Ono totiž...
ten kočičák signalizuje (v cessně...atd.) kritický úhel náběhu, ne pádovou rychlost. Bojím se, že "stall" ve FS tak docela neodpovídá úhlu náběhu a odtržení proudnic, myslím, že ve FS je to pokles IAS pod (stanovenou) pádovou rychlost. Těžko potom srovnávat...
U zlina a cessny je potřeba kecnout čistě na zadní a s dostatečnou rezervou výšky pod předním kolem, aby to nepropérovalo až na přední klečko a nebyl kozel. Proto se před vlastním dosednutím tahá.... a tahá.... a tahá. Tím se taky pochopitelně vytrácí rychlost - a dosednutí "na pádovce" - je logické. Éro dosedne, když už nemá sílu se udržet v luftě.
Myslím, že u dopraváků to bude ale ouplně stejné - jen nevím:
- jak je u dopraváků signalizován "stall" - zda jde (a to myslím že asi spíše ano) o signalizaci kritického úhlu náběhu - anebo zda jde o signalizaci podprahové IAS
- jak moc je nutné před dosednutím éro "natáhnout" - ale zase myslím, že to bude stejné jako u cesny - a u všech dalších letadel s příďákem (na rozdíl od všech letadel s ostruhovým podvozkem, že...)
- jak tohle všechno simuluje FS (a zda vůbec...) |
|