FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ČSA se zbavují charterů Jeden příspěvek | Celý strom
ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 17:27
Hippo
http://www.financninoviny.cz/zpravy/csa-se-zbavuji-charteru/424474
tak další čeho ČSA zbavují ... je to dobře, nebo špatně?
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 17:47
Tragédie v JRD
No, pro travel servis je to dobrá zpráva
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 18:14
XEAR
i pro jiné charterovky, jen se podívej, kolik sem lítalo tureckých a i egyptských aerolinek v létě a na podzim
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 17:56
FsRadek
dementi ! (myslim to csa ) xD
 

ČSA se zbavují charterů   24. 1. 2010 / 09:57
vrana47
souhlasim s tebou FsRadek
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 18:12
XEAR
s tím souvisí postupně vyřazování Bulíků z flotily... ale kam s A321 ? Na pravidelky moc velké ?!... Oni asi vědí, co dělají
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 18:56
Cesmina
Jo , vědí, cíleně to vedou k bankrotu
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 19:14
Hippo
Mě to taky tak přijde ... pomalinku rozprodat to co máme a nakonec se stáhnout úplně ... uvidíme jak to dopadne ...
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 19:26
Tragédie v JRD
CO my vime... treba meli chartery v minusu ... tak ma logiku, ze se na to vybodnou... To mas jako s dalkovkama ... taky vsiczuhni nadavali, ze to vedou k bankrotu, ale malokdo byl schopen pochopit, ze pokud jsem v minusu i pokud mam plny parnik, tak nema smysl to pres tu louzi honit, kor (bez urazky) starejma pleckama, ktery se nekolikrat do roka nebyly schopny pres tu louzi dostat a aerolinku to stalo dalsi miliony na zajisteni nahradni dopravy/ubytovani, nahrady skod apod.
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 19:31
XEAR
Ale pokud už nejsou schopný ani vydělávat na charterech, tak to už je hodně zlé...
 

ČSA se zbavují charterů   22. 1. 2010 / 20:11
Hippo
Chapu, že můžou být s chartery v mínusu, jen jsem si vždy myslel, že na charterech je nejednodušší vydělat ... pro většinu aerolinek je letní "charterová" sezóna jednou z nejziskovějších ...
 

ČSA se zbavují charterů   23. 1. 2010 / 23:04
Cirrus/Pindra
a pro některé třeba jedinou ziskovou...
 

ČSA se zbavují charterů   24. 1. 2010 / 10:01
vrana47
ČSA musí vydržet do konce světa!!!!!musí musí prostě musí i s těma malýma verglama xD ale mohli by mít nějaké větší letadlo
 

ČSA se zbavují charterů   24. 1. 2010 / 10:03
MiG-21MFN
á pán je odborník
 

ČSA se zbavují charterů   24. 1. 2010 / 10:17
vrana47
no jasné xD
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 09:36
skyfly
Ach jo….može mi toto niekto vysvetlit ? :

Jak je možné - jedna firma (ČSA) neni schopná chartery prevádzkovať s adekvátnym ziskom a druhá (TVS) sa do toho pustí - pritom obidve firmy sú na rovnakom trhu.tj. vstupné podmienky majú úplne identické.
http://www.novinky.cz/ekonomika/190567-chartery-csa-ma-prevzit-travel-service.html
Zrejme vo vedení ČSA sedio naozaj mimoriadni „ experti a znalci “ ked mimochodom
p o t r e b u j ú urobiť r o č n ý experiment na to by pochopili, že placení za nápoje se pro cestující ukážou jako dost nešťastná. resp. že „úspora nákladů nebyla zas tak velká, ale lidem tento detail dost vadil."
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 10:41
Tragédie v JRD
na to existuje jedna mozna (a imho pravdepodobna) odpoved - aby byla konkurenceschopna, musi nasadit konkurencni ceny - cili na stejne urovni, jako travel a ostatni firmy.

pokud je to ale (treba) prezamestnany moloch s vysokymi naklady (coz se da ocekavat - vysoke platy pilotu, techniku, a dalsich ...) - nebo s prilis vysokymi naklady nekde jinde, tak to proste nestaci a muze na tomto byt klidne v minusu.

pak je ale otazkou, proc se do toho pousteli.

je to jen spekulace, financni srovnani srovnatelnych pozic v (napr.) csa a v tvs by napovedelo...

