| | | Kvalitna ATC k PMDG? 21. 7. 2004 / 14:16 | |
| | Zdar,
pani, ktory produkt urceny pre kvalitnu ATC komunikaciu odporucate k lietaniu na PMDG 737 a FS 2004? Defaultnu ATC v FS 04 nepovazujem za vhodnu k tak realnemu PMDG.
Vdaka |
| |
|
| | | Re: Kvalitna ATC k PMDG? 21. 7. 2004 / 14:49 | |
| | Squawkbox )) |
| |
|
| | | Re: Kvalitna ATC k PMDG? 21. 7. 2004 / 14:52 | |
| | Nic takeho neexistuje..... jedine, co eixstuje, je zacit letat online, napr. na siti IVAO , http://www.ivao.org
|
| |
|
| | | Re: Kvalitna ATC k PMDG? 21. 7. 2004 / 15:00 | |
| | Jiná - lepší - ATC služba než v def. FS2004 existuje jen v reálu nebo na síti VATSIM.
Na VATSIM to má tu výhodu, že se dá lítat i s PMDG
Viz : http://www.vatsim.net/ |
| |
|
| | | Re: Kvalitna ATC k PMDG? 21. 7. 2004 / 16:49 | |
| | Dakujem za odpovede.
Je mozne lietat Online v sieti VATSIM s pripojenim GPRS? Co sa tyka pingu, tak ten je priblizne 800 ms, nedavam tomu velke sance |
| |
|
| | | | Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? 21. 7. 2004 / 17:09 | |
| | V zásadě Ano, GPRS by mělo vyhovět.
Sít nepřenáší data spojitě , ale v určitých intervalech . Síť nemá za cíl simulovat přesný pohyb letadla, jen dává nespojitou informaci o poloze letadla pro řídícího ( tam zpoždění není na závadu, protože radarová anténa se v reálu rovněž otáčí jednou za x-sekund ). Dále se přenáší informace o polohách okolních letadel, která na rozdíl od klasického Multiplayeru v FS pomocí LANu není zdaleka dokonalá ( letadla se pohybují trhaně ).
Pak se přenáší v intervalech mnohem delších než 0,8sec počasí, ATISy, textové zprávy apod.
Rovněž objem přenesených dat je uměle snižen zjednodušenými modely letadel ( nepřenáší se data o textuře letadel z FSky ), takže není problém ani přenosová rychlost do/z nternetu ( 33kB vyhoví ).
Hlavně je třeba vyzkoušet hlasovou komunikaci via AVC , ale ani tam nečekám zásadní zádrhel. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? 21. 7. 2004 / 17:46 | |
| | Mno ... Pavle, michas pate pres devate .)) I kdyby se pouzivaly super hyper modely pro letani, tak mnozstvi dat bude uplne stejne, protoze po siti se neprenasi model jako takovy, pouze informace o tom jaky model to je (jeho jmeno, vesmes Title) a jeho souradnice... a velikost techto je stale stejna, bez ohledu na typ letadla... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? 21. 7. 2004 / 18:01 | |
| | To plácám, ale podstatná informace je, že přenosová rychlost 33kB vyhoví ) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? 22. 7. 2004 / 09:18 | |
| | Na letani asi ano ale obavam se že na hlasovou komunikaci už ne zvlastě u GPRS hlas bude muze byt trhany. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale 22. 7. 2004 / 09:28 | |
| | Teraz neviem, ale ja som si myslel ze v reale radarovy kontakt vytvara hlavne transponder, ktory neustale vysiela kod lietadla a vsetky info o lietadle a ze dispecer to prijima "in real time" takze ziadne sekundove oneskorenie.
Dalej som si myslel, ze klasicky radar uz sluzi len na to, ked nejakemu lietadlu sa pokazi transponder a nemoze vysielat o sebe info, tak vtedy ho mozu sledovat prave cez klasicky rotacny radar a vtedy tam uz moze vznikat oneskorenie, kym sa rameno radaru otoci.
Hlavne mi to vysvetlite teda, ako to v reale funguje.
