FPL skutečně podáváš různými způsoby, ale nikdy ne po radiu z letadla. Celý to funguje tak, že máš naplánovaný let z LKKV - LKTB IFR. Ve Varech podáš na podatelnu vyplněný formulář letového plánku ( vzorek mohu dát na vacc-cz.org/download ) a to nejméně hodinu předem ( před ETOD ). Lze ho podat i faxem apod.
ATS pak provede proceduru nazvanou zde jako aktivace, t.j. prakticky zkontrolování a rozeslání "postiženým"pracovištím ATC ( LKAA_CTR, LKKV_TWR,LKTB_TWR, atd. ) aby věděli, co se bude dít.
Když pak v cca ETOD-10minut vlezeš do letadla, vše nachystáš a požádáš o povolení, měl by mít LKKV_TWR Tvůj aktivovaný plánek před sebou a podle něho Ti dát povolení. Do plánku se zapisuje počáteční bod tratě, čili ne SID. To je pochopitelný z toho důvodu, že během té nejméně hodiny, co se plánek zpracovává, se může změnit dráha v užívání , takže SID Ti přiděluje až ATC ( GND, TWR ) dle situace tak, aby navazoval na vyplněný výchozí bod tratě.
Pokud jsi aerolinie, tak podáváš na své pravidelné ( Scheduled ) lety tzv. stálé letové plánky, čili trvale platný plánek s určitou volačkou s tím, že tuto linku mohou létat různá letadla.
Na VATSIMU to funguje velice podobně, a to že podáváš FPL ze SB je vlastně podobný,jako když ho odneseš na podatelnu - taky to zkontrolují a rozešlou na jednotlivá ATC pracoviště akorát to celé běží elektronicky.
Seriozní řídící ( tohle se zalíbilo Scandallovi ) na VATSIMu pak vydá povolení jen pokud je přijatý FPL v pořádku, resp. ho opraví v koordinaci s pilotem ( de facto: zaktivuje ) .
Zamotaný, žejo. |
|