FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Red bull air race - maazeeecc Jeden příspěvek | Celý strom
Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 17:13
Jurec
Bylo to tak tipťop

http://www.youtube.com/watch?v=VFSvfrTq2JU&feature=popular
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 17:14
Lowmick   
ajeje, blato na hristi
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 17:31
Harry
no ani se nedivim
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 17:43
kosata
Věděl jsem, že byl diskvalifikovanej, ale nevěděl jsem, že kvůli tomuhle. Halla sice zrovna dvakrát nemusim, ale tohle mu nepřeju. To už by byly 2 havárie za tuhle sezonu.
Pak mě teda ještě docela vyděsil ten Archův průlet pylonem. Ještě jsem snad neviděl, aby někdo letěl takhle nízko a sejmul u toho naplno pylon.
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 18:05
Figi
ja mam praveze Halla moc rad.. moj oblubeny.. ale to je vec nazoru
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 18:18
kosata
Mě Mě většina z nich příde jako pohodový chlapi, někdo víc, někdo míň, akorát Rakhmanin a Muroyia (nebo jak se to píše) mi příde takovej jako nekomunikativní, že jsou uzavřený spíš sami do sebe (což mi nevadí) a Hall s Lambem mi připadaji jak namachrovaný frajírci.
Samozřejmě ale neřikám, že všichni ostatní jsou pohodový, nebo že zrovna oni dva jsou takový, jaký řikám, ale prostě na mě takhle působěji.
Ale samozřejmě, jak ty řikáš, je to věc názoru.
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:11
Tomadox
V tu chvíli bych v kabině asi sedět nechtěl...
Ale na druhou stranu bych rád zažil ten pilotův pocit při nárazu na hladinu...
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:17
Lowmick   
"V tu chvíli bych v kabině asi sedět nechtěl...
Ale na druhou stranu bych rád zažil ten pilotův pocit při nárazu na hladinu..."


 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:22
Tomadox
Fail Trošku nesrozumitelné že ?
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:36
Lowmick   
Ale ne, v pohode, tak mas na to vek kecat nesmysly (i kdyz tohle by me nenapadlo snad ani v 15ti).
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:39
Tomadox
Co ?
On to neměl být nesmysl
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:45
Lowmick   
Aha, tak pardon. Touha spadnout s erem do vody neni nic nenormalniho u rozumne mysliciho cloveka...
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:58
Tomadox
Ne,to nebylo myšleno jako touha spadnout letadlem do vody...Jestli sis to vzal tak že mám depky a chtěl bych se zabít tak se omlouvam,takhle to rozhodně myšleno nebylo !
Já neříkám narazit s tim do vody,jen by mně zajímalo jak se ten pilot v tu chvíli cítí...
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 21:27
MiG-21MFN
blbě
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 21:49
kosata
Já třeba si taky občas řikám "kdyby to a to šlo udělat bez jakejchkoliv následků, jenom abych znal ten pocit"...
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 21:53
Tomadox
Přesně !
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 22:00
tonde   
no, pokud se dostaneš do průseru - do hodně velkýho průseru - tak v tom okamžiku to v letadle moc nevnímáš, všechno se soustředí na vyřešení nestandardní situace - tělo se samo brání šokem V plný parádě se to projeví pár minut po přistání, prvotní příznak je studený pot, v případě nepoškození eroplánu nekontrolovaný smích, potom šavle, následná opice a většinou opět šavle A po pár letech (rozumněj časová jednotka, ne let jako pohyb vzduchem ) je z toho historka, který se všichni řehtaj, jakej jsi vůl, protože průser si většinou vyrobíš sám a pak se jen všichni diví (včetně autora) "JAK SES DO TOHO KUR*A MOHL DOSTAT" ))))).
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 23:25
vojtas
Člověče, popisuješ to tak živě, že si až říkám, z jakého že průseru ses to kdysi dostal ty. Protože příznaky jsou přesně tak jak popisuješ, teda až na to šavlování, to mě osobně minulo.
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 08:32
Aldaran
Celkem souhlasí, jen mám asi trochu lepší žaludek... šavle nebyly (dělal jsem nouzák do terénu ze 300m z důvodu náhlého vysazení motoru - já i eroplán bez úhony) V podstatě bych řekl, že v ten daný okamžik si člověk pamatuje jako poslední věc "moment přepnutí do nouzového režimu psychiky". V mém případě jsem stihl říct jen "a kurva" pak už jede člověk jako robot, (úkony (palivo, elektrika, pásy....) , el. vedení, plocha, vítr, rychlost... ) protože tak jako tak do cca cca 20s je člověk z této výšky na zemi, otázkou je v jaké míře celistvosti a skupenství. To co popisoval Tonde se začalo projevovat asi po 10s po zastavení, kdy se rozhostilo prapodivné ticho.

