No, a nepodceňuješ trochu Tamaru (Věru atd...) ?
Podle mých informací skenuje cokoliv, co lze nějakým způsobem identifikovat pomoci rytmické změny elektromagnetického pole, tedy i podle (typické) změny kontinutity elektromagnetického pole (pozadí) v daném sektoru. Vůbec není závislá na aktivním vyzařování, jde jen o hladinu intenzity a identifikovatelnosti. V každém letadle (včetně Blaníka, pokud má alespoň zpnuté rádio na příjem anebo jen běží motůrek setrvačníku) je nějaký systém, který vyzařuje (alespoň slabé) zcela typické elmg signály. Někdy jsou ty "pasivní" signály poměrně intenzivní - třeba takový turbinový motor v chodu. Z doby zkoušek první generace pre-Tamar na letišti v Pardubicích se tradují historky, že obsluha Tamary dokázala podle frekvenčně charakterictického spektra především motoru zcela spolehlivě určit nejen, že jde o "MiG-21" (což bylo zadání), ale po opakujících se kontaktech i nezaměnitelně kus (trupové číslo). |
|