Díky AJS, nezbývá než naprosto souhlasit...
Sám jsem těch chyb udělal taky spoustu a za tu krátkou dobu jsem se naučil jednu věc - udělám něco špatně, vyplním a pošlu ASR (Air Safety Report). V češtině velmi nepěkně - bonznu se. Díky tomu se stane několik věcí:
1.) Zainteresovaní vědí že si uvědomujeme svoji chybu nebo opomenutí, že jsme si mezi sebou udělali potřebný debriefing a že si na to příště dáme sakra pozor.
2.) Naše hlášení se dostane do pravidelného týdenního Occurence Reportu, díky čemuž si tak naše zakopnutí můžou podrobně prostudovat všichni ostatní piloti aerolinky (pokud jde o vážnější problém zaslaný až na CAA, tak pak úplně všichni)
3.) Jakmile data ze zapisovače z našeho letu dostane k analýze Flight Data Monitoring, tak nebudou koukat jak z jara na hromadu červených hodnot, ale už budou přesně vědět na co koukat a jak to vyhodnotit.
Tohle, narozdíl od perzekucí jakéhokoliv druhu, zvyšuje dramatickou měrou bezpečnost létání a letecké dopravy obecně (ASR zahrnují i problémy se security, handlingem, engineering, at.). A nezbývá si než postesknout - kéž by podobný systém existoval i pro soukromé piloty, když už ne v rámci AeČR, tak aspoň lokálně v aeroklubech.... |
|