FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie Jeden příspěvek | Celý strom
Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 12:40
vedek
http://automix.centrum.sk/revue/609179/tahac-lietadiel-setri-peniaze-i-emisie
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:13
xWing   
Toto si neviem predstavit na frekventovanych letiskach, kde je fronta lietadiel cakajuca na odlet
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:23
Luděk Ch.
Proč ne, tahač dotáhne letadlo na konec fronty a tam bude mít čas si nahodit během posunování k vyčkávacímu místu. Samozřejmě by ale letiště muselo mít těch tahačů dost.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:29
Tragédie v JRD
No.. me prijde, ze to sice prinasi i vyhody. ale i komplikace. nevim, jestli je mozne startovat motory v okamziku, kdy mas dalsi ero par metru za sebou. takze komplikovanejsi logistika prisouvani letadel k draham. potom, stejne budes muset mit v prubehu pojizdeni zaplou apu, neb si nedovedu predstavit, ze v parnych letech budou kastani v letadle tech deset, patnact minut (na vetsich letistich klidne i dyl) zamceni v letadle bez klimy atd atd..

Takhle mi to prijde jako sice dobry napad, s radou plusu, ale i minusu. Nicmene zrovna argument setreni emisi je nesmyslny - IMHO to je snmaha podobne nesmyslu domichavani lihu do benzinu, abych mel o 1% min emisi. Kosmeticky efekt bez jakehokoli realneho vlivu.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:38
Premek
No, nevim, vic informaci nemam, ale vzhledem k tomuhle:

"A crucial aspect of the TaxiBot design is that the aircraft brakes slow the aircraft down, not the tug."

bych tusil, ze systemy musi byt v provozu - nebo ze by APU stacilo na rizeni i brzdeni?
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   26. 1. 2010 / 10:04
Premek
Tak drobecek se nam pri zkouskach tuzi a zda se ze mu to jde ;o)
12881 B / 600 x 399 / IMGP1643.JPG
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   26. 1. 2010 / 11:51
Marky Parky   
To tahá tuhle filmem znásilněnou chudinku?
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   26. 1. 2010 / 12:37
Premek
No tusil bych ze zrovna tuhle, protoze do Dunsfoldu je to ze Shorehamu jen kousek. A na letisti v Shorehamu, pokud se dobre pamatuju zadny takovy drobecek ustajen neni ) Jen je tam nadherna znacka - cumel jsem na ni jako puk ))
24486 B / 500 x 375 / LowHelicopters.jpg
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   26. 1. 2010 / 11:58
Rozšafín Ctibum   
Co to má s motory?
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   26. 1. 2010 / 12:19
Priskac   
http://www.aerospaceweb.org/question/planes/q0297.shtml
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   27. 1. 2010 / 10:25
Premek
Tak tady www.tld-gse.com po zvoleni Products/Videos je hned prvni video "TLD-IAI Taxibot
Demonstrator". Uznavam, je tam dost balastu, nicmene par zajimavych informaci tam je )
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   16. 6. 2010 / 09:14
Premek
Zdroj: flightglobal.com @ ILA Berlin

Fully automated towing of aircraft could emerge as a spin-off of an Israel Aerospace Industries concept for pilot-controlled towing tractors, initial testing of which has just been completed.

The IAI concept, known as Taxibot, is intended to avoid the need for aircraft to start their engines for taxiing to and from the airport gate. Three months of tests in cooperation with Airbus, using a towbarless tractor and an A340-600, ended on 4 June.

If analysis of the results proves positive, Airbus says, a joint venture with IAI – and probably a tractor manufacturing partner – could be formed to produce and sell the Taxibot to handling companies and airlines.

While the baseline version would be a “steer-by-wire” operation, with direction and braking controlled by the aircraft pilot, Airbus says that a fully automated variant – which would be supervised from the cockpit – is “also being considered”.
This would combine an approved database of airport layouts with a navigation and guidance system.

Certification of the initial Taxibot concept is expected in the second half of 2012. The system includes a specialised mechanical interface with the nose-gear, a vehicle-drive system, and an electronics control system to
manage towing under pilot control.

