Abych nezachazel do zbytecnych detailu.Naplanovani letu,konzultace s kapitanem, podani FPL, schvaleni, kontrola NOTAMs, METEO, kontrola slotu v CFMU, priprava NAV logu posadce zarizeni handlingu v destinaci a v Praze se da do hodiny vyridit (pokud se jedna o beznou destinaci).V nekterych evropskych zemich byvaly potize s preletovym a pristavacim povolenim - "bumazka"....typicky Rusko a to uz tak rychle nejde.
ALE:
Problem bude vzdycky dostupnost letadla a posadky, pac zadny provozovatel si nenecha stat drahe nevyuzite letadlo na blind pripravene na Apronu jih, s techniky okolo a posadkou v kokpitu....Tohle neni armadni letectvo!Treba parkovne a stojanky + cely cirkus okolo se tvrde plati, takze se vyuzivaji jen pokud je to nutne a je kam letet!A pripravene posadky necekaji v odpocivarne - protoze uz by jim bezela "letova norma".Ale pokud by posadka s naplnenym letadlem byla k dispozici (a byla vule letet), tak se da zhruba za hodinu fakt odletet - pokud EUROCONTROL nenadeli nejaky prima slot - cim pozdeji se letovy plan podava, tim vetsi je pravdepodobnost, ze nejaky slot bude.
NICMENE:
Armadni letectvo jako vyhradni dopravce nasich potentatu ma a musi vzdycky mit pripravenou zalozni masinu a posadku - takze tam jedna cast problemu odpada.Navic predpokladam, ze kdyby je okamzite odvezla treba ABS JETS, tak by u vojaku ve Kbelich asi padaly makovice))) a taky otazky, k cemu ten drahy cirkus vlastne mame.A to si piste, ze by soukromnik umel patricne marketingove vyuzit, ze vozi statni potentaty.Ale hlavne by se jim uz nikdy urcite nechtelo letet nahradnim Jakem 40)))neco takoveho by zadny soukromnik nikdy dobrovolne neprovozoval!(i kdyz mam Jaka 40 oc rad, je to krome jineho neuveritelne zrave a pomale ero) |
|