FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ATR 72-500 přistání pomocí ILS Jeden příspěvek | Celý strom
ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 15:24
molek
Asi jsem blbý já, ale může mi prosím někdo poradit jak s tímto letadlem přistát pomocí ILS? Díky.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 15:44
Tragédie v JRD
Nejdriv jsem si myslel, ze jen vidim deja-vu .. a ono ne.

Promin, ze budu rvat, ale MUSIS ZNOVU ZAKLADAT VLAKNO, KTERE JSI TU UZ JEDNOU ZALOZIL DVA DNY ZPATKY, A PTAT SE NA TO SAMY? NESTACI TI POKRACOVAT ZDE? http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=334468&lan=0

A kdyz uz jsme u toho - zkus aspon prosim te napsat, CO se ti na tom pristani nedari.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 16:00
molek
Ano já vím, že jsem to založil, ale podle mě je větší šance že mi někdo poradí, když to je na hlavní stránce a ne 20 stránek zpátky....jestli ti to tak vadí, tak nevím proč ses obtěžoval vůbec něco psát..
Pro ty kteří jsou ochotní poradit...potřeboval bych pomoct z celkovým nastavením, když mám zapnutý RNAV mode tak je vše v pořádku, ale na navigačním displeji nemám ukázaný kurz. Když zapnu VOR/LOC mode tak tam sice kurz je, ale nemůžu navigační displej používat, protože je přeškrknutý...takže vlastně vůbec nevím jak za pomocí ILS přistát.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 16:05
Pan Letadlo   
Kecy v kleci. Když dáš "úvod" a né "fórum", ukáže ti to nové příspěvky i v rok starém stromu. Nevím proč by měl být strom na druhé stránce tedy nějak méně viditelný než strom na stránce první.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 16:12
Luděk Ch.
technická poznámka: kdybys přidal příspěvek k původnímu tématu, máš to hned zpět na první stránce.

K tomu přistání - ATR neumí podle ILS přistávat.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 16:23
Pan Letadlo   
ATR 72 flight deck

Standard navigation systems satisfy the latest rules and safety requirements, including CAT I AFCS. The ATR aircraft are certified for CAT II ILS operations with an 80ft decision height available as option.

?
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:08
FSPilot   
Heh a na to jsi přišel kde? Taková poloVFR mašina, jo? Myslím, že takové éro by žádný dopravce nechtěl... to by už L-410tka byla ve výbavě mnohem lepší
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:11
Lejzy
Asi bude pes zakopany ve slove pristavat.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:15
FSPilot   
Když máš vypnuté crashe, tak přistane i cessna podle ILSu!
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:20
Tragédie v JRD
... i se zaplejma (v fs9).
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:23
FSPilot   
No, to jsem zkoušel jenom s B737 Kdysi, když jsem s letadýlky začínal a neměl jsem ani joy, tak jsem vedl přiblížení na HDG a V/S a dosedal jsem s A/T s nastavenou rychlostí pod pádovkou + V/S do kladných hodnot A světe div se, dalo se s tím celkem pěkně sednout I pojíždět s A/T se dalo, ikdyž to bylo horší
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:16
Tragédie v JRD
No. tak myslim, ze ILS jako takovy nikdo nezpochybnuje (ukazatel smeru a GS). Spis bych rekl, jestli to dokaze sklesat podle G/S a autoland. a pokud se nemylim, tak jatro nema autothrottle a autoland (i kdyz , je mozne, ze se mylim), takze je na miste i otazka, co molek mysli tim, ze mu nejde ils pristavani.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:20
FSPilot   
Vzhledem k tomu, že neustále plácá o tom, že mu to éro není schopné ani nalítnout ten ILS (viz část z http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=335085&lan=0 ), tak těm chytřejším už dávno došlo, že tím "přistáváním" myslel min. automatický let po ILSu (pro pomalejší - let vedený autopilotem).
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 18:55
Luděk Ch.
Podle mně je dost velký rozdíl mezi přiblížením a přistáním
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 16:36
kuma   
Nevím, jestli ti rada pomůže proti blbosti. No, ale zkusme to.

Tvá otázka vůbec neupřesňuje, co ti nefunguje. Může tedy jít třeba jen o špatně naladěnou frekvenci ILS.

Pokud máš vše nastavedné správně, je odpověď na tvou otázku jednoduchá:

Poletíš po nějakém publikovaném přiblížení (ILS RWY ab) a na NAV1 budeš mít naladěnou frekvenci toho ILS. Když ve výšce, jak je pubikovaná, v ose dráhy (podle publikovaného kursu) a pokud možno pro dané letadlo určenou přibližovací rychlostí nalétneš vstupní bod ILS (IF), tak se ti na sdruženém ukazateli (VOR, ILS) objeví dvě na sebe kolmá břevna (ručičky). Od tohoto okamžiku budeš klesat předepsanou rychlostí (a předepsaným sestupovým úhlem) tak, abys měl průsečík těch dvou břeven (ručiček) uprostřed ukazatele. V určité výšce (obvykle publikované jako minimální výška rozhodnutí anebo na úrovni prostředního markeru MM) už je vidět na dráhu - a pokračuje se vizuálním přistáním. Pokud dráha není vidět, v tomto bodě se přiblížení přeruší a oapkuje se (GA, missed approach).

