Jestli jsem to laicky správně pochopil, tak se jedná už o stávající letiště, ne o to, že si někdo řekne "tady je hezká louka, tady budu lítat." Ono takové letiště je sice travnatá plocha, ale většinou rovná, u silnice, inženýrské sítě nedaleko a moc dobře se na tom staví domečky, kanceláře nebo montovny. Pokud se ta plocha přepočte na metry čtvereční, ve kterých stavební investoři počítají, tak se rázem ze zaječího výběhu stane pěkný ranec peněz, kterému provozovatel jakéhokoliv leteckého provozu prostě nemůže konkurovat.
To ale nic nemění na tom, že se mi ta forma zákona moc nelíbí. Je příliš jednoúčelová. Asi to je pokus jak vytlouct klín klínem - developeři si s územními plány dělají co chtějí - když je vlastník obec, tak slíbí pár mega do rozpočtu obecně prospěšných aktivit (Paser a spol.) a najednou je výmluva pro jakoukoliv obludnost. Když je vlastník soukromník-neletec, restituent, nebo nějaká s.r.o., tak jde už jen o peníze. Prostě letiště je snadná kořist a otázka zní co s tím. A prapůvodem problémů je to nešťastné porevoluční rozdělení vlastnictví pozemků, budov a provozováných činností.
Zkuste si dnes postavit z čistý vody nové letiště, jenom SLZ plocha s minimálními rozměry 450x30m (?) je 13.500m2. |
|