FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Suction ? Jeden příspěvek | Celý strom
Suction ?   7. 10. 2004 / 17:55
Tomas L.
Nevíte někdo přesnou funkci tohoto přístroje a v jakých jednotkách měří ? Neměří to tlak v hydraulickém systému, na který jsou napojeny AI a HI ?
Díky
 

Re: Suction ?   7. 10. 2004 / 20:14
kuma   
Asi jsou dvě oblasti, kde se s podtlakem (suction, vacuum) můžeš setkat. Jednak je to u klasických gyroskopických přístrojů, kde proud vzduchu (nasávaného) může roztáčet setrvačníky (vzduchem poháněné setrvačníky se dodnes používají u horizontů pro kluzáky) ale znatelněji si o tom přečti na -
http://kuma-pospisil.wz.cz/Sperry.html
- viz manuál k autopilotu Sperry v C-54. Zdrojem podtlaku je pro tento účel speciální kmpresor na motoru (-ech).
No a u některých letadel (Cessna c-152 a podobně) ukazuje malý budíček uprostřed palubní desky podtlak v sacím hrdle karburátoru. Ty Continetaly mají jinou filozofii - u nás tlak a teplota oleje, tlak paliva, teploty hlav atd, a oni mají sice taky olej, ale pak už jen to sání - jako jestli jim tam vůbec teče šťáva - a na hlavy kašlou) .
Víc nevím - musí doplnit ještě nekdo další )
 

Re: Re: Suction ?   8. 10. 2004 / 09:40
MilanZ   
Díky moooooc za návod !!! Mimochodem, díky tvému vysvětlení pojmu "podtlak" jsem už asi pochopil, na co se mě vlastně ptali na ÚCL v testech na PPL :
Q: Kolik podtlakových .... cosi .... musí mít zastavěno v ČR SLZ ?

a, jedno
b, jedno hlavní a jedno náhradní
c, dvě

Můžete "hádat" na co se vlastně ptali a co je správně ))))))))

A pak mám ještě jeden dotaz, jestli DC-3 od MAAM má Sperry "realističtěji" udělaný než defaultní ve FS2004, pokud si se s ním setkal ?

Dík
 

Re: Re: Re: Suction ?   24. 10. 2004 / 13:24
kuma   
Omlouvám se, že odpovídám s tak dlouhým zpožděním - a OPRAVA OPRAVA - odpověděl jsem na něco jiného, omlouvám se.

Takže tedy jen k autopilotu Sperry:
Myslím, že ten z MAAMS je realističtější, především co do ovládání "ventilů" určujících citlivost celého soustrojí. je proto obtížné vše seřídit tak, aby se dalo letět "jen knoflíkama".

Oproti tomu na dakotě FS2K4 tyto složitosti odpadají a byl jsem sám překvapen, že vše letělo hned napoprvé (sám FS 2K4 nemám, zkoušel jsem to jen jednou u Vládi - a hned napoprvé se podařilo odstartovat z Ruzyně, zatočit na kurs 000, vyvážit - a zapnout Sperry. Pak jsme letěli srovnávací navigaci k nám do České Lípy, přes Mácháč nad Mimoň, tam doleva a od Zákup sestup na naší RWY 31 LKCE. Až do vytažení klapek za Zákupy jen s pomocí Sperry. Myslím, že to není mnoho realistické, je to ale příjemné, koneckonců jako všechno v MS-FS.

PS: neletěl jsem nikdy pravou dakotu, to srovnávat nemůžu -ale každý asi pochopil, jak móóóc po tom toužím !!!
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