Airbus says that the potential joint venture would produce a tractor for narrowbody aircraft and a separate vehicle tailored to widebodies. It points out, however, that the Taxibot would be compatible with all aircraft types with no major modification
required. Although the aircraft engines would not need to run until the aircraft reached the runway, the auxiliary power unit would have to be engaged to provide internal cabin power. Airbus is assessing the Taxibot as part of a memorandum of understanding concluded with IAI last year. “A subsequent phase, if approved, would involve the design and evaluation of an operationally-representative prototype,” it says.
24104 B / 600 x 347 / TaxiBot.JPG
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:41
kutak
taky si myslim, 2x500 koňový motory taky něco žerou, navíc stylem rozject zastavit v nějáký frontě, taky se ten tahač musí zase někudy vrátit (kudy? přes rwy? = spotřeba paliva navíc) + musí ho taky někdo obsluhovat=další náklady...
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:46
Premek
Nevim jak rozjet a zastavit ve fronte, ale treba taxi na RWY18 na EDDF se mi jevi jako rozumny pripad vyuziti... ;o),
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:53
pseudoMates
Mno.. Minimálně na čtyřmotoráky a ruský stroje by to IMHO mohlo mít význam.
Jumbo si na pojíždění vezme kolik.. tunu paliva..? Stopadesátšťoura možná taky.. Tolik ani ten tahač neváží sám o sobě.. I ten plat řidiče v přepočtu na jedno odtažený letadlo je pakatel a 2 pětisetkoňový motory tolik rozhodně nežerou.
Co se týče návratu tahače na apron.. vybudovat obslužnou komunikaci podél pojezdovky by zase takovej balík nestálo.
No a co se týče nahazování.. většina pojezdovek je rovnoběžná s rwy a až jen malé kousky jsou kolmo na dráhu. Tam kdyby byla i start up area, tak se nemusí řešit, že nějaký další éro stojí jako pořadí dva a ofoukne ho to.
Podle mě ten nápad jako sám o sobě není špatnej, ale chtělo by to doladit detaily. Ty úspory by mohly stát za to.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 15:21
Toomitsch
A co situace, ze letadlo nepujde nahodit, ci bude nejaka zavada po nahozeni? Stat se to nekde na EGLL nebo EDDF tak by to asi stalo hodne...
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 15:24
Pan Letadlo   
Mě se to zdá trochu nedomyšlené. Už vidím, jak bude mít každé letiště xx tahačů, které budou šibovat letadla po letišti, nahazovat se bude na TWY, tahače budou kličkovat mezi provozem atd.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 16:27
Luděk Ch.
To se ale dá domyslet velice snadno, ne?
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 08:33
Medcin
ano, _GND se přestane flákat a začne něco pořádnýho dělat. Nebo se zřídí pozice _TUG
))
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 15:53
pseudoMates
To jsem zapomněl dopsat.. Jetstartery by mohly být právě na těchkrátkých úsecích pojezdovek před dráhou.
Jak říkám.. Mě se to jako úplně blbej nápad nezdá.. Ale je fakt, že detailů na dopracování tam je ještě jistě dost.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 16:26
Luděk Ch.
Letadlo se nepodaří nahodit? Snadné, tahač se neodpojí a vjede s letadlem na dráhu hned po předchozím letadle a po dráze ho tahač odtáhne k nejbližší odbočce, kde zase sjede na TWY. Navíc hned za ním se může na dráze chystat další letadlo, které stejně musí dodržet rozestup od letadla, které vzlétlo před ním, takže by ani nedošlo k žádnému zdržení.

Opravdu se mi to jeví jako docela rozumný nápad, který by na velkých letištích s dlouhým vyčkáváním mohl skutečně dost ušetřit. Taky by se to dalo dotáhnout k dokonalosti tím, že tahač by měl na sobě GPU, popř. i klimatizér a v nejlepším případě i ASU Ale to už bych asi chtěl moc.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 16:33
kutak
no právě že ty doby mezi vzlétajícímu letadli je mnohdy i míň než 60s .. to by musel být fakt velkej fofr, aby to nemělo vliv na stávající plynulost
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 07:54
Luděk Ch.
Opravdu je možné poslat na vzlet dva dopraváky s rozestupy menšími, než 60s? Měl jsem za to, že bezpečnostní rozestupy jsou alespoň 2 minuty. Samozřejmě počítám letadla velikosti 737 a výše. Ale i kdyby to bylo těch 60s, tak ten tahač by to zdržel jen minimálně a navíc taková situace se stává málokdy. Případně by se to dalo vylepšit ještě tím, že by kousek před vyčkávacím místem byla z TWY odbočka, na kterou by tahač s letadlem sjel, pokud by se do té doby nepodařilo letadlo uvést do stavu připravenosti ke vzletu.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 08:06
pseudoMates
Např. na LKPR se za letadly stejné WTC 2 minuty určitě nedělají..
Používá se nepsané pravidlo, že jakmile odlétající č. 1 mine práh opačného konce dráhy, nebo 1000ft AGL, tak odlétající č2 dostává povolení ke vzletu..
Takže rozstup je maximálně minuta.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 09:28
Luděk Ch.
OK, měl jsem za to, že v takové zásadní věci existuje i nějaké psané pravidlo Ale možná se to týká jen odstupů za největšími letadly, aby se pak nestávalo to co v New Yorku, že se v turbulencích po 747 ulomí A310 ocas.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 10:36
kutak
tady na svym videjku jsem to počítal a je to zhruba tak ta minuta mezi tim B737 a A319, kdyby ten druhej vzlet tam najel trochu rychlejš na dráhu je to i míň

