FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 27. 2. 2025, svátek má Alexandr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vítr v destinaci Jeden příspěvek | Celý strom
Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 15:01
knight
Ahoj,
jde prosím vás nějak zjistit při offline letu v FS9 jaký je směr a síla větru v cílovém letišti? Jde o to, že bych rád věděl dráhu pro přistání předem, protože ATC mi jí zadá docela pozdě a nestíhám namrskat STAR do FMC.Na nějakém videu z realu jsem viděl, že piloti dráhu již znají dostatečně předem, pokud ne už při vzletu.
Díky
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 15:06
Pan Letadlo   
No já to dělám tak, že si dám Real world weather (bez 15min updatu), nechám ho stáhnout a pak si to přepnu na User defined weather -> "customize weather", otevře se ti mapa, najdeš si destinaci a vybereš příslušnou meteorologickou stanici a na boku máš podmínky, směr a rychlost větru. Tu si můžeš i upravit podle sebe, když chceš třeba nějaký extreme crosswind zážitek
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 15:12
knight
A lze to nějak zjistit když si to nechci upravovat?
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 15:13
MiG-21MFN
no asi tak jak ti to psal ne? a nebo se podívat na internet na meteo v tý destinaci
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 15:15
Pan Letadlo   
Však si to nemusíš upravovat, koukneš na to mapu jak jsem psal a naboku máš napsáno třeba Visibility: Unlimited, Wind Speed: 8kt a kolečko se směrem třeba 226°
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 15:17
Koprik
Musis si poslechnout ATIS ciloveho letiste behem letu. To znamena zjistit si COM frekvenci ciloveho letsite - bud z originalni mapy, nebo ve FS zadas Map a pak se podivat co ti FSka rekne k cilovemu letisti.Nicmene ne vsude je ATIS dostupny!!!. Vsechny Tvoje potize vyresi placena utilita Real ATIS, kde si muzes nadefinovat frekvenci ATIS i na mensim letisti, kde v realu neni a hlavne si muzes nastavit dosah - to znamena, ze si poslechnes ATIS treba ve vzdalenosti 150NM od destinace, davno pred zahajenim kleasni, tudiz mams more casu udelat descend briefing a vse si nastavit!Samozrejme, v realu se vsechno muze na posledni chvili zmenit!
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 19:02
knight
Něco mi to připomínalo tak jsem poštrachal a našel Real ATIS. A to bych nebyl já aby se mi nevyskytl problém.
a, nějak mi to nefunguje s Level-D i když v .cfg je gauges zapsané, PMDG je OK
b, nevím jestli dělám něco blbě nebo ne , ale jak se to za letu spouští? Myslel jsem že v letadle se mi objeví nějaké tlačítko a po zmáčknutí si budu moci naladit frekvenci hledaného atisu, v okně aplikace je jen jakýsi test
Díky
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 19:12
Koprik
Musis naladit spravnou frekvenci, ale nejdriv musis v menu REAL ATIS krome "gauges" do patricneho letadla taky aktivovat patricne scenerie, jinak ti to nepobezi!
Potom jsou 2 moznosti;
1)letiste, ktere aktivujes pro Real ATIS opravdu ATIS frekvenci ma - Real ATIS ji prideli frekveneci o malicko posunutou, aby nedoslo ke kolizi s defaultnim ATISEM
2) Jedna se o letise bez ATISU, frekvenci si muzes vybrat - a doporucuji ji poznamenat na mapu patricneho letiste
3) Zkus pak pred letem na aktivovanem letisti postavit B767 nebo cokoliv, co jsi pro Real ATIS aktiovoval, pozapinej elektriku, avioniniku a nalad patricnou frekvenci.Nezapomen, ze u slozitejsich addonu bude potreba i na radio panelu zapnout patricny prepinac COM 1 nebo 2. na vyzkouseni je nejlepsi defaultni Cessna, abys vedel, jak to beha.Muzes si vybrat i hlas ATISU - prizvuk, pohlavi.....trochu si s tim pohraj a dej vedet!Taky me to trvalo,nez jsem pochopil, jak to funguje....zdar, petr
 1x  

