FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PPL Výcvik Jeden příspěvek | Celý strom
PPL Výcvik   15. 3. 2010 / 22:30
bmc
Ahoj

rád bych se zeptal na to kdo,kde dělal PPLko..za kolik...na čem..zažitky z prvních solovek

Povídejte..
 

PPL Výcvik   15. 3. 2010 / 22:38
Lowmick   
LKPN
cca 125 000,-
behem vycviku Z126, 142, 43, C172

o sole jsem vubec nevedel, doletel jsem na cizi letiste, tam si muj instruktor vystoupil se slovy ze jdu na prezkouseni na sola, misto nej si tam sednul nejakej chlapek kteryho jsem nikdy v zivote nevidel a bylo to...
 

PPL Výcvik   15. 3. 2010 / 22:40
bmc
o tomto letišti a výcviku na něm kolují až dobrodružné příběhy ))
pravděpodobně jedno z nejlepších míst k výcviku...a to nejen z důvodu lítaní na mnoha typech.
 

PPL Výcvik   15. 3. 2010 / 22:47
MiG-21MFN
LKPN, 150 k, Z126, Z43 a Z142. na solo jsem šel po třech dnech výcviku.
 

PPL Výcvik   15. 3. 2010 / 22:55
SONP   
Nemám to přesně spočítáno, odhadem 190.000,--, Aeroklub Kladno převážně Z-142/ něco málo na C172.

Pokud jde o zážitky, něco jsem vytvořil zde:
http://tupolev.ic.cz/files/PPL.html
http://tupolev.ic.cz/files/PPL2.html
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 07:44
Premek
Vojto, tak se mi zdá, že jsi své rusofilství dotáhl do dokonalosti, když jsi si stránky umístil na doménu "tupolevič.cz" ... ;o))
 

PPL Výcvik - ULZ jednou?   16. 3. 2010 / 08:42
leonell
>vyšetření na obávaném Ústavu Leteckého zdravotnictví (ÚLZ),
>nejde o nic hrozného a je možno to přetrpět, zejména s vědomím,
>že jste zde na 99% poprvé a naposled

Já myslel, že se chodí na ty kontroly po několika letech opakovaně ???
U PPL to neplatí?

 

PPL Výcvik - ULZ jednou?   16. 3. 2010 / 08:52
SONP   
Na 1. takzvané rozšířené vyšetření u 2. třídy se musí na AMC (Aeromedical Center), což je u nás ÚLZ. Prodlužování pochopitelně probíhá, ale už může probíhat u tzv. AME (Aeromedical Examiner), což je pověřený letecký lékař, který je mimo ÚLZ.

To pochopitelně platí jen pro 2.třídu, 1. třída to má jinak, tuším každý rok na ÚLZ.

Jinak odkaz na druhou část článku je neúplný, správný je zde:
http://tupolev.ic.cz/PPL/PPL2.html (tzv. Tupolevič, to se mi líbí )

 

PPL Výcvik - ULZ jednou?   16. 3. 2010 / 13:20
kuma   
My starci už tam taky chodíme každej rok... (a ne jinam...)
 

PPL Výcvik - ULZ jednou?   16. 3. 2010 / 08:54
zuNus   
nekdo tam chodi trbea kazdej pul rok kdyz mu neco vyslo hur , u kazdeho vysetreni je jinej termin kdy znova. Ale treba psychotesty se uz nedelaj znova.
 

PPL Výcvik - ULZ jednou?   16. 3. 2010 / 09:08
Toomitsch
To ses rad, vid?
 

PPL Výcvik   15. 3. 2010 / 23:01
DEJV
LKHK
DSA
cca 210 000,-

behem vycviku C-172 , C-172 Glass Cocpit , C-172RG

solo bylo paradni , nevim proc ale vubec jsem se nebal , sice sem prezkouseni na solo delal s instruktorem, s kterym sem nikdy predtim neletel ale byl to nezapomenutelnej zazitek
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 08:18
MiG-21MFN
no, já mám v DSA taky nezapomenutelnej zážitek s maxem na pilotkách
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 15:54
DEJV
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 09:38
Lowmick   
Prezkouseni na solo muzou delat instruktori se kteryma jsi neodlital vic jak 30% vycviku, coz v dosti pripadech byva nekdo "cizi"
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 12:52
A.J.Scandall   
Z-126 á 1000Kč/hod, na sólo jsem díky úlevám ve výcviku šel asi po pěti hodinách, tj. za pětilitr. Jenže to ještě bylo v dobách, kdy se z Dejvic do Prahy chodilo buď Píseckou bránou, nebo oklikou...