http://www.youtube.com/watch?v=g0jT_IXE9D8
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 12:29
Marky Parky   
Psaná pravidla existují, leč se týkají jen některých kombinací typů letadel (typicky lehčí za těžším).
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   27. 11. 2009 / 20:49
Karel
Affirm, dnes jsme v EHAM s Fokkerem 100 čekali po vstupu na 24 za odlétající 747 skoro 3 minuty, než se to rozjelo...
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 09:49
maco
To je psané pravidlo Druhý může startovat když první mine konec dráhy, nebo zahájí zatáčku.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 10:27
kutak
jop a na Ruzyni jelikož jsou ty dráhy dlouhý, tak je to ještě sníženo na 2400m (tedy práh-2400m) a zvednutý příďový podvozek.. ale běžně než řídící dopodví povolení a pilot to zopakuje tak je tam ten práh-práh
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 15:26
LS
A vis proc je stanoveno tech 2400m?
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 15:36
kutak
mně bylo řečený že díky tomu, že ty dráhy jsou dostatečně dlouhý..v případě přerušenýho vzletu je tam tech 2400m dostatečná vzdálenost aby letadlo za ním bezpečně zastavilo..

ale jeslti se ptáš proto že si myslíš že je to blbě tak mě klidně oprav
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 16:15
LS
no pro tyto snizene rozstupy je delka drahy jedno z kriterii, jinak L4444 hlava 7.11
ale nejsem veznik, takze to nemam detailne nastudovane
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 16:30
kutak
jj z L4444 budu mít zkoušku v létě, tak snad budu zas o něco chytřejší
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 16:23
kutak
tak určitě to maj něják promyšlený aby to šlo... jen si to moc nedokážu představit na mega velkých letištích typu Frankfurt či Heathrow, jak by tam ty obslužný silnice byly.. všechny pojezdový systémy tak propracovaný pro co největší plynulost a teď by se tam daleko od apronu motaly od každýho druhýmu letadla zástupy tědlech vozítek nápad dobrej to jo, ale fakt bych chtěl vidět nějákej plán zavedení pro konkrétní letiště

btw: mohli by taky vymyslet nějákej pomocnej rozjížděcí mechanismus na rwy jako maj na letadlovkách, to by se taky pekelně ušetřilo na palivu
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 16:55
brendon (SVK832)   
Ja len taky detajl. Ak som spravne pochopil riesi sa tu problem co s autom, ktore odtiahne lietadlo k drahe. Je logicke, ze by asi trosku zavadzalo potom. Ale ono asi by tie lietadla nedotiahli len k drahe ale kludne by mohli zobrat dalsie lietadlo co pristalo. Len vyriest problem ako dostat auticko na tu spravnu rolovacku.

