| | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 21. 1. 2010 / 17:28 | |
| | | |
|
| | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 21. 1. 2010 / 18:25 | |
| | To tu myslím nebylo
Hispánci se s tím prostě neserou.
A první, co mne napadlo, bylo Air America |
| |
|
| | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 21. 1. 2010 / 18:50 | |
| | to mne prvně napadlo kdy potká první prádelní šňůru |
| |
|
| | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 21. 1. 2010 / 19:54 | |
| | Otázka je v čí kompetenci je dát mu pokutu. Jestli brazilskýho úřadu pro civilní letectví nebo dopravní policie ... |
| |
|
| | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 21. 1. 2010 / 21:09 | |
| | Asi těm, co maj vybírat mejto u toho tunelu! To byl asi největší fičák |
| |
|
| | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 21. 1. 2010 / 21:56 | |
| | asi by koukal kdyby mu z vedlejší ulice vyletěl jinej mixér |
| |
|
| | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 00:27 | |
| | Zkusil bych tohle v Praze s Mi 24 |
| |
|
| | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 00:57 | |
| | Ahoj, chtěl bych se k tomu videu na něco zeptat. To jeho zběsilé mávání ať už na lidi na pláži nebo na lidi na střeše je úplně normální? Já měl za to, že pouštět cykliku se nesmí, natož takhle mávat Anebo je celé video hrané? V jednu dobu mi přišlo, že drží cykliku levou rukou... Ale už je dost hodin, tak bůhví co vidím |
| |
|
| | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 06:36 | |
| | Já s vrtulníkama (reálně) nelítam, jen jsem si to párkrát zkusil, ale myslim si, že to bude podobně jako v autě..když je vhodná chvíle, nebo to máš bezpečně pod kontrolou, taky můžeš dát ruce z volantu na pár sekund..rozumíš..a když má kolektiv v nějaký ustálený poloze, tak může pravou mávat a levou řídit.. |
| |
|
| | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 08:39 | |
| | Já myslím, že pána nemusíte řešit, pán to neřídí vůbec, to je nějaký zpěvák a toto je videoklip k jeho písničce. Je to s největší pravděpodobností celé nahrané. |
| |
|
| | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 08:43 | |
| | Na to bych fakt nespoléhal, zrovna u nestabilního vrtulníku, který nemá žádné zpětné síly do řízení, na rozdíl od letadel - a taky aut, kde geometrie přední nápravy vlastně drží směr (a vrací volan t do "neutrálu, u letadel totéž s aerodynamickým tvarem a stabilitou při správném vyvážení a zvolené centráži. Ani tam by se neměl knipl pustit z ruky - je to hrubá metodická chyba (vím, že zelený je strom života, ale tak to je). Proti tom vrtulník, když se pustí cyklika z ruky - a zrovna foukne, tak je knipl na maximální výchylce jen to fikne...
ALE: protože v řízení nejsou žádné velké síly, není asi problém podržet v klíně cykliku dvěma prsty levé ruky - když je kolektiv nastaven a drží tam - a pravá ruka je volná k mávání. Takhle bych to asi viděl já... |
| |
|
| | | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 09:45 | |
| | Díky, přesně to mě tam nesedělo. Někdy dávno jsem četl (tuším na aerowebu) článek, kde právě pouštění cykliky a kolektivu popisovala jedna holka při tréninku. Pěkný článek. Když zjistila, že se dá kolektiv zajistit, bylá šťastná jak blecha, že má volnou levou ruku(na mapy apod.). Jednou pustila cykliku a instruktor jí dal co proto... |
| |
|
| | | | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 19:20 | |
| | Nekdy se cyklika pustit musi. Napriklad pokud je PIC sedadlo vlevo, anebo kdyz pilot leti zleva jako instruktor. Je to tehdy kdyz se musi nastavit frq, nebo ovladat hodiny apod. V takovych pripadech se cyklika pro jistotu chyti mezi koleny, i kdyz u vrtulniku s trimem (jako 269 v klipu) by cyklika zustala tam kde je zrovna vytrimovana. Kolektiv se pousti celkem bezne kdykoli pilot potrebuje cokoli nastavit, preskladat mapu apod. Tedy krome vzletu a nebo pri operacich uvnitr H/V diagramu. To je velke NO-NO. Nez pilot pusti kolektiv, tak aplikuje frikci aby se mu sam nehybal, ale zaroven sel okamzite snizit v pripade potreby. |
| |
|
| | | | | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 23. 1. 2010 / 16:03 | |
| | Díky za krásné vysvětlení. Človek se toho dneska moc nedočte o létání vrtulníků z praxe. Všude jen samá letadla, co? (ne, že by mi to až tak vadilo...). A vidím, že se na tomhle fóru scházejí nejen profi piloti letounů, ale i vrtulníků. |
| |
|
| | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 10:14 | |
| | anebo jak nam bylo kdysi receno pri vycviku, "kdyz vole vletis do mraku kde nemas co delat a nevis co ted kua s tim, vsecno pust, won si to blanicek prebere sam"... |
| |
|
| | | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 22. 1. 2010 / 11:46 | |
| | Otec kdysi vyprávěl historku, jak mu jedna káča na Točný začla padat s Blaníkem do vejvrtky, a místo, aby se snažila to vybrat, tak se začla choulit pod přístrojovou desku se slovy: "Já to pouštim" ... Horká kandidátka na sólo ... |
| |
|
| | | | | | | Low level helicopter trip in Rio de Janeiro 23. 1. 2010 / 16:35 | |
| | no ono porad lepsi aby to rizeni pustila a choulila se nez aby se zasekla a blokla rizeni |
| |
|
|