FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu. Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 11:16
Pallo
Ahoj mám dotaz k ovládání vzdušných brzd na plynové páce je takovy čudlík kterým se brzdy ovládaly. Jak se brzdy ovládaly a dalo se jejich otevření regulovat nebo chodily jen otevřeno zavřeno. Dík za odpověď.
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 11:39
Rozšafín Ctibum   
To je zvláštní, však je tohle poměrně čitelný příspěvek :

Ahoj,

mám dotaz k ovládání vzdušných brzd. Na plynové páce je takovy čudlík kterým se brzdy ovládaly. Jak se brzdy ovládaly a dalo se jejich otevření regulovat nebo chodily jen otevřeno zavřeno? Dík za odpověď.
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 11:53
kuma   
Myslím, že tam chybí jen jedna čárka, jinak mi to přijde docela srozumitelné. Bohužel jen neznám odpověď, ¨v albíku jsem nikdy neseděl, natož letěl...
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 12:34
Rozšafín Ctibum   
Aha, on to smazal..tuším, že Tvojplaton tady psal, že ten první příspěvek nemůže rozluštit..
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 12:46
Pallo
A sorry napsal jsem to trošku zmatečně, vim čim se ovladaji brzdy. Jde mi o to jak se ovladají? Jestli chodí jen zavřeno otevřeno.
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 13:07
MiG-21MFN
jo, jen zavřeno otevřeno
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 13:32
Lukas.wz   
A dají se jen aktivovat a hned zatáhnout s tím, že by došly třeba jen do poloviny své dráhy..? Předpokládám, že ano.. Ale co kdyby..
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 13:59
LZKZ   
Dajú. V dokumente o Bielych albatrosoch (kedysi ho vysielala STV2), je pri niektorých záberoch krásne vidieť, ako jemne sa dá s tými brzdami pracovať. Myslím, že pri skupinovom lete je to viacmenej nutnosť .
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 14:07
MiG-21MFN
na 159ce jsou dva režimy brzd. knoflíkem k sobě jsou otevření jen po dobu, dokud ho držíš a od sebe je to klasickej režim otevřít/zavřít..
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 15:45
tvojplaton   
Jj, bol som to ja, pretoze som som fakt netusil, na co sa vlastne autor prispevku pyta... Ale potom som si precital nadpis a povedal som si, ze ho nebudem perovat za prispevok, ktory ani nie je adresovany mne...
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 11:55
majky
sice som ju realne nelietal, ale ked som (sme) robil previerku hydraulickeho systemu tak to islo otvorene-zavrete, ako podvozok... vlastnym palcom na lavacke som ten cudlik prepinal
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   18. 9. 2009 / 20:46
tonde   
tak tedy shrnuti :
Skutecne mely jen polohu otevreno a zavreno. Pokud jsi potreboval ve dvojclenne a ne prilis tesne skupine (tzn. tak 10 - 15, tedy 10 metru bocni a 15 metru zadni rozestup) mirne odbrzdit, nepouzivaly se k tomu vzdusne brzdy, ale rychle jsi mirne nekolikrat zaslapal (zakmital) do nozniho rizeni, ale skutecne to bylo velmi mirne (centrimetrove pohyby nohama), coz melo za nasledek vybocovani letounu a jeho odbrzdeni vlivem narustu jakoby "bocniho" odporu (vybocenim se vlastne zvetsila jeho plocha proti smeru letu a tudiz odpor), pricemz jsi nesahal na otacky. V tesne skupine ci viceclenne (musis brat vzdy ohled na toho, co leti za tebou) se v pripade krajni nutnosti pouzily vzdusne brzdy a to tim zpusobem, ze jsi je otevrel a hned vlastne zavrel, rikalo se tomu "cvrnknout do stitu" - ony se ti ani naplno neotevrely a hned se zavrely. Jinak se ale drzela skupina hlavne pomoci POM, cely let v tesne skupine ti POMka kmitala na danem rezimu plus minus par procent, nepamatuji, ze by mi v tesne skupine drzela POMka na jednom miste dele jak snad jednu vterinu. A byla to celkemm sranda, protoze akcelerace motoru a tudiz tedu odezva celeho letadla na pohyb POMkou chvilku trvala, takze jsi "odstranoval chybu aniz nastala"
A jak bylo psano, ovladaly se palcem leve ruky na POM. Dopredu otevreno, dozadu zavreno.
Peace, brothers!

