On je rozdíl v tom, jestli jde o ULL nebo o velká. U ULL není vyžadováno použití certifikovaných dílů, motory povětšinou nejsou určeny pro letecký provoz a tak se počítá s tím že prostě zakuckat můžou a tak k nim musí pilot přistupovat. Proto je ve výcviku kladen důraz na zvládání takovýchto situací a je dáno v předpisech:
---------------------
3.3.2.9 Pilot SLZ je povinen volit trať a výšku tak, aby mohl vždy bezpečně přistát v případě vysazení motoru u
SLZ vybaveného pohonnou jednotkou, nebo při ztrátě výšky u bezmotorových SLZ.
---------------------
tak že do situace kdy má člověk ze zadku štípačku na hřebíky by neměla nastat. Kdo toto nedodržuje, se dobrovolně a vlastní blbostí stává adeptem na hlavní roli v rozborech. Ano, souhlasím, létat v souladu s 3.3.2.9 je občas pakárna, ale argumenty, že to nejde jsou jen kecy. Jde o létání pro zábavu a je na mě kudy letím, nebo zda se nevrátím, protože nejsem schopen daný prostor bezpečně přeletět. (např. dlouhý les a omezení max. výšky řídícím...) ULL Letání (alespoň já tak k němu přistupuji) nemůže být o tom... "nikdy to nechcíplo budu doufat, že to dnes taky nechcípne" ale o tom, "je to prima, že se to ještě točí až se to točit přestane, holt budu muset shánět vlek abych zpět dojel autem"
Je to jako se silnejma motorkama... Ta motorka za to nemůže, může za to řidič, s jakou osobní zodpovědností a rozumem k jejímu provozování přistupuje.
|
|