| | Re: Re: Re: Re: Re: A kolik je 1 KIAS na km/h ???????????????????????????,,, 13. 8. 2004 / 18:21 | |
| | To je zajimavy. Vidis a ja si zvdycky myslel, ze ta zhorsena stabilita je dana tim ze je tam ridkej vzduch (Nikdy jsem takhle vysoko a rychle eroplan neridil, vychazim jen ze svych zkusenosti ve Sturmu, kde clovek v 8 km ostrou zatacku se Spitfirem neudela)
Podle toho co pises ty, by se pak piloti z dopravaku rozcilovali na pisatele z casopisu Pilot LAA uplne neopravnene. Protoze podle toho by se to letadlo skutecne dalo rozlamat pri vyrazne nizsi IAS nez u zeme ???
Zkusim zjistit ty cisla pilota ve kterych to probehlo a podivat se jestli nejsou na netu ty clanky. Bylo by zajimave to nejak rozebrat.
Kdyz jsi mluvil o tech stihackach. Vsimnul jsem si ve FS jedne podivnustky. Jak jsi rikal, mam v MiGu 21 na budiku 2 rucky. jedna ukazuje IAS a druha TAS. Dokud letim "hlavou nahoru", je vsechno podle mych predstav - rucka ktera ukazuje IAS za TAS ruckou znacne zaostava (treba v 10 km). Pokud se ale z tohoto stavu vrhnu stremhlav dolu, maje na druhem budiku ktery ukazuje Machy rekneme 1.6, rucka IAS ukazuje mnohem vice (ted uz nevim presne treba 1700 km/h), zatimco rucka na TAS sleze (podle toho jak moc presne letim kolmo k zemi) az treba pod 300 km/h. Je toto dobre? Jestli jo, pak jsem z toho vazne jelen...
Ad literatura - Muzu se zeptat z ceho jsi cerpal? Take bych si pocetl...
Zatim diky!
Vita
|
| |
|