Pre mňa toto lietadlo zostane asi navždy ako najkrajšie,dopravné lietadlo, ktoré bolo kedy vyrobené. Ale v FS som ho nikdy nelietal, jednak preto, že veľké jety nelietam, no a potom jeho ovládanie je vraj, podľa Vás viacerých čo lietate PT TU 154, skutočne náročné, viacerí to pokladáte za to "pravé" lietanie. Mne zostane len tá pozícia "obdivovateľa", našťastie ešte lieta na leteckých dňoch alebo prostredníctvom takýchto videím, fotiek - na nich zostane toto krásne lietadielko večne. Vyzerá to tak, že pre mňa asi zostane nesplnený sen preletieť sa v ňom ako pasažier. Jediná šanca je náš prezident
Bohužiaľ, zdá sa, že svoj vrchol slávy, čo sa počtu nasadených strojov a obsluhovaných liniek týka, má už za sebou. Predsa len má už tuším cez 40 rokov. Veď Aeroflot, možno akási "bašta" (hlavný prevádzkovateľ) týchto lietadiel v minulých rokoch sa ich už tiež vzdal. Neviem koľko ich v iných, najmä východných štátoch zostáva ešte v prevádzke, no je asi pravdepodobné, že tých spoločností, ktoré postupne tieto nádherné stroje vyradia z prevádzky, bude pribúdať, resp. ubúdať bude tých čo ich ešte prevádzkujú. A potom je tu ešte ich technický stav, ktorý je buď častokrát zanedbaný alebo celkovo sú tie stroje jednoducho už príliš staré a opustia tento svet "nedobrovoľne" a zoberú zo sebou aj tých, pre ktorých slúžili, teda pasažierov či posádky - Irán je veľmi častým príkladom.
Btw, sám som zvedavý, koľko ešte vydržia v službe tie slovenské TU 154 a kedy (a čím) príde k ich náhrade. Sú myslím modernizované, no či natoľko, aby tu lietali ešte aj niekoľko rokov, tak to nemám potuchy. Ale bodaj by... |
|