 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 09:07
Mike2811
Zkouší se v takovém případě alespoň otočit klíčkem zapalování, nebo se valí rovnou dolů ?
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 09:22
kuma   
Z 300m je možná ještě čas zkusit některé úkony, které by měl každý motorový pilot meldovat nazpaměť při každém přezkoušení (rychlost (potlačit/přitáhnout)- výběr plochy, vítr - volba manévru - palivo - palivoměry a motorové přístroje - směs - ohřev karburátoru - magneta - pumpička zamčená - zkouším startovat - nejde - vypínám magneta - zavírám benzin - klapky - dotahnout pasy - otevřít dveře - vypínám master switch...) - jestli v tom stresu ale stihneš všechno, to ví jen pánbůh - já to zaplať Termoska zatím jen předvádím při přezkoušení. Zkus si to na simu - kolik z toho s tihneš - v pohodě obývacího pohodě, prdel to nejni...
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 13:25
Aldaran
To záleží na situaci (některé se startují za lopatu, tam ani klíček není ), pakliže je činnost motoru ukončena tupou ránou či extrémními vibracemi ani se o to není záhodno pokoušet. Taky člověk musí vzít v potaz kdy a jak to zdechlo, často dochází k tomu, že se vrtule protáčí ale nereaguje to na přípust. Do točícího-se motoru není radno startovat. Nicméně jakmile dojdeš o onomu bodu zlomu, t.j. uděláš definitivní rozhodnutí že bude nouzák (v takovéto výšce na to máš +- 10 sekund) začíná onen dril, který máš pod kůží z výcviku. Vše v podstatě děláš podvědomě a nepřemýšlíš nad tím, stejně na to není čas. Tímto děkuji svému instruktorovi za to, že mi takovéto situace simuloval nesčetněkrát i v těch nejblbějších situacích. Na druhou stranu jsem moc rád, že mám takovouto zkušenost za sebou. Nenechám se ukolébat falešným pocitem bezpečí... a 3/4 času během každého letu věnuji vybíráním vhodných ploch či přemítáním kudy a jak vysoko letět pro situaci "co kdyby" protože vím, že to "co kdyby" opravdu může nastat.
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 13:39
kuma   
Ano - stará moudrost praví, že vybírat plochu v momentě, kdy to zdechlo, je už pozdě...

