| | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 18:36 | |
| | | |
|
| | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 18:47 | |
| | Tak mi to shrň. Je to moc dlouhý. Že bych si tu Z-526ku nakonec nepostavil? |
| |
|
| | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 19:11 | |
| | Přesně k tomuto tématu se hodí článek z následujícího odkazu:
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1897&kategorie=3
A jako vždy, nejzajímavější je šťavnatá a docela přínosná diskuse, má 93 příspěvků!!!A nejlíp,když se tím prokoušeš, nerad bych někomu vnucoval vlastní názor)) |
| |
|
| | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 19:28 | |
| | Hmm.. typicka diskuse ... jeden dil tech, kteri jsou nad veci a nutnost regulace chapou, a druha, ktera to chape jako "sahani na jejich svobodu", omezovani a buzeraci... |
| |
|
| | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 19:53 | |
| | hmm, zajimavy nazory... nekdy to jsou fakt perly |
| |
|
| | | | | OT: informace nejen pro modeláře 26. 10. 2009 / 13:07 | |
| | | |
|
| | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 19:48 | |
| | Jen nechápu, proč stůj co stůj chtějí ignorovat přílohu II, když jinak je prakticky pro celou naši legilativu skoro všechno evropské svaté :
"...Návrhem změny leteckého předpisu L 2 se nyní v ČR připravuje na úrovni leteckého předpisu národní regulace bezpilotních systémů v oblasti civilního letectví, včetně modelů letadel, které splňují kritéria přílohy II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008..." |
| |
|
| | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 19:56 | |
| | (Jen poznámka pro neznalé - zmíněná příloha obsahuje výčet objektů, na které se omezující zařízení nevztahují). |
| |
|
| | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 21:21 | |
| | No tééda To si pomalu můžem otevřít někde "Školu pro piloty modelů" a bude se dělat výcvik podle JAR-OPS 3 ne? Pak se bude jezdit do Prahy udělat teoretické zkoušky na letadla těžší, než 7kg a po příjezdu inspektora bude pilot nucen udělat nějakou sestavu, aby dokázal, že letadlo ovládá A u každého nového modelu bude muset ještě dělat přezkoušení, ne?
To je fakt trošku na hlavu |
| |
|
| | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 21:25 | |
| | Az ti nejakej obrik za letu bouchne celne do cessnicky, tak budes mozna tvrdit neco jineho ...
(tim se nezastavam ani jedne, ani druhe strany... ) |
| |
|
| | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 21:34 | |
| | No ona ta cessna 152 tak nejak sama o sobe jako...ehm ehm... |
| |
|
| | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 21:37 | |
| | Já chápu smysl těch nařízení, ale:
1) mám mozek a předpokládám, že modeláři s tím vělkým érem taky
2) když letím v Gčku (což lítám celkem nerad), tak tam je spousta jiných nebezpečných věcí, než nějaký 7kg model a o tom se moc nemluví
3) nepředpokládám, že si někdo postaví 3m model (řekněme řádově za 100-200tis.), který váží dejme tomu 15kg a půjde s ním lítat někde na zahradu za barák - to by sám byl dost velký pitomec - aby ho následně rozbil buď někomu o barák nebo v případě, že poletí éro, tak poletí přímo k němu
A když už nějaká nařízení, tak třeba upozornit na to, že se v okolí prohání velký model - třeba podobným způsobem jak se upozorňují výsadky červeným křížem, tak by se vymyslel znak pro modeláře, který se dá postavit z hadrů. Nic náročného a ku prospěchu obou stran (jak letadel, tak modelů). To si myslím, že je jednoduše splnitelné a je to. To s takovou (když to hodně přeženu) budou za chvíli děti dělat řidičák na kachničku ve vaně... |
| |
|
| | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 21:51 | |
| | Jako že v tuhle chvíli s tebou téměř se vším souhlasím, tak současně nevěřím svým očím - (následující odstavec ber jako veselý rejp):
Takhle liberální názor od tebe? Žádné zastávání se regulace, nutnost všecho regulovat úřady a přehrávání zodpovědnosti z jednotlivce na stát? Uf uf, ... že bys konečně prozřel?
|
| |
|
| | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 22:01 | |
| | spis je konecne rec o necem, cemu (alespon trosku) rozumi, a je schopen si to na rozdil od jinych situaci, ve kterych se tu predvadel jako zastance regulace vsecho, v hlavince spocitat a vyhodnotit. |
| |
|
| | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 19. 10. 2009 / 07:22 | |
| | Nebudeš věřit, ale použil jsem stejný selský rozum, jako na ty pozemky Je fakt, že tam se na to každý dívá z jiné strany a proto byly ty rozepře a já si pořád stojím, že z morálního hlediska (které ovšem dneska nikoho nezajímá, protože není v předpisech) to, co se děje, není v pořádku, kdežto z pohledu vlastníka se tam může dle předpisů a zákonů a práv dít prakticky cokoliv bez ohledu na jiné skutečnosti Ale k tomu už se vracet nebudem |
| |
|
| | | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 19. 10. 2009 / 10:39 | |
| | Tak já narážel spíš třeba na to obhajování nesmyslných dopravních omzezení ... |
| |
|
| | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 22:03 | |
| | Doporučuju ti mrknout na tu diskusi z AEROWEBU...viz. můj příspěvek nahoře!
1) SORRY Ivoši, mozek má každý, ale ne každý ho umí používat!
2) Nejde jen o obří modely - možná sis stačil všimnout, že dneska už staví málokdo a se snížením cen hotovým elektromodelů narůstá geometrickou řadou počet "modelářů", kteří vůbec netuší, co se kolem nich děje, natož aby ctili nějaká pravidla - třeba zjistit, jestli poblíž není někdo kdo provozuje něco podobného na stejné frekvenci RC soupravy, nebo že lítat v ose dráhy AK či ULL letiště není opravdu nejlepší nápad.....
