FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Frekvence letišť a ILS. Jeden příspěvek | Celý strom
Frekvence letišť a ILS.   13. 12. 2009 / 21:44
Rychlokvaška
Jenom bych doplnil maličkost, že DA/DH může být i u nepřesných, pokud je tak spočítaná. Ono ostatně obojí vychází z OCA/OCH a pak se jen liší v tom, jestli je to výška pod kterou nelze klesnout (MDA), nebo v které se zahajuje nezdařené přiblížení a počítá se zároveň s dobou na reakci, pokračování letadla na chvíli v klesání, apod. Ve výsledku je defacto DA/DH "jen" MDA/MDH upravená směrem nahoru na hodnotu, při které pak bude při zahájení goaroundu splněna podmínka neklesnutí pod MDA/MDH.

U nás například doposud platilo co říkáš a k MDA jsme tak vždy podle SOP připočítávali 50ft (a nastavení na MCP protože je jen ve stovkách zaokrouhovali nahoru) a to byla výška do které jsme klesali. Protože ale hodně procedur na světě (hlavně Kanada a USA bohužel) počítá v návrhu s "dip and drive" procedurou, která není příliš vhodná pro velká proudová letadla (klesání ihned nebo ve schodech na MDA, let až do MAPt v hladině a při něm hledání dráhy a pak teprve finální vizuální segment nebo GA), přecházíme teď spolu s Jeppesenem na změnu. Ta spočívá v tom, že ať je místním úřadem přiblížení konstruováno jakkoliv, Jeppesen nám do mapy (a do databáze v FMC) spočítá plynulý vertikální profil bez schodů a navíc zakončené DA/DH (spočítané viz výše). Důvodem téhle změny je postupný přechod na "managed approach" LNAV/VNAV, ve kterém se letí celé přiblížení a tím přibývá jednak nutnost mít něco konkrétního pro VNAV v FMC (pokud možno bez schodů) a taky výšku, ve které se zahájí GA (protože VNAV režim by mohl při automatickém vyrovnání v MDA klesnout pod ni). Tím do budoucna BOHUŽEL (fňuk) odpadají všechny ty timed VOR, single NDB, VOR/DME, NDB/DME, backcourse LOC a další srandičky s ručičkama v HDG SEL a V/S režimech, protože ve VNAV/LNAV to všechno zaletí mašina sama skoro stejně dobře jako ILS, jen holt na vyšší minima. Na druhou stranu takhle jde zalétnout jakékoliv vykonstruované přiblížení (např. GPSkové GNSS) kamkoliv a to zcela bez spolupráce s čímkoliv na zemi. Ne že by mně to naplňovalo úplně blahem a optimismem (to se spraví po praxi), ale taková je doba a pokud to znamená víc možností jak se někam bezpečně dostat a míň starostí cestou, je to určitě super výhoda a cesta vpřed. A hrát si na skutečné IFR přiblížení můžeme když nejsou sračky na minimech a člověk se stará hlavně o to jak být bezpečně na standu, než jakej je frajer s ručičkama na RDMI či pro méně skalní EHSI
 5x  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