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 19:18
knight
vyzkouším
dík
jen že pmdg na EDDC jde a level-d ne a přitom EDDC jsou aktivovany
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 19:42
knight
nejde a nejde , musí být okno copnfigurace Real atisu otevřené?
Frekvence EDDC je 118,87 v RA je 118,97. To naladím v Cessne a NIC.
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 20:05
knight
Tak v Cessne na eddc to jde, bohužel jen hlasem. V textové podobě to asi nebude, že?
Dále jsem zkoušel třeba z EDDC zjistit Atis v LSZH což je 350mil, v atisu jsem nastavil 400 mil a nejde.
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 15:53
knight
Tak se s tím zkousím nějak poprat.
Pokud jsou dráhy vedeny směrem sever - jih a vitr fouká z boku tak přistát kde?
A nevíte jestli defaultní ATC taky počítá při určování dráhy s větrem nebo je to jen jak ho to napadne?
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 15:56
Pan Letadlo   
Počítá samozřejmě s větrem, od toho je ATC. Je to sice tupec, ale né zas takový. A když to fouká z boku tak přistaň prostě za bočního větru... ve FSce je na to myslim i tutorial a na youtube spousta videii "flight simulator crosswind landing". Ale samozřejmě když fouká 150km/h z boku tak se na to vykašli
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 16:16
Matyx   
Pouzivam FSX a real-world weather s updatem kazdych 15 minut, popr. IVAO, takze predpokladam ze to bude +/- sedet, a tim padem planuji:

cas a palivo (tzn. vliv vetru) dle http://www.jeppesen.com/aviation/personal/aviation-weather.jsp#

a pak cilovou destinaci, pokud ma metar (zjistis na http://adds.aviationweather.gov/metars/stations.txt), tak si zjistuji pocasi pomoci http://adds.aviationweather.gov/tafs/index.php ... a dokonce tohle vyhledavani mam i jako gadget do igoogle )

45085 B / 600 x 333 / metar_lookup.jpeg
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 18:05
knight
To počasí které se stahuje přímo v FS každých 15 min., nevíte z kterého serveru?
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 18:16
Tragédie v JRD
z mikrosoftiho.
 

Vítr v destinaci   2. 7. 2009 / 17:01
Luděk Ch.
Neslysels nikdy o ATISu???
 

Vítr v destinaci   3. 7. 2009 / 21:18
knight
Tak nevím co je zase blbě, ale přistával jsem v LSZH, vítr 270 st. a ATC mi dal dráhy pro přistání 14,16 a já samoýřejmě počítal s 34,32,28 dle větru. Takže pravej opak. Proč?
Díky
 

Vítr v destinaci   3. 7. 2009 / 22:56
FSPilot   
Pokud online, tak se může stát.. .někdy vítr na radaru nesedí s tím, co máš v FSce. Pokud v Offline, tak ti ATC dá dráhu, která se objevuje v tom ATISu. Pokud třeba nevíš frekvenci ATISu (ikdyž tu máš na výběr v té tabulce), tak si odposlechni TWR nebo APP, když tam jsou jiná letadla a máš to A pokud není ATIS, tak co... pokud jsou podmínky, tak přistaň na ruku
 

Vítr v destinaci   3. 7. 2009 / 23:09
knight
Bylo to offline,ale dráhu jsem navolil ještě než byl dostupný default ATIS, protože jsem použil utilitku Real Atis, z důvodu malého dosahu příjmu def.atisu. Ale proč volí dráhu po větru?
 

Vítr v destinaci   3. 7. 2009 / 23:59
FSPilot   
To je mi záhadou V mojí FSce ikdyž je bezvětří, tak stačí jen natočit ukazatel směru větru a hned mění dráhy Např. v LKMT je prioritní dráha 22 a když je bezvětří, tak to automaticky dává 000/00, což pro PC znamená vítr ze směru 360° => dráha v užívání 04

Jediné, co bych si vysvětlil je, že bude třeba chyba v AF datech, že je dráha pro druhý směr uzavřená, ale pokud jsou tam 3 dráhy a nefunguje to ani na jednu, tak to fakt netuším, v čem by to mohlo být
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