EDIT: A nejsem si ted jisty, jestli nahodou nebyl ten cudlik na cvrnknuti i na L-39... Je to prece jen hodne let co jsem v nem sedel a muj bleskurychly net nezvladne vyhledavani obrazku, abych nasel detail POMky Albika a podival se. Ale zda se mi, ze tam prece jen ten cudlik byl....
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   19. 9. 2009 / 15:11
FarekM
Ahoj všem, tlačítko pro ovládání štítů na POMce má dva režimy.
1. Přesunutím tlačítka do přední polohy, štíty se otevřou naplno a drží v této poloze do doby, než se tlačítko přesune zpět.
2. Tzv. bojové tlačítko znamená pouhé stlačení tlačítka ovládání a štíty se podle doby držení otevírají a ihned zavírají.
Jsem starší technik L-39 drak/motor.
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   19. 9. 2009 / 16:33
sloťo
prepac musim ta opravit aj doplnit.

tlacitko sa presuva do zadnej polohy a tam ostava az kym si ho nevratis naspat, cize stity su otvorene...


to cvrknuti ako nazval Tonde je spravne nazvate aj Stity takticky a to sa iba v prednej polohe, teda zasunute a tlacitko sa stlaca do POM. myslim ze teraz je to uz plnohodnotne vysvetlene.

co sa tyka zadej kabiny, tam ma tlacitko iny vyznam aj ovladanie, v podstate je v strede teda ani v polohe vpredu ani vzadu. da sa pouzivat iba rezimom "cvrkani" a to tak ze pri pohybe tlacitka dopredu instruktor rusi otvorenie stitov ziakovy. pri pohybe do zadu robi to iste ako bolo spomenute cvrknutie, teda vysuva iba takticky, pokial taha palcom dozadu, stity su vonku, pokial tlacitko odlahci, zavru sa


som iba technik na L39
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   19. 9. 2009 / 17:33
dandee
Je to vycerpavajuca odpoved. Preskusanie na zimnu prevadzku - hodnotim za "1" alebo rusky za "5" .
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   19. 9. 2009 / 18:48
sloťo
dik, mame buduci piatok
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   19. 9. 2009 / 18:08
FarekM
I mistr tesař se utne. Děkuji za upřesnění a opravu, nemám POMku před sebou.
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   19. 9. 2009 / 18:46
sloťo
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   20. 9. 2009 / 14:52
bagman
Proč "iba" technik?Zdravím na Slovač,škoda,že jste letos nepřilítli na Nosorožce Fanda
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   20. 9. 2009 / 19:19
sloťo
to bola bolo trefna narazka na predosli pispevok ale vsetko vramci slusnosti a kolegiality, proc sme neprijeli? ponevac sa niekto rozhodol pred rokom ze je nacase restartnut ekonomiku a my /svet/ sa vezmieme s tymi darmozracmi, proto....
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   20. 9. 2009 / 20:56
bagman
Ok,ale v Monacu bylo vše nakoupeno...těch pár kluků od Faců zkrátka předchozí vydařený ročník nedokázalo překonat...snad udržíme kontakty...no my už se kvám taky pár let chystáme ,ale naráží to na to samý,nepochopení člobrdy u kasy..no byla by to hezká výměna letek)Už máte po výluce?
 

Dotaz na kluky co lítali L39 v reálu.   20. 9. 2009 / 22:00
sloťo
prdalzj, zitra cestuju, ach jaj...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