(i když ne zcela se to vždy daří a ne vždy je přesně v dohledu a dokluzu přijatelná plocha - pak má člověk zadek jak štípačky na drát a k motoru potichu mrmlá mezi sevřenými zuby "..teď nesmíš! teď nesmíš!")
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 13:54
SONP   
Ještě že čalounění v letadle obvykle nemá knoflíky... jinak by je taky člověk tou zadnicí mohl v těchto situacích "teď bych šel tam, teď tam... teď bych se zabil v lese, teď taky.. a teď bych už šel támhle" uštípat.
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 13:55
Premek
V podstate, pilot, to je urcity druh masochismu, tak? )))
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 14:44
Mike2811
Proto taky nikdy nepochopím větroně, ti to musí řešit, sotva do toho vlezou...
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 14:48
kluk ušatá
Ti to ale resi prubezne cely let, v tom je vyhoda.
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 17:56
kosata
Standardně se má vyhledávat vhodná nouzová plocha od 700 m AGL, při 300 m AGL byste měli už bezpodmínečně zahájit nouzový přistání.
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 15:01
orlík
Tedy chlapci musím vás jen obdivovat, že tohle všechno máte z výcviku dokonale pod kůží. Sice taky očkem sleduju při lítání vhodnou plochu, ale že bych celej let dělal jenom to, to bych asi radši snad nelítal. A jestli bych v tom spěchu zvládnul všechny ty úkony, to taky pochybuju. Hlavně vybrat plochu a nespadnout před tím do vývrtky. Otevírat dveře a vypínat elektriku, to je sice důležitý, ale asi bych zapomněl.
No a na motor se 100% spoléhá velmi často. Třeba s plachťákem na laně na konci dráhy v 5 metrech, když široko daleko je zoraný pole, nebo ještě "lépe" vzrostlý les, pak prakticky při každým startu. To je ten čas na onu modlitbu "teď nesmíš". Mívám taky "uši obalený kolem kapoty" a poslouchám a poslouchám.
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 18:06
kuma   
Je fakt, že motoráři to tak neprožívaj. Ale já začal na kluzácích, takže běžná "motorová" výška je pro mne výška, kde se s kluzákem už nezvratně chystám na naouzák. Tak možná teda pro to. Taky mne zkazil jedem kamarád, se kterým jsem (ještě než jsem na to měl sám papíry) lítal vivatem po vlastech českých. A ten vždycky nad nějakým lesem hupnul o 50m vejš a říkal "Támhle to pole by šlo, ne? Tam doletíme, když tak..." - a tak mi to nějak zůstalo i do motorovýho - kde teda třeba od Bezdězu do Mimoně ve 300m AGL letět nesvedu, to bych se rovnou nad těma lesama mohl jít po přistání sprchovat v šatech, že jo...Jsou přece jen místa, kde vyměknu a radši si nastoupám... (s vivatem i s cesnou )
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 18:40
orlík
Taky jsem začínal, jako plachtař. A jak zmiňuješ vivata - tak to vždycky se vždycky podivuju, jak se s tím každej plazí v 50 metrech. Aspoň u nás je to často k vidění. Sice jsem v tom v životě neseděl, ale co jsem slyšel by mě motivovalo k pohybu ve větších výškách.
Jinak souhlasím, člověk by měl myslet na to, co kdyby, ale zase ne až tak moc, a ne pořád. Jeden kolega kdysi v elementárce tak číhal na nějaký problém, že si vlastně ani pořádně nezalítal a vážně mu to nešlo. Byl z toho úplně tuhej, pro samý soustředění na to, co by se mohlo stát už mu nezbývala síla k řízení. Až ho instruktoři chtěli od lítání odradit, že na to není. A pak jsme ho jednou u piva přesvědčili, že se sice může něco stát, ale spíš bejvá všechno v pohodě, tak ať to tak neprožívá, a asi to pomohlo, protože se nakonec lítat docela naučil.
Nad lesama a městama jsem taky rád vysoko. Zvlášť po tom, co mi instruktor vyprávěl, jak mu kdysi nad jedním docela velkým městem upadla u Čmeláka vrtule...
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 19:17
kosata
Ten konec s vrtulí mě docela dostal, i když bych nechtěl být ani na místě toho instruktora, ani na místě toho, na koho to mohlo spadnout.
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 21:12
tonde   
... jenomže kolega orlik zapomněl napsat pokračování té upadlé vrtule ))) Pokud to byl tedy ten pilot, o kterém jsem to slyšel já - a asi ano, páč vrtulí moc neupadlo - tak to pokračovalo takto:
"Chlapi, ku*va, když jsem viděl, že mi upadla vrtule, tak sem přidal plyn, vrtuli dohnal, udělal tři výkruty - tím sem tu vrtuli našrouboval zpátky, štvrtym výkrutem sem ji utáh a mazal sem domu.... Kur*a, byla to fuška, páč čmelák je tupej na křidýlka, ale zmák sem to... "
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 23:33
kosata
Jo, tak tohle mě už dodělalo úplně.
 

Red bull air race - maazeeecc   10. 6. 2010 / 06:25
Premek
mam u Tebe uhradu za odbahneni,vysuseni a vycisteni klavesnice (ponevadz jsem si do ni naprskal kafe)

)))))))))))))))))))))))))))
 

Red bull air race - maazeeecc   10. 6. 2010 / 10:02
Jakov
Pffff.............
 

