plane v této kategorii letadel nebývá běžné.
+ Zvládá bez problémů většinu obratů
+ Manuál. Je přiložen, má asi 11 stran a obsahuje všechny informace které jsem potřeboval.

- Pády po ocase (více ve stati o dynamice)
- Na trávě se při motorovce neubrzdí => Leoš je odsouzen létat z betonových letišť

Letová dynamika. Na sim dobrý. Umí vývrtku, i zádovou, jdou mu dobře kopáče (kladné i záporné). Jak-55 mi dosud nikdo nepůjčil, ale zdá se mi že je nějak málo cejtit motor, ale to je podobný u všech X-Plane akrobatů - projeví se v podstatě jen při vzletu, pak už jsem to nebyl schopen postřehnout.
Utrhnout jde velmi neochotně i na nízkých rychlostech - jestli je to odbře nebo ne, to nedokážu posoudit, protože Jak-55 mi dosud nikdo nepůjčil. Když se ale utrhne, spadne po křídle. => Ta "kobra" požadovaná Charliem se dělá dost blbě. Někdy se povede pravda udělat něco, co vypadá podobně, většinou to ale končí divně.

Jediné vyložené negativum co jsem zatím objevil je pád po ocase, resp. neschopnost toho stroje něco takového udělat.
Jak by to mělo vypadat: Postavíte vertikálu a čekáte. Když už to sotva letí (cca 60km/h), stáhnete a čekáte. (Během všech těchto čekání se samozřejmě neflákáte, ale snažíte se to celé udržet pořád rovně na vertikále). Pokud to uděláte dobře, nacházíte se v okamžiku kdy se letoun zastaví bez jakéhokoli momentu. Máte srovnaná kormidla a stále čekáte. Teď už s tim neuděláte nic, i kdybyste chtěli. Začne to couvat.
Potlačením či přitažením si vyberete jestli spadnete přes záda nebo přes břicho. Protože je nutné kousek couvat, perete se s letadlem o to aby vám nehejbalo křidýlkama a směrovkou. Zvolenou výchylku výškovky podržíte, abyste zmírnili kmitnutí poté, co vás to otočí zase čumákem k zemi. Sláva, jste čumákem k zemi, ve směru, rozjedete a vybíráte. Jiná varianta zakončení bývá, že jste sice čumákem k zemi, ale nikoli ve směru (jako následek nepřesností kterých jste se dopustili během letu po vertikále vzhůru) a za jásotu rozhodčích vkládáte nějakou část výkrutu na vertikále a vybíráte.

V praxi se přepadnutí na požadovanou stranu "pojišťuje" ještě před dosažením okamžiku kdy to zastaví mírným naklopením éra na požadovanou stranu.

S tímto modelem to funguje až po větu z předchozí stati, která zní "Začne to couvat." Ale pak to couvá a couvá a couvá, zatímco vy si mácháte kormidly jak chcete, k přepadnutí se nemá. Asi by to spadlo až na zem, ale zatím se mi vždycky podařilo se z toho nějak vykroutit za pomocí brutální síly 360ti koňového motoru a směrovky. Nepomůže ani ono zmiňované "pojištění" pádu.

Závěr: Celkově to za těch 20$, resp. 15$ pro majitele předchozích modelů, stojí.

Víťa
 
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