| | | | | Otázka spíše pro reálné piloty.
Do jaké míry se projeví směr a rychlost větru na, řekněme velké dopravní letadlo typu B-747 při startu?
Ve FS to není žádný problém, ale ve druhém simulátoru dopravního létání který létám, a který podle mne fyzické aspekty počasí a letu samotného simuluje mnohem věrněji, mám při startu velké problémy letadlo udržet rovně.
Nebo je problém někde jinde? |
| |
|
| | | Re: Vítr 14. 8. 2004 / 18:14 | |
| | Boční vítr je znát vcelku dost. Nejdřív, hlavně při malé rychlosti, je to boj s větrem opírajícím se do dost velké směrovky, takže se má letadlo tendenci natáčet proti větru. Pomůže přitlačení příďáku k zemi, při rychlostech do 80kts. Pak už je lepší moc netlačit.
Potom je to lepší, ale v momentě rotace a odlepení je vhodný dát nepatrně křidélek proti větru (nepatrně, ať nevylezou spoilery), protože jinak dojde k mírnému kývnutí letadla na opačnou stranu. Je to další nectnost šípovýho křídla, letadlo je v ten moment vlastně obtékáno nesymetricky a na nabíhajícím křídle (při větru zprava je to pravé křídlo) je trošku víc vztlaku. V momentě odlepení by tedy měla křídla být vodorovně a trup v ose dráhy, tj. noha jde kontra proti křidélkům a letadlo letí tedy v mírném skluzu. Proto je ihned po odlepení potřeba pozvolna nohu i berany vrátit do neutrálu a to koordinovaně tak, abychom dosáhli vybočení proti větru, tj. letadlo je obtékané symetricky, ale vůči zemi letí "nakřivo". |
| |
|
| | | | Re: Re: Vítr 14. 8. 2004 / 19:55 | |
| | dovolím si drobné doplnění - myslím, že to není to problém jen šípového křídla. Pokud vím, tak každé éro při startu s bočním větrem klopí křídla "pod vítr" (souhlas s JAS - je to pro asymetrické obtékání atd.), ale na návětrné straně se chová stejně i přímé křídlo (řada Z-42 atd.,výkoné kluzáky), šípové křídlo (viz JAS, ale taky Z-226) a i křídlo s negativním šípem (L-13, 23, SW/E atd.). |
| |
|
| | | Re: Vítr 14. 8. 2004 / 19:49 | |
| | A jaký je ten druhý simulátor? |
| |
|
| | | | Re: Re: Vítr 15. 8. 2004 / 07:29 | |
| | | |
|
|