Ale upřímně, kdybych si dneska měl vybrat, kde lítat výcvik, šel bych do Zbraslavic. Lítat elementárku na Z-326, což už je stíhačka, za 3400Kč/hod, to je v době Cessen a Piperů nutno cenit. Navíc mi to přišlo jako optimální kombinace mezi aeroklubem a komerční školou, z každého to lepší.

Pozn.: nemám s nimi nic společného, jen jsem tam létal instruktorák k plné spokojenosti
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 13:29
kuma   
nic proti ZBRA, ale jen tu dráhu tam maj ňákou divnou... (tak trochu hejčmo s kopce či co...)
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 14:20
Pips   
No, ale z druhý strany je zase do kopce, u nás si vybere každej! Každopádně z obou dvou stran se tam dá trefit )))
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 15:00
kuma   
Šak se nemůžu dočkat, že se tam k vám zas v létě kouknu, jako rodilej Kolíňák mám pro ten celej kraj "tam dole" fakt ňákou slabost
(PS: škoda, že už tam nejni ta čtrnda...)
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 15:35
Pips   
No jo, tu si odvezl Tarantík. Teď tam zase furt straší ten kus šrotu Mig-23 Dokonce kolem něj majitel zabetonoval do plochy plůtky. Že prej dočasně. Vzhledem k tomu, že v našich krajích je jednotka dočasnosti jeden Furt, už se tam toho hyzdivého krámu asi nezbavíme
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 16:27
kuma   
Dočasnost je teoreticky o 2 dny kratší, než nekonečno. V našich krajích jsme tomuto axiomu věřili dost dlouho, až v r. 1992 bylo dokázáno, že jednotka dočasnosti je dlouhá 24 let
ps. do tý čtrndy se přece mohlo, ale do tý miginy asi těžko, ne?
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 17:15
A.J.Scandall   
Jednou, to je tak deset, možná víc let, jsme byli na nějaký pařbě ve Zbra a kdosi mi vysvětloval význam těch křížků, co měla čtrnáctka pod kokpitem... Nemravnost nemravná!
 

PPL Výcvik   17. 3. 2010 / 11:15
kuma   
Kouzlo starých svědků.... esence letištní nostalgie.... někde maj čtrndu, jinde zas parabarák... ale občas se povede na poslední chvíli před likvidací takový denkmal aspoň vyfotit, aby alespoň po letech mohl stařec/stařena zamáčknout slzu nad vzpomínkou na nezřízené mládí...
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 16:27
tonde   
máš průser a těžko smazatelné mínus, mesijéluftpajlot..... to nejni kus šrotu a už vůbec ne hyzdivej
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 16:29
MiG-21MFN
tonde, to je vobyčejná MLka
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 17:13
A.J.Scandall   
K tomu kraji by spíš seděla BNka
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 17:15
MiG-21MFN
v čosu byly i MLky ale tohle je MLka storpo, před nějakým tím rokem jsem jí tam byl vočumovat
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 17:17
A.J.Scandall   
To jo, ale myslím tím, že když se řekne Čáslav a okolí, představím si spíš MiG-23BN než ML, i když ty tam ke konci taky chvíli lítaly
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 19:14
Pips   
Průseru jsem si vědom, přesto na tom skoro až umíněně trvám - na tohle letiště se to nehodí, je to rozbitý, je to k ničemu (ani vlekat to nemůže, užitečnost tedy nula) a navíc je to tam tak ... s prominutím vypíčený, že to tam většinu lidí, včetně mně, dráždí. Kdyby to leželo na trávě před nějaký rourařským letištěm, neřekl bych na to nic, tam to asi patří. Pokud by se do toho daly vodit návštěvy jistého charakteru a úspěchy vyznačovat pod kabinu, byl bych taky možná asi shovívavější. Ale v těchto souvislostech je prostě lepší, kdyby to tam nebylo vůbec Možná časem přibudou symboly a budou nejspíš znamenat jednotlivé pokusy dostat to někam do sběru )))
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 17:03
Flora   
To se mi hezky čte, moc hezky čte. Zbra forever!
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 13:45
Balooo   
Lowcost je třeba v Jaroměři: http://www.letistejaromer.cz/let_skola.htm, kde uvádí cenu cca. 120tis.
Docela by mě zajímaly nějaké zkušenosti. Údajně (nejmenovaný ale důvěryhodný zdroj) to je člověk, co tam vlastní benzinku a mohl by tam tak probíhat nějaký účetně-daňový business, proto snad taková extrémně levná cena. Také se létá hlavně na ekranoplánu La Cèssna F-152.
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 14:00
orlík
Jakej business, normálně na AVGAS na letecký práce a výcvik lze odečíst spotřební daň. Podmínkou není vlastnictví benzínky, ale provozování leteckých prací.
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 14:14
Tragédie v JRD
No .. byznys.. on to je byznys . Vzpomen si na discovery travel (ten pokus o aerolinku)... to byl taky takovy mensi danovy tunel, zasterka pro kseftovani s palivem... vzpomen si na kauzu LTO (to bylo taky danovy cachrovani s palivy)... atd atd
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 14:31
orlík
K tomu snad jen, že v malých, takřka aeroklubových poměrech se o jen tak zašumelit nedá. AVGAS je něco jinýho než Natural. A taky je potřeba vidět, že je zásadní rozdíl mezi náklady na provoz Zlínu a C152.
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 15:25
MiG-21MFN
no pokud vím, tak se tam lítá na natural s těma kyssnama
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 15:34
orlík
Jak to víš? Já zas vím, že na AVGAS. Lítat na natural by jaksi postrádalo logiku, můžu-li si odečíst spotřební daň z AVGASu. Z Naturalu to nejde.
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 16:29
kuma   
No, záleží, kdo tu cessnu provozuje. Pokud firma, pak určitě BL100 (bez spotřební daně), pokud soukromník, tak dost možná skutečně BA95...
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 16:30
MiG-21MFN
ne, má pravdu ten chlapec, já si to spletl s někým jiným
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 20:58
FSPilot   
Na Mošnovské C152 se lítá na AVGAS LL100
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 15:29
kuma   
Při porovnávání nákladů na výcvik je potřeba si uvědomit, že jsou různé vstupy pro několik veličin, které celkovou cenu mohou zásadně ovlivnit. Proto když někdo napíše: "PPL za 150.000,-", je to možná pravda, ale jen pro jeho situaci a v jeho době. Za rok, jinde atd. to nemusí platit a nemusí to platit ani na stejném letišti a ani dokonce na stejném letadle (!!). Protože:

