| | Incident na prahou - dotaz k veci, ale MM :) 29. 11. 2009 / 10:54 | |
| | Tonde mrkni do JARu, tam je to presne napsano hned na zacatku. Ve zkratce - s CPL muzes litat obchodni leteckou dopravu v JEDNOPILOTNI masine jako PIČ. Ve DVOUPILOTNI masine jen jako druhej.
Vetsina spolecnosti (vsechny?) ale vyzaduji CPL, IR (MEP), MCC a ATPL frozen (!).
Nevim jak ty, ale ja jsem se na CPL ucil z ATPL otazek, pripada mi to temer totozne. Navic 14 ATPL predmetu mas u CPL jen smrsknutych do 9 (060=061+062, 030=031+032+033) apod.
Co se tyka posledniho dotazu na strojniky - v ČR uz jsou konkurzy dost o znamych, ale i tak uz mi kdosi rikal nekde radsi sahnuli po syntetickem pilotovi ktery umi perfektne litat navigacni na SuperEchu nez po cloveku ktery umi ridit letadlo. Dokonce u jedne nejmenovane ceske spolecnosti jsem slysel, ze radsi nez kvalifikovane piloty s typovkama od jinych rozpadajicich se spolecnosti vzali mlady zobaky cerstve po vycviku.
Nejlepsi cestou asi je udelat si rovnou ATPL teorii (taky jsem sberatelem modulu takze splham pres CPL), vsechny kvalifikace a hledat a hledat. Jen pro predstavu - nekde jsem cetl ze se v Evrope momentalne nachazi o 1500 dopravnich pilotu vice nez je potreba. Jeden kolega ze skoly dokonce napsal uz do jubilejni 350. spolecnosti a stale nic (je teda pravda ze relativne cerstve po nasbirani kvalifikaci. Mj. aeroklubak.). |
| |
|