Diky |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale 22. 7. 2004 / 09:59 | |
| | jak již z názvu přístroje vyplývá, jedná se o odpovídač, který odpovídá na "olíznutí" radarem. Může pracovat v různých modech, přičemž pro simulovaný letový provoz je pro nás důležitý mod C, který v odpovědi uvádí informaci o altitude letadla dle tlakového výškoměru.
Jak to funguje v reálu úúúúplně přesně, to by bylo na odbornou debatu na mnoho stran či mnoho piv. Ale, pokud by byl zájem, zkusil bych to nějak zprostřekovat.
Karel |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale 22. 7. 2004 / 10:39 | |
| | Na to pivo bych také rád zašel. A pokecal o reálném ATC. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale 22. 7. 2004 / 12:58 | |
| | v příštích měsících by mělo proběhnout "přezkoušení" virtuálních ATC na simulátoru ŘLP na technickém bloku ŘLP. Při té příležitosti bychom mohli ukecat někoho z technického personálu, aby nám o tom udělal krátkou přednášku, či připravil nějaký textový kompilát obsahující důležité informace.
Poté zcela jistě, odebéře se suita simptáků do vybrané krčmy, kde se toto dále propírati může...
Karel |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale 22. 7. 2004 / 13:44 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale 22. 7. 2004 / 13:53 | |
| | Tome, neber to osobně, ale není v lidských silách dávat každému simptákovi (i když, zaplať PánBůh za to, že je nás tolik) vědět. Holt, musíš sledovat Periskop, nebo spíš Pandoru.
Karel |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale 22. 7. 2004 / 13:55 | |
| | Však jsem to tak myslel...jako jestli to bude oznámeno na periskopu |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale 22. 7. 2004 / 10:03 | |
| | Radary:
a) pouzivaji se oba primární i sekundární radar,
b) anténa primárního i sekundárního radaru je často společná ( ovšem vždy se "otáčejí" obě , nejen primár),
c) antény se otáčí proto, že vyslaný paprsek musí být úzce směrován ( v tom je vlastně vtip prostorové lokalisace letadla ) a u přijímaného signálu slouží poloha antény k určení směru , odkud signál přišel,
d) jediný rozdíl mezi primárním a sekundárním radarem je to, že u primárního se paprsek odrazí od kovové části letadla a vrátí do antény - to vyvolá zobrazení bodu na stínítku. Bod svítí v určitém azimutu ( dáno polohou směrové antény při přijetí signálu ) a vzdálenosti ( určí se jako časový rozdíl mezi vysláním a přijetím ).
U sekundárního se nepřijímá odražený paprsek, ale radiový impuls, který vyšle palubní odpovídač poté, co přijme paprsek od radaru. Tento signál obsahuje na rozdíl od primárního odrazu i další informace a ty jsou z něj na zemi dekodovány a přeneseny na obrazovku v podobě jak to známe z ASRC / IvaC ( typ, výšku...podle nastavení modu odpovidače ).
Chápu , že to je asi zcela nesrozumitelné, ale logičtěji to teď nesestavím. Nicméně - zpoždění dané otáčením je i u sekundáru. |
| |
|
| | | Re: Kvalitna ATC k PMDG? 22. 7. 2004 / 10:01 | |
| | Asi nejrealistictejsi ATC, co by add on pro MS Flight Simulator je Radar Contact (nyni verze 3.1):
http://www.jdtllc.com
|
| |
|
| | | | Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? 22. 7. 2004 / 10:43 | |
| | No a já se ještě vrátím k tomu GPRS připojení. Jak už tady někdo výše psal, tak to mohu jen potvrdit, že pro VOICE komunikaci na síti VATSIM/IVAO je to už nevyhovující ( hlas je trhaný a téměř je to nepoužitelné ). |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? 22. 7. 2004 / 11:40 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? 22. 7. 2004 / 11:43 | |
| | Jo ... jenze to neni ATC v te podbe v jake je FSce ... jedna se pouze o poreddefinovane adventures, cili tento atc nijak nezohlednuje okolni AI provoz a je ochuzen i o dalsi radu veci .... takze bych s toho zas tak u vytrzeni nebyl |
| |
|
|