1) skoro bez výjimky se platí odlétaný čas. Někdy čistý, někdy od špalků do špalků. Za určitých okolností toto počítání času může hodit až 15% ceny (tedy 150.000 anebo 172.500).

2) letová doba, potřebná k získání letových dovedností je individuální. Osnova určuje "minimální možnou" dobu jednotlivých úloph, většina žáků odlétá více. Někdo o 2 hodiny, někdo o 10. Dost záleží na přestávkách v létání, kdo dokáže celý výcvik odlétat v jednom tahu za jedno léto, může létat jen podle osbnovy. Kdo má pauzy delší, než 14 dní - tak ve druihé (sólové) části výcviku musí počítat s kontrolními lety (okruhy, jeden, dva, ale i 4-6), které musí absolvovat, než zas bude po přestávce připuštěn k sólovému letu. Rozdíl může být proti osnově zas až o 20-30% (opět pro představu - místo 150.000 až 200.000).

3) letová doba, potřebná k získání letových dovedností ale může být zkrácena - a to pokud je žák držitelem nějakého jiného (z vyjmenovaných) průkazů způsobilosti, například GLD s kvalifikací TMG (vivatisti). Lze uplatnit úlevu z některých úloh, a to odpovídající 1/10 celkového náletu v pozici PIC v platné kvalifikaci, maximálně ale 10 hodin. V praxi to znamená, že když máš nalétáno v sóle víc než 100 hodin, zkracuje se ti minimální nutná osnova ze 45 hodin na 35 hodin (místi 150.000 na 116.666). Tímto ale není nijak dotčeno pravidlo (2), pokud je žák kopyto, nalétá svých 50 hodin i s úlevami.

