No, v takovýmhle režimu se to těžko srovnává s tím, v jakejch polohách se vyskytuzje sám (akrobacii nelítám...). Ale já to tam fakt vidím trochu jinak.Na tom záznamu na idnes mi připadá, že když točí tu poslední zatáčku, má tam málo pravý nohy a pomalu se mu klopí čumák dolů (z pohledu pilota doleva, je to nožový let). V 12.-13. sec. s tím škubnul a pořád v nožovém letu sklopil čumák víc dolů (z pohledu pilota doleva). Přitom pořád přitahuje a točí - a podle reakce na křidélka, která je zcela promptní a správná (18.-19. sc.) obtékání křídel funguje.
Myslím, že takovouhle figuru už nelze srovnávat s obvyklou, byť ostrou zatáčkou, kde svislou složku aerodynamické síly vytváří (stále ještě) hlavně vztlak vyvíjený křídlem (byť ten působí šikmo a svislá složka musí být vykoupena výrazným zvětšením složky kolmé ke křídlu, což je to, proč v takové situaci výrazně stoupá pádovka).
Tohle je v podstatě lopas položený na bok a tak svislou složku, která drží éro jakž takž ve vodorovné rovině letu, už vůbec nevyvíjí křídlo, ale tah motoru a směrovka. Křídlo a výškovka má v této situaci roli směrovky. Myslím proto, že skutečný "pád na rychlosti" - tedy vlastně "přetažený lopas" (tak jak to udělal ten nešťasrtný hawk v Blavě) by se projevilo především "prosednutím" - v tomto případě vycestováním letadla po tečně ze zatáčky (a určitě výraznou ztrátou větší části či kompletně celé funkce křidélek).
No a nějak se mi jeví, že tady se to éro zachovalo trochu jinak... |
|