Inak este otazocka. Prudove motory sa nemaju zahriat na nejaku pracovnu teplotu? Aspon u aut je to tak, ze motory sa na studeno viac opotrebuvaju, hlavne, ked clovek taha do otacok. Nebol by tu podobny problem, aj u tychto prudovych motorov?
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 16:54
com304
Otázka je jak dlouho musí běžět motory před startovním výkonem. Musí se přeci nejdřív zahřát na pracovní teplotu, případně se během doby pojíždějí dají odhalit určité abnormálie chodu a podobně. Nahazování těsně před startem si nedovedu představit.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 17:10
pseudoMates
to je pravda..
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 23:12
FSPilot   
Nehledě na náklady na mzdy lidem, kteří by těmi tahači tahali Palivo to určitě ušetří, ale peníze určitě ne
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 23:16
Tragédie v JRD
No... pri cenach paliva, mozneho poctu odtazenych letadel, a mnozstvi (usetreneho) spalenyho paliva, bych rekl, ze mzdove naklady nebudou spravny protiargument

(pokud se tedy nebavime o letistich, kde by tim odtahli dve letadla denne, a to jeste jenom v utery a v patek)
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 07:25
Premek
Kolik je priblizne cena tuny paliva? Mate nekdo predstavu?
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 08:37
leonell
1 galon JETA je 6.84 lbs *
1 kg je 2.20462262 lb
1 tuna je 1000 kg
1 tuna je 2204.62262 lbs
1 tuna je 322.313249 galonů
1 galon stojí 197.5 centů (**)
1 tuna stojí 63656.8667 centů což je 636.5 US dolarů

Intelektuálně zcela vyčerpán odcházím do práce

* záleží na teplotě, tohle je snad průměr pro 20C
** údaj z http://www.iata.org/whatwedo/economics/fuel_monitor/index.htm
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 10:20
Tragédie v JRD
proc tak slozite? cenu za tunu mas primo na tom fuel monitoru
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 15:24
leonell
Mně to už na začátku napadlo jesli to není "metric tons" ale neudržel jsem myšlenku do konce
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 17:24
kuma   
Hlavně že svěrarče aspoň občas drží...
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 23:51
Teflon_490   
Hele, vsichni co tu zminili neco o mzdach lidem....pocitam, ze tyhle vozitka nahradi klasicky PB tugy, takze, lidi se akorat presunou od tugu, co ero jenom vytlaci na pojdezdovku, k tugu, co ero dotahne az na HP. Podle mne tam zadnej dramatickej narust potrebne pracovni sily nebude ne?
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 00:00
Tragédie v JRD
zkousel jsem to tady hodit do excelu, a i kdyby se kvuli tomu brali uplne novi hosi, tak se da rict, ze castka vynalozena na mzdove naklady vratila za nekolik dnu (pokud pomeneme ostatni naklady na porizeni tehle legrace). takze i kdyby tu castku letiste rozuctovalo do poplatku za handling, tak by na tom spolecnosti porad usetrily... ale...
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 07:58
Luděk Ch.
Každý tahač by byl určitě schopen odtáhnout několik letadel za hodinu. A ač nejsem matematický přeborník, tak mi to vychází, že mzdové náklady řidiče na odtažení jednoho letadla, jsou vůči ušetřenému palivu jaksi zanedbatelné.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:31
Matura   
U toho bych se nejvíc bál o to ovládání pilotem. To ovládání mi přijde dost takové divné.
Kdybych byl pilot taky by mi bylo asi divný když bych ovládal něco v čem nesedím.
Sice je tam ta pojistka jak říkají. No, jsem zvědavý.
Ale zajímavý nápad.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 14:34
Premek
Tady je o tom trosku vic:

http://www.ricardo.com/en-gb/News--Media/Press-releases/News-releases1/2009/Ricardo-engineered-vehicle-concept-aims-to-reduce-aircraft-fuel-costs-CO2-emissions--and-noise/

Tak cumim, do ceho vseho se muj zivitel plete )
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 15:26
Gunterr   
Hezké počteníčko i dobrý nápad, ale vzhledem k nahuštěnosti provozu na některých letištích bych to viděl jako relativně nereálné. Když si vemete, jak dlouho bude trvat "sesazení" předního podvozku z té rampy a odpojení ovládání (nebo to bude na dálku?), dostanete se k hodnotě tak dvě minuty, možná i déle. Předpokládám, že to bude obdoba "klasického" push-back vozítka. A právě prodloužení o ty dvě minuty na jedno éro mi přijde dost.

Další otázkou je již zmíněná infrastruktura. Vybudování pojezdových drah pro tyto vozidla určitě problém nebude, problém bych viděl hlavně na větších letištích s křížením jednotlivých proudů. Přeci jen to nemůže být jak na silnici, kdy teď spadne červená a fertik, jede "ten druhej".

