Já bych zas tolik ten nácvik nouzových situací na Blaníku nepřeceňoval. Přece jen přetržený lano na navijáku a posazení 400 kg plachťáku někam, kde je místo, je něco o dost jinýho než vysazení motorů u 40ti tunový obludy plný lidí, na zeměkouli je holt čím dál míň volných ploch. I když je známá pravda, že plachtařský výcvik je jistě nejlepším základem (ale taky nejlevnějším) pro další létání - vždyť i piloti USAF začínají na kluzácích.
A mimořádky, myslím dnes cvičí piloti díky pokročilým simulátorům mnohem víc, než třeba před 30ti lety. Moderní simulátor dost věrně simuluje realitu. A piloti pravidelně zkouší nejrůznější průsery a jejich kombinace. To dříve nebývalo.
Spíše mě znepokojuje neustálé a intenzívní tlačení na snížení cen letenek. A to za každou cenu. Je v pořádku, že se snižují zbytečné náklady, ale obávám se, že tlak na zaměstnance aerolinek je takový, že to může mít dopad na bezpečnost letů. No a čistě osobní pocit - megalomanství je cesta zkázy, a letadlo pro 500 lidí je technicky fascinující výrobek, ale tak nějak pocitově se mi to nezdá. |
|