jeee, ale ze zacnes delat cirkus kvuli placenymu piti - rozhodne mi teda nevadilo koupit si plechovku koly za 35 kacek ...
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 10:50
MiG-21MFN
tak to mě by teda vadilo když už jim dám nekřesťanský prachy za letenku, tak bych se rád aspoň napil. a za třetinku koli dát 35 kaček je celkem dost, i na pražský poměry ikdyž je fakt, že se zaměstnaneckejma letenkama by mi to taky nevadilo
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 11:02
Tragédie v JRD
to s tim nesouvisi - nemel jsem problem dat kilo za kousek pizzy ve skyeurope, takze 35kacek za kolu me taky nezabije. a clovek se aspon pohodlne zbavi hromady e nglickejch drobnejch, a jeste mu slicna slecna letuska vrati v ceskych korunach. levnejsi smenarna , nez banka
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 11:05
MiG-21MFN
mě to normálně taky nevadí, jenže.. jak to říct kdyby to bylo v eurech, tak to zvládnu, ale když se ta suma řekne v českejch korunách, tak mě to vyděsí
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 11:12
Tragédie v JRD
hele, ja to platil v librach. a cena za kolu 1 libra a nejaky drobny opravdu nevypada tragicky kor pote, co jedna runda v baru obnasejici 4x staropranem, 4x jack daniels, 2x hranolky stala asi 37 briskokreditu .) pravda - byl to kulturni zazitek - neb slecna servirka byla velice pekna anglicanka, ktere (a nejen ji) nekdo zapomel rict, ze to, ze staropramen peni, je v poradku, a neznamena to poruchu ve vycepnim zarizeni. Dušinoj by mohl vypravet
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 11:16
Marky Parky   
Neni "pěkná angličanka" oxymoron?
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 11:18
Pips   
Pěkná angličanka je buď importní zboží, nebo taková ostrovní forma malého zázraku
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 12:15
Tragédie v JRD
Jo. to byl asi druhy dotaz - jestli je importovana, nebo originalni
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 12:14
Tragédie v JRD
je. tohle byla vyjimka potvrzujici pravidlo
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 10:52
orlík
Opatrně s těma přeplacenejma technikama. Jinak souhlas. Nejdražší jsou lidi. Jestli má taková firmička (myšleno objemem obchodu) 3000 zaměstnanců, nebude jí vydělávat nic. A platy managementu budou zásadní položkou v tom prodělávání. Filozofie prodat vše co nevydělává může být někdy dobrá, ale v okamžiku, kdy je prodáno vše, tak pak asi ne. To je lepší celej ten podnik zlikvidovat a sedět doma - utratíme míň.
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 11:09
Tragédie v JRD
to byl jen priklad. verim, ze napr. kachna to nebude brat osobne

a zrovna platy managementu v tom budou tou nejmensi polozkou. neb naklady letecke spolecnosti na provoz (jakekoli, obecne) jsou tak megaobrovske, ze par manazirku s velkou vejplatou se v tom naprosto spolehlive strati.

priznam se, nechapu jedince, co jako prvni a zasadni pricinu pulky problemu ruznych firem vidi v manazerskych platech.
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 11:20
orlík
Netvrdím, že manažerské platy jsou zásadní, ale jsou významnou položkou. Tvrdím, že pro každou firmu jsou zásadní mzdové náklady. A jiné mzdové náklady má člověk s 20.000,-/měs. a zásadně jiné člověk s 50.000,- o vyšších platech ani nemluvě. Manažeři v ČSA taky nejsou 3, ve firmě, která má 3000 zaměstnanců na 50 letadel je různých manažerů mnohem víc. Věř mi, že to jsou zásadní položky, i když si spousta lidí myslí, že nikoli. Proč je asi v krizi první, co se udělá propouštění? Tedy v normální firmě. Což ČSA rozhodně není.
Ano jistě, ostatní náklady jsou taky velký, letadla drahá, leasing drahý, palivo drahý. Ale letadla se dají půjčit někomu jinýmu, palivo se nemusí natankovat, když se neletí, ale lidi musíš platit pořád. Ať už kšefty jsou nebo ne.
Pár manažírků s velkou vejplatou by se v tom jistě ztratilo, ale ono jich není pár. Nepodstatný je i morální pohled na věc. Ale uznávám, to tíží jen někoho.
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 10:19
MiG-21MFN
kamaráde platy manažerů v čsa jsou naprosto, ale naprosto zanedbatelnou položkou. i kdyby to bylo 5 mega měsíčně. když jsme tak včera s kamaráde počítali, kolik stojí provoz nebo revize jednoho letadla, tak člověk nechápe, že letenka za několik tisíc tohle muže zaplatit
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 12:02
Tragédie v JRD
letenka za nekolik tisic to nezaplati. clovek s nejakou superhyper letenkou za 3000 zpatecni je jen takovy... naklad, cestujici prakticky na urovni nakladu (spis pod ni). ti, co aerolinku zivi, jsou ti, kteri kupuji full-fare letenky (at uz Y ckovy, nebo C ckovy), a to neni (ani na kratke vzdalenosti) par tisic...
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 14:24
OK-BKY
To mas tak. Kdyz si vemes jak je CSA velky, tak ty manageri co se tak nazyvaji, budou mit minimalne 200 000kc mesicne. a i vic. Tohle ma sekretarka reditele na hiltonu. Jinak prave ze to je problem. Jako kdyz uz to jsou manageri, tak by mi vubec nevadilo aby brali prachy, ale jenom pokud si to zaslouzeji. Proste pokud si na sebe vydelaji a spolecnost bude zaznamenavat bud stagnaci, nebo vzestup, tak at si to klidne berou. Ale nemuzu chtit, kdyz si nevydelam nejaky prachy. Treba Fejk si ty prachy na rozdil od Tvrdika a Lasaka zaslouzi. Ta zoo opravdu k necemu vypada a solidne se rozrostla. Ale to je proste zakon svinstva v prirode.
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 17:01
Balooo   
"platy managementu v tom budou tou nejmensi polozkou"

