Jo, tohle se dá říct u piva nebo napsat za třicet let. Ale jednou to udělám, to už jsem se rozhodnul. Bude se to jmenovat "Skandály A.J.Scandalla"
Jednu asi čtyři-pět let starou zkušenost od svého minulého provozovatele jako návdavkem předhodím: Německo, menší letiště, klasický frmol při odbavení, slot, honem honem ať se to stihne, čtvrtý vzlet v jednom dni po ranním stávání, šestý ve šňůře za sebou, spouštění schváleno, taxi, line-up, vzlet povolen, přejděte na DEP. Přeladím na frekvenci, a ATC - confirm position and altitude passing. Mimoděk pohlédnu na odpovídač, na něm 0000. Kouknu do přípravy do kolonky ATC Clearance. Kouknu druhou pilotku. V kabině visí vteřinu otazník a pak udělá PLOMP a změní se na vykřičník.
Odpálili jsme to bez letového povolení...
Byla to kombinovaná chyba naše a ATC (vzlet jsme povolený dostali, bylo to letiště, kde se clearance dostává při pojiždění), výsledek únavy, stereotypu, spěchu a dalších tlaků tak typických pro dopravní letectví dnešní doby.
Možná už slyším otázku "Jak se tohle mohlo profesionálům stát". No, stalo ajn cvaj...
|
|