Další otázkou je, proč se to nedělá už delší dobu? Za svůj "pobyt" na LFPG jsem viděl takto "odstěhovat" několik letadel, pravda, většinou velikosti A320, A321. A že by jezdili zrovna pomalu se říct nedá.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   24. 11. 2009 / 23:52
Teflon_490   
Ted se ale ero stejne musi sesadit z klasickeho PB tugu po vytlaceni na twy, a to taky neco vezme ne? Tak se akorat bude sesazovat na jinym miste, ale cas to zchrousta stejnej, imho.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 09:43
Gunterr   
Jasný, ale děje se to někde u brány, následně si éro vesele jede k rwy po svém, kde nějaké "sundávání" nikomu nebrání v další jízdě. Resp. jinými slovy, pokud bychom se bavili o tom, že bude jedna (dvě) "start area(s)" a budeme se bavit o těch dvou minutách, tak dnes bez vozítka tam stráví např. 30 s. Pokud by tam měl vozítko a startoval, i se dvěma areas se dostáváš na 1 min interval přístupu ke rwy (při uvažování startu a odpojení vozítka za 2 min). Což je stále nárůst o 100% a pochybuju, že by na to velká letiště přistoupila.

Přiznám se ale bez mučení, že jsem nikdy nesledoval (neměřil, nezkoumal), v jakých intervalech se tyto hodnoty pohybují. Pokud někdo zná tyto čísla (má je naměřené, zjištěné), pak můžeme zkusit aparát teorie hromadné obsluhy a zjistit např, kolik by takových "start areas" mělo být, aby se "přísun" letadel neměnil a tím nesnižovala kapacita letiště (pokud je "úzkým hrdlem" rwy).
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 07:23
Premek
Myslim, ze v tom clanku je zmineny, ze podle reguli musi od urcityho bodu ridit ero pilot a ne ridic - takze bylo nejdriv nutny prijit na to jak spolehlive ovladat tug z letadla ;o)
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 12:01
kuma   
To by bylo to nejjednodušší. Botu, co je do ní vsazená přední noha spojit táhlem s přední (případně nůžkama i zadní) řiditelnou nápravou. Prioncip je jasnej - doladit rozsahy, síly přževody, případně serva - jen technicekj problém.

Kompetence pilota vyplývá prostě z toho, že doteď nikdo éra s lidma takovej kus netahal. Pokud budou stanmovena inteligentní meze a pravidla hry, není důvod, proč by see to nemohlo změnit - a trucker by prostě táhnul éro s lidma až kam by bylo potřeba - a pilot pak po odpojení trucku (při pushbacku to koneckonců ani dnes není jiný).

Nahazování ve frontě - nevidím problém, stejně v tý frontě jsou teď všichni s nahozenejma motorama a funěj si do xichtu - tak proč ne spouštění?

Jistě by nebyl problém, udělat na pojižděčce dvě čáry - na tý přední by se nahazovbalao - a na tý zadní by se čekalo, než ten vpředu nahodí. PO nahození by ten přední poodjel, zadní dojel na "nahazovací" čásru. Myslím, že všichni pochybovači (i když si už mezidím propočítali, že by to molhlo bejt při nejemnším zajímavý) maj malou fantazii. Mně se to líbí.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   25. 11. 2009 / 12:31
pseudoMates
Mě se to taky líbí..
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   14. 4. 2011 / 07:38
Premek
Objevilo se nové video s TaxiBotem, které odpovídá na některé zde položené otázky.
V loňském roce byly prováděny zkoušky jak s A340 (v Toulouse) tak i B747(EDDF) a IAI pokračuje ve vývoji
(a opět si přizvala Ricardo, jak praví náš firemní plátek )

http://www.youtube.com/watch?v=6HxrUm9s8NI
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   14. 4. 2011 / 16:04
Cirrus/Pindra
nejdřív jsem byl hodně skeptický, ale toto nevypadá špatně a dovedu si představit za pár let jejich fungování na většině letištích po světě.
 

Ťahač lietadiel šetrí peniaze i emisie   14. 4. 2011 / 16:29
Gunterr   
Chlapcům to přeju Jen tak dál. Jen by mě zajímalo, proč to už v dnešní době nedělají totálně bez řidiče? Nevěří si na přesnost? Je ten človíček "levnější" než precizní naváděcí systém na přední podvozkovou nohu?

Myslím, že otázek je stále spousta, ale držím IAI pěsti, aby to brzy dotáhli do vítězného konce
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