| | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 14:02 | |
| | Zdar
Zajimalo by me,jak funguje takova nizkonakladovka,aby nedopadli jako SkyEurope,ze prodavaj letenky za 1000 kc apod
Diky za odpovedi
Dominik |
| |
|
| | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 14:11 | |
| | Snižování nákladů na personál a vybavení, které přímo nesouvisí s létáním - prodej a odbavení přes internet, nulové občerstvení zdarma, reklama na webu i v letadlech, další služby - rezervace hotelů, taxi, apod. |
| |
|
| | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 14:12 | |
| | jo diky,a jelikoz to SkyEurope prehaneli,tak sou v pr... |
| |
|
| | | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 14:56 | |
| | Oni to nepřeháněli, oni měli vysoké výdaje jinde... |
| |
|
| | | | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 14:57 | |
| | aha |
| |
|
| | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 14:42 | |
| | Chybi ti tam to nejdulezitejsi ze za ty nejnizsi inzerovane ceny je jen par mist v letadle, ostatni jsou drazsi. |
| |
|
| | | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 14:48 | |
| | Za kolik je letenka bez místenky (na stojáka v uličce)? |
| |
|
| | | | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 18:06 | |
| | | |
|
| | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 16:04 | |
| | a tak zadna nizkonakladovka neprodava masove letenky za 1000. ani ten ryanair. a ani ten skyeurope. za tu cenu mas par (jednotek) kusu letenek v letadle. pet, deset. pak ta cena rychle stoupa, a lowcosty pak tezi z povesti, ze jsou jako levnejsi. i kdyz neni nejak extra obtizne najit v dany okamzik letenku na konkretni den, ktera u lowcostu bude drazsi, nez u jine, "klasicke", aerolinky). |
| |
|
| | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 17:14 | |
| | Hlavních pár bodů, jak fungují nízkonákladovky a jak se snaží srazit cenu dolů je v pár bodech jednoduše řečeno asi takto:
- celá flotila postavená na jediném typu letadla (stačí technici vyškolení na jeden typ letadla) - úspora na údržbě
- vytíženost letadel maximálně, jak jen to je možné (Ryanair točí letadla např. neskutečnou rychlosti 25-35min) - vyšší příjmy z letů
- výběr letišť s nižšími poplatky (např. letiště vzdálené někdy i stovky kilometrů od města, po kterém jsou pojmenované - Frakfurt-Hahn, Milano (Bergamo), London (Stansted) apod.)
- "vydírání" samotných letišť - po příletu využití jen toho nejnutnějšího, bez čeho se neobejdou - nechtějí nástupní mosty, letadla mají své vlastní schůdky, takže nejsou třeba letištní, vyjednávají min. poplatky za cestující a odbavení (za cestujícího zaplatí někdy i mnohonásobně méně, než klasická společnost) apod.
- potom už zmíněná strava - žádná, nebo za poplatek
- omezení hmotnosti zavazadel - kdo chce víc (u klasických aerolinek standartní hmotnost), nechť si připlatí
- a v neposlední řadě marketingové tahy na akčních pár kusů letenek za pakatel a zbytek na normální nebo vyšší cenu - hlavní cíl - naplnit letadlo pokud možno "až po špunty"
Prostě cokoliv, co jde, stlačit na absolutní minimum |
| |
|
| | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 18:01 | |
| | nevim, jak na jinejch letištích, ale ten turnaround 25 minut mají v PRG zejména proto, že za první půl hodinu se v PRG neplatí poplatky.. aspoň tak mi to někdo říkal.. |
| |
|
| | | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 19:33 | |
| | Dokonce |
| |
|
| | | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 20:19 | |
| | Maji to tak vsude a ne kvuli poplatkum, ale aby letadla byla vic ve vzduchu a ne na zemi |
| |
|
| | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 20:50 | |
| | Ještě nebyl řečen jeden důležitý prvek, a to potvrzení rezervace až po zaplacení a prakticky nulová refundace neproletěných letenek. To v praxi znamená, že si taková společnost může zaúčtovat peníze do výnosů ihned a nikoliv až po jejím proletění jako u normálního dopravce, kde taková doba může být půl roku nebo i víc. Takže větší likvidita a možnost s penězmi okamžitě disponovat. |
| |
|
| | | | Princip Nizkonakladovek 30. 6. 2009 / 22:36 | |
| | tak u normalnich dopravcu je situace dnes uz takova, ze refundovatelne (a zmenitelne) jsou jen letenky v nejvyssich knihovacich tridach ...ty nejnizsi tarify, za ktere je ochotna letat vetsina cestujicich, jsou na tom stejne, jak u lowcostu - no change, no refund. |
| |
|
| | | | | Princip Nizkonakladovek 1. 7. 2009 / 14:57 | |
| | No jistě, ať žije revenue management Ale myslel jsem to obecně, abych to zbytečně nekomplikoval. |
| |
|
|