| | IVAO CZ - další směřování české divize, volby... 13. 7. 2009 / 17:10 | |
| | Napadlo Vás někdy, že problém není vedení divize, ale divize samotná (její členové) a vývoj IVAa obecně?
IVAO je jiné než před lety. Tehdy byli všichni nadšenci (včetně tvůrců a otců sítě IVAO), byly nedokonalé softy, minimum dostupných informací z reálu atd. Dnes má mnoho z těch pardálů už co do činění s reálem a tak pochopitelně přinášejí hodně změn a vybrušují vše k dokonalosti. Tím se rozevírají pomyslné nůžky mezi virtuály co to žerou, mezi příležitostnými koníčkáři a mezi začátečníky, na které je od začátku navalena velká zátěž.
Taky poklesl věk začátečníků. Dřív byl průměr někde kolem 20+. Dnes klidně i 14+. S tím jde ruku v ruce i určitá změna v chování v komunitě (bohužel k horšímu).
Dle mýho se tak nejvíc vytratily vlastnosti lidí - tolerance chyb, snaha pomáhat, povzbudit, nepovyšovat se, ale i respekt, pokora a naslouchání a snaha o sebevzdělání.
Jen v minulém vlákně "Offline days" tu několikrát zaznělo, jak jsou všichni S3 ATC hovada, FSPilot se posmívá každýmu, kdo neumí přistát bez autolandu neumí ani hláskovat apod.
S touhle atmosférou se nedivte, že virtuálové mizí pryč z FIRu a noví se nerodí nebo se registrují pod smyšlenými jmény do zahr. divizí.
Pak taky "IVAO Tours" - bejvávaly 2-3 na rok, dneska už jich je asi 9. Je to sice super zdroj inspirace i motivace, ale vyhání to piloty z domácích FIRů. Stěžujte si tedy na vedení IVAO, příp. na ně zatlačte, ať vedou víc trasy i přes nás (příval cizinců = traffic pro naše ATC = pokrytí FIRu = motivace pro naše piloty).
Nikdo si asi nepřeje, aby šla kvalita dolů (snížení požadavků) a nikde ani není prokázaný, že se tím zahustí LKAA. Pokud chce ATC řídit, nikdo mu nebrání (pokud splňuje CZ předpoklady), pokud je nesplňuje, může si jít "kralovat" třeba do Ghany, Islandu nebo Peru, kde není divize. Když chce nějaký pilot pokryté letiště, může si vybrat cokoli na světě, všude platí stejný frazeo a teorie.
|
| |
|