Red bull air race - maazeeecc   10. 6. 2010 / 11:27
Aldaran
On je rozdíl v tom, jestli jde o ULL nebo o velká. U ULL není vyžadováno použití certifikovaných dílů, motory povětšinou nejsou určeny pro letecký provoz a tak se počítá s tím že prostě zakuckat můžou a tak k nim musí pilot přistupovat. Proto je ve výcviku kladen důraz na zvládání takovýchto situací a je dáno v předpisech:
---------------------
3.3.2.9 Pilot SLZ je povinen volit trať a výšku tak, aby mohl vždy bezpečně přistát v případě vysazení motoru u
SLZ vybaveného pohonnou jednotkou, nebo při ztrátě výšky u bezmotorových SLZ.
---------------------
tak že do situace kdy má člověk ze zadku štípačku na hřebíky by neměla nastat. Kdo toto nedodržuje, se dobrovolně a vlastní blbostí stává adeptem na hlavní roli v rozborech. Ano, souhlasím, létat v souladu s 3.3.2.9 je občas pakárna, ale argumenty, že to nejde jsou jen kecy. Jde o létání pro zábavu a je na mě kudy letím, nebo zda se nevrátím, protože nejsem schopen daný prostor bezpečně přeletět. (např. dlouhý les a omezení max. výšky řídícím...) ULL Letání (alespoň já tak k němu přistupuji) nemůže být o tom... "nikdy to nechcíplo budu doufat, že to dnes taky nechcípne" ale o tom, "je to prima, že se to ještě točí až se to točit přestane, holt budu muset shánět vlek abych zpět dojel autem"

Je to jako se silnejma motorkama... Ta motorka za to nemůže, může za to řidič, s jakou osobní zodpovědností a rozumem k jejímu provozování přistupuje.

 

Red bull air race - maazeeecc   10. 6. 2010 / 13:01
Balooo   
Tak ta kapitola 3.3.2.9 je jenom taková obezlička, aby po tralalajtistech někoho nenapadlo chtít pravidelné revize u certifikovaných servisů motorů - jak smysluplné u doma stavěného trabanta.
Občas se ti stane, že letíš přes místa, kde by to prostě bylo riziko. Třeba jsem si našel hezký políčko uprostřed lesů a když jsem letěl nad ním, tak jsem si všiml, že bylo hezky rozpůlený vedením NN, který na mapě nebylo a i terén byl poněkud vlnitý. Riziko to prostě bude, jinak bychom museli lítat jenom okruhy kolem letiště. Tohle je třeba jedna z asi mála věcí, co jsem vůbec nevěděl a naučili mě to instruktoři. Při plánování trasy se dívat na tmavě zelený plochy a při samotném letu klidně kousek uhnout a letět třeba max. 100m od hrany lesa, apod.
 

Red bull air race - maazeeecc   10. 6. 2010 / 13:07
Premek
Staré, ale vhodné pro toto vlákno:

Parašutista při prvním seskoku stojí ve dveřích a ptá se vysazovače:

"Co když se mi neotevře padák?"
Vysazovač: "máš ještě záložní."

Parašutista: "no a co když se mi neotevře ani záložní?"
Vysazovač zavtipkuje: "no to pak musíš mávat rukama a řikat si-jsem orel, jsem orel..."

Parašutista vyskočí.

Za chvíli někdo klepe na dveře letadla,vysazovač otevře a tam vidí parašutistu jak kmitá rukama jako kolibřík. "Zapoměl jsem,jak se jmenoval ten pták..."?
 

Red bull air race - maazeeecc   10. 6. 2010 / 15:04
Karel
Já to znám ještě jinak:

Parašutista při prvním seskoku stojí ve dveřích a ptá se vysazovače:

"Co když se mi neotevře padák?"
Vysazovač: "máš ještě záložní."

Parašutista: "no a co když se mi neotevře ani záložní?"
Vysazovač: "no tak si skočíš do skladu pro novej..."
 

Red bull air race - maazeeecc   10. 6. 2010 / 15:26
Premek
taky hezke - a takove min "sci-fi" ))))
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:33
Lukas.wz   
Já myslím, že on se bát ani nestihl ale jeho ženu lituju.. Pro ní to musel být děs..
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 19:35
Tomadox
Ne asi nestihl..No a jeho žena to jo,ta musela mit plné spodní prádlo Ale přecejen nějaký pocit při tom narazu v te rychloti mit musel
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 20:23
Lukas.wz   
A tobě to vážně příjde tak veselý? Ok, je to zajímavost a mě osobně se to netýká tže by mi to mohlo být fuk ale i tak, já bych mu nepřál aby krmil rybičky a i když se to naštěstí nestalo, tak vtipný mi to nepřijde..
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 20:30
Tomadox
Ne,já neřekl že mi to přijde veselé...Ale že bych chtěl znát ten pocit...Jak tomu pilotovi tam uvnitř je...Já jsem se o veselosti ani nezmínil...
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 20:34
Tragédie v JRD
no, ja bych to radeji ani nevedel, jak mu bylo .. a doufam, ze ten pocit nikdy nepoznam...
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 20:35
Lukas.wz   
Smajlík je stylizovaný obrázek smějící se lidské tváře, nejčastěji v podobě žlutého kruhu s dvěma tečkami představujícími oči a obloučkem představujícími ústa. V širším významu se jako smajlík označuje libovolný emotikon.Smajlíci jsou používáni k vyjadřování pocitů či k spestření chatování .


