FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kalibrace gyroskopů Tu-154 Jeden příspěvek | Celý strom
Kalibrace gyroskopů Tu-154   2. 6. 2010 / 18:58
Zase v opozici a zase blbě   
Chtěl bych se zeptat, jak je to s kalibrací gyroskopů v Tu-154M. Podle tutorialu jsem pochopil, jak sesouhlasit gyroskopy na zemi před odletem. Podle tutorialu ale je také potřeba gyroskopy sesouhlasit i před přistáním. Otázka ale je potřeba přenastavit také zeměpisnou šířku, nebo ji nechat na hodnotě odletového letiště. Dnes jsem totiž přitom zažil peklo na přiblížení do Teheránu, kdy jsem podle gyroskopu letěl 270 a řídící říkal: "Turn immediately right heading 250".
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   2. 6. 2010 / 20:14
zLKNA
Jestli myslis navigaci pomoci KLN-90, tak ve vzduchu nastavuju aktualni zemepisnou sirku a vzdycky to bylo OK.
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   2. 6. 2010 / 20:21
Zase v opozici a zase blbě   
Nene, navigace KLN-90b s tím nemá nic společného, jde o gyroskopický HSI a kompas.
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   2. 6. 2010 / 20:48
SONP   
Úplně správně to má být tak, že si zkalibruješ (posuneš) gyro podle hodnoty "vidličky (v originále vilka)", kterou si buď spočteš složitým vzorečkem, nebo ji umí spočítat program NavCalc. Jedná so o kursový rozdíl mezi letištěm odletu a letištěm příletu.

Menši fixlování je zjistit před klesáním současný kurs z KLN-90B a ten na gyru nastavit.

Největší fixlování je provést sesouhlasení stejným způsobem jako před vzletem (včetně nastavení zem.šířky), což v FSce jde, ale v reálu prý ne.

P.S. Terminologicky je to, co jsem napsal jistě celé špatně, na odborný výklad musíte počkat, až dorazí navigační expert balooo.
 1x  

Kalibrace gyroskopů Tu-154   2. 6. 2010 / 21:18
Balooo   
Tak kde začít, abych se do toho neponořil až po KM5, jako tady: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=219768&lan=0 No prostě se podívej na overhead a levý KURS-MP GMK/GPK přepni dolů na GMK a máš to jak v Bulíkoj

Pro větší realitu je dobré si načíst trasu do NCalc-u, např. Import FS *.pln. Potom Calculate, Print a nahoře je uvena vidlička, neboli Fork. Tolik je potřeba přičíst (se záporným znaménkem odečíst) vpodstatě kdykoliv během letu, doporučuje se klidná fáze ke konci route a na cílovém letišti by to mělo sedět. Je to úhlový rozdíl poledníků mezi výchozím a cílovým letištěm (viz sbíhavost poledníků).

Jenom mám tokový pocit, že v reálných stopadesátčtyřkách se to už bude určitě taky nějak zjednodušovat.
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   2. 6. 2010 / 20:24
Python
Já gyroskopy kalibruji podle chceklistu před sestupem a nepřenastavuji je.
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 08:58
MzM   
Vy jste zlí. Chtěl jsem zase cosi bastlit, ale vidím, že budu čumět do manuálů a lítat s TU-154.

Lítám offline.
Ještě ho moc neovládám a včera, jak jsem letěl trochu dál, o sesouhlasení gyroskopů jsem neměl tušení, tak jsem prděl na budíky a přistál jsem podle oka. To už mi vcelku jde.
Když člověk vidí a vidí jak letí rychle...

No ještě jsem furt amatrér...
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 09:29
Premek
выдержать!!! )
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 11:37
SONP   
Trpělivost přináší růže! I když v daném případě přináší spíše více a více zkratek do sbírky.
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 12:30
MzM   
No, zkratky mě mnohdy matou. Někdo používá anglické ekvivalenty, někdo přepis do latinky, někdo se snaží latinkou napodobit azbuku ... Jak je to azbuka, je to jasné. Ale kdybych nevěděl co je A3-I, tak bych se hádal, co to je.
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 15:35
SONP   
A co teprve taková píseň tupolevisty...

Při letu s ABSU,
mrknu takhle na PKP,
PNP, UŠ-DB a pak na UŠ-3.
Pružinu AČS-1 natáhnu
Pak USI, UVID a UVO prohlédnu!


BKK ten zapnut je,
KLN naviguje,
KURS-MP a ARK pak nažhavím,
TKS sesouhlasím,
ale s RSBN neumím,
po UKV-1 si s řídícím vyprávím.

VBE pojednou na mě pěkně hvízdá,
RV-1 k VBE se náhle také přidá,
AUASP začne řvát jako tur.
ABSU odpojuju, sirénu ingnoruju,
beranů se chápu a dosedám na VPD.

 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 15:36
Rozšafín Ctibum   
První singl LKKL's?
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 15:37
SONP   
Možná, ale je to tajné... Zkrátka žlutá cedulka.
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 17:22
Balooo   
Zapomněl jsi na refrén:

Kurwaaaa, Kurwaaaa mać!
Kurwaaaa!!!
Земля, ёбт,
Все, бдь. Ё-моё!!
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 17:46
Premek
Tohle Martini bylo znacne suche )
 

Kalibrace gyroskopů Tu-154   3. 6. 2010 / 17:32
MzM   
Existuje možnost zarovnat gyro horizontu (horizont) po nahrání M verze (ve vzduchu uložená pozice), kdy se letadlo objeví se vším vypnutým a horizont je vertikálně? Nedá se to nějak ručně?

Pak by se mohl i autopilot používat..
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