4) cena letové hodiny se pochopitelně odvíjí od provozních nákladů daného typu. Každá škola musí připočíst provozní náklady školy (tam bývají největší rozdíly) a někdy také "přiměřený" zisk. K výcviku je potřeba použít typ, který je primárně z ÚCL pro výcvik schválen (asi by nešlo dělat elementárku na An-2, teda- asi by to šlo, ale ÚCL by to asi neuznal...) I tak je výběr široký - a ceny letových hodin podle toho taky pestré. Pro někoho může být laciná "stopětka" - v jistém aeroklubui pro členy byla za 1800/hod (už asi není...), pro někoho C-152 (kolobrnda, dobrá pro odrubání výcviku přžed přeškolením na něco většího), někomu se vyplatí půjčovat si na výcvik soukromé éro od kamaráda, který neúčtuje "zákaznickou cenu", ale nechává si pouze poctivě uhradit skutečné náklady ja prolétaný čas. To může být rozdíl až 50% proti veřejné ceně (ale to pochopitelně není přenosné na někoho dalšího. Pro předtasvau: osnova 45 hodin po 1800,- = 81.000,-, pokud je letová hodina 4800,- tak osnova = 216.000,-)

5) poznámka: většina leteckých škol, které výcvikem konají letecké práce, účtují do nákladů letové hodiny benzin bez spotřební daně. Pokud si půjčujete soukromé nefiremní éro - anebo v některých aeroklubech, kde nejde oddělit výcvik od normálního provozu, tak cena letové hodiny musí zahrnovat i spotřební daň.

6) na některých letištích je jiná cena na půjčení letadla (na turistiku a pdobně) a jiná pro výcvik, kdy se předpokládá, že éro dostane víc zabrat.

7) Některé školy si účtují za instruktora (různě, někde 300,-, někde až 900,- Kč za hodinu, ve finále tedy až 40.000 navrch)

8) je třeba vzít v potaz, jak daleko to mám na letiště a jestli dojíždění mám (nebo nemám) započítat do nákladů na PPL. Taky je třeba uvažovat, že PPL není jen letecký výcvik, ale tqaky občas nějaký kurs, zkouška, poplatky v ÚLZ...

Zkrátka: letová hodina je důležitý faktor a je třeba jej znát v konkrétní době na konkrétním letišti pro konkrétním letadlo a pro konkrétního žáka. Ale to není jediný faktor, vše se počítá (a to jsem určitě ještě něco vynechal)
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 18:44
Balooo   
Hezky shrnuto, i když předpokládám, že většina diskutujících to snad už ví a nemusíme vysvětlovat, že uvedené ceny je třeba brát jako "cena od". Pro srovnání mi to přijde fajn. Někde to je třeba i při platbě 100% předem. Co by mi vadilo, kdyby nebyly uvedeny povinné, i když trochu vedlejší náklady - třeba kdyby škola vyžadovala speciální pojištění, nebo pojištění spoluúčasti. Jsem ochoten tolerovat očištění od přistávacích poplatků, pokud se pohybují kolem 10 Kč (Sazená při výcviku).

Nicméně můj dotaz byl na to, jestli má někdo s touto školou / půjčovnou zkušenost, protože hodinovou cenu pronájmu 152ky mají za 2.100 a 172 za 2.994 (včetně DPH)
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 19:01
Tragédie v JRD
.. o te jaromerske cessne 152 za "par supu" se tu vedla docela vasniva debata cca pul roku, rok zpatky(a bylo tam i o tom, jak se k takove cene dostat).. urco to jeste najdes.. na dosazeni te "akcni" ceny tam byla rada omezujicich podminek .. jo, uz to mam .... http://www.letistejaromer.cz/doc/Uprava_vycvikovych_cen_na_letoun_C_152.pdf
 

PPL Výcvik   17. 3. 2010 / 07:52
orlík
Tak to zopakuju. Výcvik v Jaroměři je OK. Cessna pro výcvik stojí víc než 2100 (to je cena pro půjčování lidem s papírama), ale to si najdeš na webu. Pořád je to asi nejlevnější Cessna v ČR. Instruktoři jsou dobří a naučí tě vše co je potřeba (podle osnovy). Nehledej za tím nic nekalého. Majitelé prostě nejsou lidi, kteří by chtěli vydělávat majlant, ale prostě je to živí (vedle jiných činností), a hlavně je hodně baví lítání. Hlavně, ale nepotřebují živit další lidi, dělají to sami. Takže nečekej managery pro plánování letu, ani žádný další lidi k ruce.
 

PPL Výcvik   18. 3. 2010 / 09:13
Karel
Balooo, protože se s "pumpařem" JŠ docela znám a něco jsem s ním nalítal (i na IVAO ). Takže jestli chceš, můžeme mu v pátek zavolat a ty se ho vyptáš, na co potřebuješ...
 