Pokud ale nevíš o čem tady píšu, přistání na ILS nezkoušej, nebo se nerozčïluj, když ti nikdo nebude chtít poradit.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 16:51
molek
Vím o čem mluvíš, problém je v tom, že když zapnu na navigačním přístroji VOR tak mam obrazovku, i hlavni displej přeškrknutý. Našel jsem, že to má něco společného z pozicí letadla...
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 16:56
leonell
Jenom pro pořádek - bavíme se o Flight1 ATR72-500 ?
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:05
molek
Ano
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:10
leonell
str 27 a dále
http://oko.clever.cz/~leos/ATR72500-Tutorial_LKPR-LKMT.pdf
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:15
FSPilot   
Z IF zcela určitě nebude tam, kde myslíš To je FAF (final approach fix)

K tomu zbytku...
Nelítám ji, nevím jestli tomu nebude bránit nějaká featura od flajt uan, ale podle logiky věci:

http://www.avsim.com/pages/0105/ATR/ATRPn04.jpg

1) na levém rádiu NAV (NAV1) musíš mít frekvenci ILSu, na které provádíš přiblížení
2) tím točítkem se žlutým proužkem (CRS1) si natoč kurz konečného přiblížení (je to v mapě jako final course) - číslo máš na ND (navigační display) v levém horním rohu
3) jak ti éro zachytí (nebudou ty ukazatele přeškrtnuté), tak zmáčkni APP tlačítko na panelu autopilota.

Prakticky úplně stejná funkce, jako tady http://www.flightsim.cz/article.php?id=58 (cvičně si to zkus, pokud jsi to ještě nedělal)
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:23
molek
Aha, ok díky
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:46
kuma   
S odkazem na text a obrázek vlevo dole na první stránce bych zatím skromně trval na tom, že to moje IF je správně... alespoň pokud používáš jeppessenské mapy... FAF tam někde taky je, ale ten se při ILS přiblížení nepoužívá (nemýlím-li se - viz text, obrázky, mapy Jeppessen)
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 17:55
kuma   
a jen pro zajímavost a bádavé typy výňatek z pravidelného periodika (můžete si to předplatit): "IFR Refresher" - roztomilé !
http://www.terps.com/ifrr/feb98c.pdf
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 18:09
FSPilot   
IF je intermediate fix, tzn. že za ním je trať středního přiblížení, ne konečného přiblížení.

např. podle zde platných map AIPu ČR
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-mt-isdm22.pdf
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-pr-ils24.pdf
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-pr-ils31.pdf

můžeš vidět, že IF tam je, je všech druzích přiblížení (pokud se nemýlím), ale to, co jsi psal (kde se dostane do středu paprsku ILS jak na GS, tak na LLZ) je opravdu FAF (final approach fix) jinak charakterizován jako bod, ve kterém letadlo zahájí sestup (resp. dostane se na trať konečného přiblížení).

Existují druhy přiblížení bez FAFu, ale to je jiná písnička a mezi tyto druhy přiblížení (pokud je mi známo dobře) ILS nepatří
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 20:08
molek
Ať dělám co dělám, displeje se mi neodškrknou...vše zadám (kurz, frekvenci ILS) ale po zmáčknutí APP to neudělá nic, sice se na displeji autopilota napíše LOC ale bílým písmem, a má bít zelené, nemyslím, že dělám něco špatně, FS už lítám celkem dlouho, ale to ILS u ATR je pro mě asi zakleté nebo co
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 21:14
FSPilot   
A máš zapnutého autopilota?
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 21:42
molek
Jistě
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 21:50
Zaremba   
Pošli mi screeny panelů.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 22:07
molek
Posílám screen...
33673 B / 600 x 375 / Bez názvu.JPG
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 22:23
marilynmanson
zkoušel jsi pomačkat ta tlačitka FULL/ARC , MAP,...?
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 22:29
pseudoMates
Seš si jistej, že máš správně frekvenci ILS..? Nevim, jestli v Mošnově mají ILS 111.9
Bo podle těch budíků nechytáš vůbec signál ILSu. To se pak nemůžeš divit, že ti to A/P nenaletí..
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 23:14
molek
Ok vyřešeno, já debil to psal do spodního displeje..letadlo se mi pěkně srovná, ale na displeji mám pouze CAT-I...je pravda že ATR má max CAT-II?
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   11. 12. 2009 / 23:48
Lowmick   
jo, a dokonce dvojku na ruku
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   12. 12. 2009 / 02:00
Sláva
Musíš naladit stejnou frekvenci ILS i na druhou soupravu autopilota.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   14. 12. 2009 / 10:38
Zaremba   
Nemusí.
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   12. 12. 2009 / 09:36
FSPilot   
Ta spodní frekvence je standby (neaktivní) a do aktivní ho dostaneš přepnutím do "ative".

Kdyby to v tom návodu, co jsem ti posílal nebylo napsané!
"...v záloze připravenu frekvenci ILS pro dráhu 22 na frekvenci 110.950 MHz. Mezi nimi je "čudlík", na který když kliknu, tak se frekvence přehodí a aktivuji ILS frekvenci (110.950) a maják OTA bude ve STBY."
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   12. 12. 2009 / 10:25
molek
Ok, už to vím, díky..
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   14. 12. 2009 / 09:20
kuma   
Že já blbec jsem se s tím příspěvkem nahoře vůbec sral...

"Tvá otázka vůbec neupřesňuje, co ti nefunguje. Může tedy jít třeba jen o špatně naladěnou frekvenci ILS."

stačilo zak málo, že
 

ATR 72-500 přistání pomocí ILS   14. 12. 2009 / 10:39
Zaremba   
Jak tak koukám an ten screen, tak mám první radu:

RTFM

To lítáš jako s šutrem, který má pár budíků, takhle si to neužiješ
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