Smajlík:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/Smile-tpvgames.gif

Vysvětlivka:
"Směji se"

Zdroj:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Smajlík

Tak jsem asi ty smajlíky v tom tvém příspěvku blbě pochopil..
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 20:40
Tomadox
Ty vole
No ale asi jo...Já si určitě nemyslim že je to veselé...
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 21:34
kuma   
Nóóó... nejste z posledních stromů a hádek trochu upjatý?

fakta:
- pilot škrtnul o hladinu, štípnul křidýlko a urval laminátovou bačkoru. Jinak se nic nestalo.
- jeho manželka (pokud to byla ta, co na ni byl záběr, já ji neznám) se pochopitelně vyděsila k smrti - ale jen na chvilku, protože to dobře dopadlo.
- manželka pilota RBAR nebude mít jen tak nějaký bombarďáky... (detaily nechám na fantazii každýho
- a teď si představte, o čem se tu vlastně uže nějakou dobu mluví... (např. zde: http://www.nothingtoxic.com/media/1266822851/News_Reporter_Shits_Herself_During_Interview )
- a teď to dejte dohromady - fakt vám tam ten smajlík přišel úchylnej?

mně ani tak ne... POvídáme tu o horších tragédiích - a tam by asi smajlík neptřil. Ale sem?
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 23:32
Lukas.wz   
Já z minulýho stromu upjatej nejsem, já se toho neúčastnil.. A mě se jen nelíbilo to jeho nadšení z toho plácnutí o tu vodu..
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 09:23
kuma   
On byl nadšenej, že to všichni přežili - především že i ta pradlena těch odložených krajkových gatěk, jestli mi rozumíš
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 20:23
OK-MSS
Asi budu vypadat jako cinik, ale já jeho ženu nelituji. Věděla koho si bere a měla by s tím tak trochu počítat. Je jen otázka času, kdy se stane při těchto závodech nějaké neštěstí.
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 21:25
Lowmick   
No nevim, asi ne kazda zenska ktera si vezme pilota (ridice, horolezce, pokrejvace, hornika...) pocita hnedka s tim, ze se ji zabije pred ocima. Ale tak jako taky nazor...
 

Red bull air race - maazeeecc   8. 6. 2010 / 21:20
zLKNA
Pro přibližnou představu, jak mu asi muselo bejt: v nějaký knížce o čs. letectvu se píše, že pilot, kterej v letadle zažil podobnej karambol, kdy šlo o život, během pár sekund (minut) úplně zešedivěl. (Mladej pilot !). Těch případů možná bylo víc.

MM: mě se z toho zase splašil prohlížeč Navštívený linky mají stejnou barvu jako nenavštívený, i když by se to mělo zobrazovat rozdílnejma barvama. Dělá to jen když si vyberu "Zobrazení: Seznam", z historie to nezmizelo.
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 00:46
Swordfish   
Po shlédnutí toho videa jsem konečně pochopil co je to ten aquaplaning
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 06:24
dandee
Niekde som videl fotku aj video,kde cela akrobaticka skupina skrta koleckami o vodu.To je teprve aquaplanning - v skupine a riadeny.Neviem to najst,kua....
 

Red bull air race - maazeeecc   9. 6. 2010 / 07:35
matelko
http://www.youtube.com/watch?v=bsLmEeEb70M asi myslíš toto ... paráda
 

Red bull air race - maazeeecc   26. 7. 2010 / 14:01
sajf
Tak do Německa v Lausitz se dá jet autobusem za 1500, přespání v kempu do pětikila a nejlevnější vstupenka na dva dny do tisícovky, tzn., že s konzervou v baťohu to celkově přijde na max 3 tisícovky. To už možná stojí za přemýšlení o tom tam jet... http://www.flymag.cz/article.php?id=2643
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