PPL Výcvik   18. 3. 2010 / 18:43
Lowmick   
On lital na IVAO? Tyjo a ja si rikal k cemu ma na pumpe ty berany a pedaly...
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 19:08
-AG-
Jen by mě ještě zajímalo, co takový člověk, potom co absolvuje takovýhle PPL výcvik, dál dělá? A především ten, co se potom létáním neživí, což je předpokládám většina.

To třeba jednou za čas přijde na letiště, vytáhne 3000 a jde si na hodinku zalétat? Nebo vytáhne třeba 10000 a odletí si na týden na dovolenou? Nebo jak to je? Co s tím pak člověk dělá a kolik ho to stojí za jednotku času?

Já to pochopil tak, že pokud se naučím létat třeba na blaníku, tak pak jednou za čas přijdu na letiště, vysolím třeba 500, a pujdu si na hodinku/dvě zalétat. To je ze studentského hlediska únosná cena, za stejné peníze se dneska pomalu chodí do kina. Ale v případě letadel, které stojí za hodinu několik tisíc, si to moc představit nedovedu, leda že bych měl nějaké dost výnosné zaměstnání.
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 19:13
Balooo   
No nevím, jestli čekáš nějakou zázračnou odpověď. Mě napadlo pět možností, seřazeny jsou podle jednoduchosti a udržitelnosti v čase:

1) vydělat si na to (ano, létání stojí peníze
2) létat pracovně (letecké práce, instruktor, výsadky)
3) přesvědčit někoho, aby ti to zaplatil (bohatý strýček, případně být kmotrem v Aeroklubu)
4) peníze ukrást
5) ukrást natankované letadlo
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 19:15
Tragédie v JRD
Hele, o tom jsme se shodou nahod v posledni dobe bavili nekolikrat v hospode s par lidma... a shodli jsme se na tom, ze spousta lidi je strasne naivnich (ted nikoh nebudu jmenovat), ze zadluzi polovinu rodiny, udelaji si ppl, a pak .. babo rad. jestli si mysli, ze to utahnou z brigady pri skole, nebo ze najdou dost kamaradku, ktery vyplaznou polovinu hodinovky, aby se podivali do vzduchu ..a maj z toho predrazene rekreacni letani.

nebo se zadluzi zase a jeste vic, aby nalitali hodiny, aby mohli zahajit dalsi nasledujici casti vycvik .. vyhodi za to zase statisice... a pak jsou pred rozhodnutim co s tim - aby si ty kvalifikace udrzeli ... nekdy v tom postradam (a nejen ja) logiku.
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 19:27
Balooo   
Já si to představit dovedu, někdo si pořídí rodinku, byt/dům na hypotéku, auto, dovolenou v Jugoslávii, někdo cpe všechny prachy do lítání a klidně se i zadluží. Všechno OK, pokud má i záložní variantu, když vysněné lítání nevyjde. To je normální riziko podnikání. Jestli ve splátkách natvrdo počítá, že bude mít za rok-dva čistej příjem 60000, aby byl schopen vůbec splácet, tak je to blázen a ten, kdo mu tu půjčku schválil, tak hovado.
Ale když si čtu insolvenční rejstřík, tak už uvěřím čemukoliv. A nejsou to jen socky z Ostravy a Severních Čech. Jsou lidi, kteří si vezmou hypotéku a natvrdo počítají, že jim čistej příjem poroste o 10-20% ročně v rámci kariérního postupu.
 

PPL Výcvik   17. 3. 2010 / 07:45
orlík
Já osobně to dělám tak, jak jsi napsal. A spolu se mnou spousta dalších lidí, který znám. Prostě o víkendu přijdu na letiště, půjčím si éro a letím někam na čundr. Jo je to drahý, ale je to splnění snu. A sny bejvaj drahý. Zatím to jde, hypotéku mám zaplacenou, na dovolený v Jugoslávii už jsem byl . Až to nepůjde, budu se na letadla chodit dívat...Jistě ultralight by k tomu taky stačil. Ale rozdíl v ceně dnešních ul a některých GA letadel není tak propastný. Navíc vlekám v AK, a taky si občas zalítám akrobačku. To na ul nejde.
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 19:40
FSPilot   
cca 209 000, C152, LKMT.... první sólo mi přišlo tak neskutečné, až jsem si připadal jak v FSce s faakt supr grafikou
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 20:07
DEJV
.....a neomezenymi FPS
 

PPL Výcvik   16. 3. 2010 / 20:59
FSPilot   
Jo, to je fakt A na finále žádný zvonek, apod. Nikdy se to nesekne, ikdyž tlačítko "pause" by se občas hodilo
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