FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Podavani letoveho planu v realu Jeden příspěvek | Celý strom
Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 12:17
Hoaker
Tak jsem si nejak rikal, jak se vlastne podava letovej plan v realu. Pri online litani mame SB, ale jak to udela pilot, nez zacne zadat DEL o clearence?
 

Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 12:21
Karel
velmi zjednodušeně - viz AIP. Teď ho u sebe nemám, takže nechci citovat (a je to celkem dlouhá procedura, podle typu FPL). Pokud máš AIP u ruky, najdeš to tam.

Karel
 

Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 12:25
Hoaker
Asi jsem se spatne vyjadril. Mne jde hlavne o tu techniku prenosu dat mezi letadlem a ridicim na vezi.
 

Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 12:39
Vita Zenisek
Muzes ho treba nafaxovat. Nebo zavolat.
 

Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 12:44
Hoaker
Aha o to mne slo, takze letovej plan se musi prakticky podat jeste predtim, nez posadka nastoupi do letadla? Prave tohle mne zajima... jestli to vnejake pripravne mistnosti nekomu predaji na papire nebo se to nekam faxuje nebo telefonuje... totiz jde oto, ze kdyby v tom planu byla nejaka chyba, tak jak se to vlastne komunikuje... kdyz o povoleni zada pilot az z kokpitu... Proto by mne zajimalo, jak to presne probiha v realu oproti letani online
 

Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 12:50
Vita Zenisek
No funguje to tak, ze ten plan podas a pak si zavolas zdalli je aktivovan, pripadne jake ti do nej udelali zmeny.

Pokud si podas VFR FP jen tady po republice, tak uz si vetsinou na aktivaci volat nemusis...

FP take nepodavas tesne pred tim nez hupnes do kabiny, ale min. hodinu predem.
Krome takovychto FP jeste existujou FP ktere jsou pro vice letu - neco jako trvaly prikaz v bance ) ( kdybys me ted zabil tak si nevzpomenu na presny termin)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 12:57
Hoaker
Aha a existuje tam neco takoveho jako treba pravidelne FP pro pravidelne linky? Jakoze kdyz napriklad pilot jde napriklad na trasu Praha - Milano, tak proste presne vi kudy poleti?

A jeste otazka... znamena to, ze jakmile mas schvaleny FP, tak vlastne zadost o IFR povoleni uz je jenom takova formalita, ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 13:10
Ondra K.
Myslim ze "jen formalita" vubec....kde bys dostal SID, QNH, Squawk ci jine a jine informace .......
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 13:13
Hoaker
Ne pochopitelne to bylo mysleno jako nadsazka, ale povoleni se udeluje podle letoveho planu, ktery je de facto uz vlastne schvalen. Mimochodem SID se prideluje nebo si ho muzu sam zvolit, dle cesty a zapsat do FP?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 13:16
Ondra K.
SID se prideluje...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 13:35
PavelS
FPL skutečně podáváš různými způsoby, ale nikdy ne po radiu z letadla. Celý to funguje tak, že máš naplánovaný let z LKKV - LKTB IFR. Ve Varech podáš na podatelnu vyplněný formulář letového plánku ( vzorek mohu dát na vacc-cz.org/download ) a to nejméně hodinu předem ( před ETOD ). Lze ho podat i faxem apod.
ATS pak provede proceduru nazvanou zde jako aktivace, t.j. prakticky zkontrolování a rozeslání "postiženým"pracovištím ATC ( LKAA_CTR, LKKV_TWR,LKTB_TWR, atd. ) aby věděli, co se bude dít.
Když pak v cca ETOD-10minut vlezeš do letadla, vše nachystáš a požádáš o povolení, měl by mít LKKV_TWR Tvůj aktivovaný plánek před sebou a podle něho Ti dát povolení. Do plánku se zapisuje počáteční bod tratě, čili ne SID. To je pochopitelný z toho důvodu, že během té nejméně hodiny, co se plánek zpracovává, se může změnit dráha v užívání , takže SID Ti přiděluje až ATC ( GND, TWR ) dle situace tak, aby navazoval na vyplněný výchozí bod tratě.

Pokud jsi aerolinie, tak podáváš na své pravidelné ( Scheduled ) lety tzv. stálé letové plánky, čili trvale platný plánek s určitou volačkou s tím, že tuto linku mohou létat různá letadla.

Na VATSIMU to funguje velice podobně, a to že podáváš FPL ze SB je vlastně podobný,jako když ho odneseš na podatelnu - taky to zkontrolují a rozešlou na jednotlivá ATC pracoviště akorát to celé běží elektronicky.

Seriozní řídící ( tohle se zalíbilo Scandallovi ) na VATSIMu pak vydá povolení jen pokud je přijatý FPL v pořádku, resp. ho opraví v koordinaci s pilotem ( de facto: zaktivuje ) .

Zamotaný, žejo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 14:16
Hoaker
Ne., vubec ne, je to naprosto jasny. Diky za info, takhle jsem to potreboval vedet
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 15:00
kuma   
Za určitých okolností lze podat "reálný" FPL "ústně" - většinou pro jednoduché události a pro let nekomplikovaným prostorem. Příklad: chci letět vivatem z České Lípy nad Rumburk a zprátky, tedy do příhraničního pásma, prakticky po hranici s Německem. Alespoň hodinu předem (v praxi tolerují i méně, ale nemá to tak být) se zavolá telefonem na oblast (FIR) Praha a konkrétnímu dispečerovi se odrecituje kdo, jakým letadlem, jaká imatrikulace, (asi) kdy, odkud, kam, přes jaký vstupní bod, přes jaký výstupní bod, v jaké výšce - a oni řeknou (zatím bez výjimky) "dobrá, ohlašte vstupní bod na frekvenci xxx" (skoro bez výjimky 126,1 Praha Info). To je důležité, ne každé letadlo u nás má rádia se všemi frekvencemi. Pak se může v domluvený čas letět a obvykle cca 1 km před domluveným bodem se volá Praha Info - to akorát pak člověk vykoresponduje přelet přes domluvený bod ve správný okamžik. Oni odpoví (skoro bez výjimky) "pokračujte podle plánu" a let se vlastně z neřízeného stane řízeným - až do doby, než zase nad smluveným bodem zónu opustíme a s Praha Info se rozloučíme.
pozn: řízený let je každý, který je předmětem letového povolení viz směrnice pro létání v aeroklubech, P-1, 2002 ))
 

Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 16:46
LiborN
doplnim, na mezinarodnich letistich vetsinou existuji agentury zabyvajici se administrativou pro GA.
takze staci prijit, rict co chces, zaplatit a oni uz vsechno zajisti...
na LKPR je to treba NAVSERVICE na terminalu jih.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podavani letoveho planu v realu   18. 8. 2004 / 19:12
A.J.Scandall   
Přesně tak jak uvedl kuma, plánek lze za určitých okolností podat až za letu, ovšem pokud mi paměť slouží, tak jen pro VFR lety.

Jinak překvapením pro vás asi bude, stejně jako bylo pro mě, že třeba ČSA RPL, stálé letové plány, nepoužívá. Jeden z důvodů je ten, že se občas změní trať a to je pak jednodušší když RPL není. Dřív jsem ale měl tu čest na RPL lítat a to pak stačilo dát jenom takzvanej dodatek, kde se uvedlo imatrikulace letadla, počet lidí na palubě a jméno velitele.

P.S. Aha, výrazem "seriózní řídící" jsi myslel virtuální, tak to jo, já měl za to, že mluvíš o reálných. To, co jsem v tom svém příspěvku popsal že dělají, není totiž seriózní
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