3) Nejsem příznivcem jakýchkoliv zbytečných zákazů a příkazů, bohužel na to je potřeba určitá úroveń společnosti - to bohužel v ČR naprosto nefunguje!!!
4) Spousta lidí vůbec netuší, že na základě Občanského zákoníku zodpovídá za způsobenou škodu.....natož aby svoje kroky promýšlela do důsledků!
5) K sestřelení třeba C152 úplně stačí splašený čínský elektrolet s hnmotností kolem kila a rozpětím 1,5metru....a to si piš, že ho ze letadla buď neuvidíš vůbec, nebo tak pozdě, že je fakt pozdě!!!A hlavně doufám, že se to nikdy nikomu nestane! |
| |
|
| | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 22:26 | |
| | Celkem chápu, že "pořádek muší bejt"... Ale nechápu, že by měl být udělán způsobem, znemožňujícím sportovní činnost celého mezinárodně uznávaného odvětví, jak by tomu s největší pravděpodobností bylo, kdyby byly schváleny návrhy, které se tu objevily už na jaře ... |
| |
|
| | | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 22:29 | |
| | a co je tam tak dramaticky omezujiciho? jsem cetl ten "dodatek x", a nic tak omzeujiciho mi neprislo .. ale nejsem modelar, a moc jsem nad tim nepremyslel, tak mi z toho mozna nedosly nejake souvislosti... |
| |
|
| | | | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 22:36 | |
| | Taky bych řekl, že minimálně hračky do 7 kil jsou víceméně bez regulace. U těch dalších (ani nevím, co už tam spadá) to už vypadá na pěknou byrokracii, ale myslím si, že něčemu jako je třeba ta 7 metrová B-29, ta kontrola od UCL neublíží... |
| |
|
| | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 22:31 | |
| | Nemáte nějaký obrázek nebo něco, abych si udělal představu, jak velká kráva to musí být, aby to překročilo těch 7 kilo ? Je to vůbec otázka pro "normální" RC modeláře nebo jen pro ty, kteří si staví A380 měřítku 1:10 a podobně ? |
| |
|
| | | | | OT: informace nejen pro modeláře 18. 10. 2009 / 22:52 | |
| | Můj model Jak 54 2400 rozpětí, váha 8,5kg motor Mvvs 58IRS.Ale takovíhle éra jsou už pro lidi co maj nalítáno a ví co si můžo dovolit, a né pro ty borce co to jednou viděli a chtěj s tim lítat a nebo hned lítat EAC. |
| |
|
| | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 19. 10. 2009 / 10:54 | |
| | Jo, takový éra jsou pro lidi, co to umí. Bohužel někteří z nich jsou i dost velcí exhibicionisti. A už jsem tu několikrát psal, jak jsem se s podobným érem naháněl letíc s 205 300 m nad zemí. Ten člověk místo, aby se rychle snažil zmizet na mě nalétával.
Navíc i v modelařině se stalo něco podobnýho jako v ultralehkém létání - totiž technický pokrok umožnil stavět stroje nevídaných rozměrů a výkonů. Třeba turbínou poháněné modely stíhaček. Tady si nejsem zcela jistý, že modelář je schopen je za každé situace 100% ovládat, navíc, který rádio je úplně spolehlivý? Havarovaných obřích modelů jsem za svou modelářskou "kariéru" viděl už docela dost. A tak ač jsem proti jakýmkoli regulacím, na zeměkouli se prostě musíme nějak porovnat, aniž bychom se pobili navzájem a to se holt asi bez pravidel neobejde.
Dokud byly rádiáky doménou nadšenců ochotných stavět éro celou zimu a pak schopných do toho dát nanejvýš 10 motor, problémy nebyly. |
| |
|
| | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 19. 10. 2009 / 11:44 | |
| | Jasný no jako unás v brodě máme dost obrou jo ale to jsou lidi co umí, ale taky jsem tady měli pár mamlasů co byli schopný jít na přistávačku a pak ještě držkovat když pro ním šla Zlínka nebo Sůčko na přistání. Ted se to vyřešilo tak že jsme členy aeroklubu a ty co nejsou tak na letišti nemaj co dělal a je klid. |
| |
|
| | | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 19. 10. 2009 / 12:45 | |
| | Jo to je dobrej přístup, jak vyřešit letiště. Kdo není prověřen, nemá tam co dělat. Podobně by to mělo být i pro ULL plochy, kde to je zase na majiteli pozemku, jak domluví pravidla mezi pilotními a bezpilotními a koho tam pustí. Problémem může být letištní okruh, který nepatří letišti.
A ještě otázka neznalého - co třeba modelářské letiště, které je v CTR LKPR? Budou muset mít modeláři kvalifikaci řízené lety VFR a odpovídač s eSkem?
Mimochodem - moc pěkná obluda, vozíš v tom děti? |
| |
|
| | | | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 19. 10. 2009 / 13:14 | |
| | Né nevozím těm by bylo dost špatně to co lítám já je rači budu vozít velkym až budu mít piloták |
| |
|
| | | | | | | | | OT: informace nejen pro modeláře 26. 10. 2009 / 14:15 | |
| | Ale tak tam zas platí předpis a zákon. Takže pokud na tebe ten frajer nalétává, nebo tě nějak ohrozí, tak může být stíhán za obecné ohrožení,... Jo, jinde se zas neposlušní modeláři rozhání,... Ale modeláři by měli bejt natolik slušní a zavolat na letiště, jesti se něco lítá a jestli nebudou překážet,... Jinak na letiště nepatří,... |
| |
|
|