Cha cha ) Pokud bychom sečetli celkové mzdové a mimomzdové náklady na cca. top-50 management, možná bychom se divili, jako jsem se zatím divil v každé firmě, kde jsem se k podobným číslům dostal.
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 10:57
skyfly
Tak POZOR POZOR -to si mi špatne rozumel ,ja určite nemam problem dat za colu alebo pivo v lietadle 2 či 3 EUR,
nepisal som či že by to vadilo M N E osobne, ale, že mohli očakávať že to bude vadiť dosť ludom
Neni každý taký velkorysý ako ty alebo ja
 

ČSA se zbavují charterů   29. 1. 2010 / 11:12
Tragédie v JRD
No jo, porad jsme narod pastikaru
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 13:51
kluk ušatá
No, ja ti nevim. Stovku za pizzu bych u Skyu dal taky. Ostatne nejakych 5-10 eur sem na palubach Wizzu nechal na kazdem letu (krom jednoho, ale ten sem cely prospal). Za tech 3000/zpatecka bych je nechal i u CSA. Problem je ale v tom, ze u CSA zaplatim o dost vic nez o tech 10 eur. Tudiz bych se rad alespon napil za levno. To uz bych si radeji za tech 35 koupil kolu v automatu na letisti a mam aspon pul litra.
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 09:57
Tragédie v JRD
Toz jsem se mylil. Podle http://ekonomika.ihned.cz/c1-40335740-vzdaji-se-csa-sveho-zlateho-vejce-ruku-po-nem-natahuje-travel-service jsou chartery CSA nejziskovejsi cast aerolinky... Hm. Volake cudne. To uz asi fakt budou CSA na pokraji, kdyz kvuli par set mega (nebo par jednotek mld) hotovosti zrusi i tohle... Hmmmhph...
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 10:10
skyfly
tak to už fakt ostáva rozum stáť
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 16:33
Rychlokvaška
No prodělávat na charterech je opravdu umění, proto mně trošku zarážely místní debaty, že by je měla ČSA ztrátové...i když v téhle firmě lze bohužel všechno možné. Třeba nás čeká nějaké velké překvapení, nebo je to kartel dohoda s TVS (stále aktuální otázka koupě v budoucnu), ale obecně si nedokážu představit žádný rozumný důvod, proč se charterů zbavovat. Kde jinde má člověk zaručenou obsazenost letů blízkou 100% (utopie na pravidelkách), kde jinde se ztratí zvýšení ceny, než když je rozpuštěná do dovolené, kde jinde najde aerolinka vytížení letadel v časech, kdy nikdo na pravidelkách lítat nebude (hlubokonoční slot 3 departures).
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 16:43
Tragédie v JRD
prave proto, ze u csa je mozne vsechno, by me ani ztratovost charteru v tyhle kumpanii neprekvapila...
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 16:49
Jirka Kallasch   
Nokonec to skonci tak ze CSA budou provozovat jedinou linku ...
PRAHA- BRNO -PRaha Busem
 

ČSA se zbavují charterů   4. 2. 2010 / 17:20
A.J.Scandall   
Mám takový soukromý pocit, že to je "něco za něco", jen jaksi součást daleko většho dealu, jehož detaily se nikdy nikdo nedozví.

Můj soukromý škandální názor je:

-TVS chce chartery.
-ČSA se potřebuje zbavit co nejméně bolestně letadel a lidí
-ČSA potřebuje peníze
-stát nechce, aby na něj byla podaná žaloba kvůli "spojení" s Letištěm Praha (což je sice účelný, leč nekalý způsob, jak obejít restrikce EU ohledně státní pomoci firmám, o tom není třeba přliš mudrlantovat)

Ingredience dáme do hrnce, zamícháme, podusíme, a hle, výsledkem je chutný, vydatný německý "ajntopf", a v něm budou plavat Airbusy, čtyřstovky, pětistovky, osmistovky a přikusovat se k tomu budou smlouvy s cestovkama.

Tudíž si nemyslím, že by skutečná výkonnost oddělení charterové dopravy ČSA v tomhle hrála nějakou roli.

A já trumpeta si myslel, že už si čtyřstovky nikdy nezalítám. A zdá se, že naděje žije
 

ČSA se zbavují nejen charterů   2. 3. 2010 / 15:43
Tragédie v JRD
Tak ČSA se zbavují i slotů na JFK a LHR ... co začnou prodávat příště? Ne nutně potřebné šroubky z motorů?
 

ČSA se zbavují nejen charterů   2. 3. 2010 / 16:16
Balooo   
sloty z airbusů, stejně to lítá samo.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