tak tedy shrnuti :
Skutecne mely jen polohu otevreno a zavreno. Pokud jsi potreboval ve dvojclenne a ne prilis tesne skupine (tzn. tak 10 - 15, tedy 10 metru bocni a 15 metru zadni rozestup) mirne odbrzdit, nepouzivaly se k tomu vzdusne brzdy, ale rychle jsi mirne nekolikrat zaslapal (zakmital) do nozniho rizeni, ale skutecne to bylo velmi mirne (centrimetrove pohyby nohama), coz melo za nasledek vybocovani letounu a jeho odbrzdeni vlivem narustu jakoby "bocniho" odporu (vybocenim se vlastne zvetsila jeho plocha proti smeru letu a tudiz odpor), pricemz jsi nesahal na otacky. V tesne skupine ci viceclenne (musis brat vzdy ohled na toho, co leti za tebou) se v pripade krajni nutnosti pouzily vzdusne brzdy a to tim zpusobem, ze jsi je otevrel a hned vlastne zavrel, rikalo se tomu "cvrnknout do stitu" - ony se ti ani naplno neotevrely a hned se zavrely. Jinak se ale drzela skupina hlavne pomoci POM, cely let v tesne skupine ti POMka kmitala na danem rezimu plus minus par procent, nepamatuji, ze by mi v tesne skupine drzela POMka na jednom miste dele jak snad jednu vterinu. A byla to celkemm sranda, protoze akcelerace motoru a tudiz tedu odezva celeho letadla na pohyb POMkou chvilku trvala, takze jsi "odstranoval chybu aniz nastala"
A jak bylo psano, ovladaly se palcem leve ruky na POM. Dopredu otevreno, dozadu zavreno.
Peace, brothers!
EDIT: A nejsem si ted jisty, jestli nahodou nebyl ten cudlik na cvrnknuti i na L-39... Je to prece jen hodne let co jsem v nem sedel a muj bleskurychly net nezvladne vyhledavani obrazku, abych nasel detail POMky Albika a podival se. Ale zda se mi, ze tam prece jen ten cudlik byl.... |
|