| | Klapky, podvozek.... 13. 7. 2009 / 10:31 | |
| | Radarové řízení: letadlo letí po STAR, která končí na IAF. Pokud nedostaneš instrukci, co dělat po IAF, zahajuješ vyčkávání, případně podle postupu uvedených v mapě (např. na LKPR po Etatu kurz 065). Instrukce, co dělat po IAF je většinou vektorování. Pokud jsi ponechán v 5000ft, dostaneš "intercept LLZ", ale už nedostaneš klesání do 4000, resp. nedostaneš povolení na ILS přiblížení (případně jiné publikované), tak buď vyčkáváš na FAF, pokud je tam obrazec publikovanej, nebo pokračuješ Missed Approach procedurou.
Povolení na přistání můžeš dostat v podstatě kdykoliv mezi FAF a MAPt. I za předpokladu, že je obsazená dráha. Musí tam zaznít info o odlétavajícím provozu..
Neradarové řízení: Letadlo letí po STAR až na IAF. Před přeletem IAF dostane pilot buď povolení na přístrojové přiblížení, což pro něj znamenat klesat podle mapy tak, aby doklesal na výšku FAFu před FAFem a zároveň nepodklesal TMA. Příkladem je přímé přiblíéžení na dráhu 31 od Kenoku. Tam, se na 4000 neklesá hned po Kenok, ale několik majlí za ním. Viz mapa.
Další možnost je vyčkávání na IAFu. No a poslední možnost je instrukce "after IAF, follow ILS procedure". Což, jak jsem se dozvěděl, je specialitka v podstatě jen Prahy, potažmo výcvikovýho střediska. Ta instrukce znamená, držet poslední povolenou výšku a pouze sledovat horizontální navigaci podle mapy. Čili.. neklesat. |
| |
|