Pokusím se o něco za BHA:
1) Borkův mail mě potěšil, i když v trochu jiným smyslu. Už delší dobu totiž podezřívám CZ-divizi z jakéhosi "macešského" chování vůči svým domovským VA. Mám prostě pocit, že jakýkoli spolek českých pilotů by si zasloužil od CZ-divize větší pozornost, podporu a spolupráci. A to nejen v oblasti pořádání akcí, které jsou ze strany divize spíš ryze české, mnohdy i spíš orientované na ATC atd.
Není to zrovna hlavní a generální příklad, ale např. před nějakým tím rokem či víc tu celý Pérák jednohlasně odhlasoval nějakou motivační frčku pro Gustava, dodnes se mu jí nedostalo.
2) Pak tu tuším Komedie zmínila nedostatečný počet pilotů. S tím taky souhlasím a cítím to právě i v BHA eventové praxi - většina "starých BHA pardálů" už nelítá a ti noví moc po eventech netouží. Akce, na kterých se bez problémů sešlo i 10+ BHA pilotů jsou tak minulostí a připravovat něco pro 2-3 nemá moc smysl.
3) S tím souvisí onen návrh na slučování akcí a doplnění účastníků VA eventu o další sólisty a konkurenty. Někdy je to přínosem, někdy se to podle mě nehodí. Záleží na typu eventu. Obecně si ale myslím, že to není dobrý nápad. Tvůrci eventů nějaké konkrétní VA nepřísluší role bavíče všech pilotů z divize. To pak VA nemají moc smysl. Proč by měl event-koordinátor jedné VA dělat zábavu i pro piloty z konkurenční VA, v které to třeba jejich EC fláká? A co brání pilotům, v případě, že se jim nějaké aerolinkové eventy líbí, aby do dané VA vstoupili? Byť jen třeba pro účely těhlech akcí? Při stanovení termínů BHA eventů se snažím vyhýbat nějakým mezinárodním IVAO akcím, vyhýbám se i úterkům, často beru i v potaz hezké počasí (odjezdy lidí na chaty), páteční kalby nebo právě probíhající mistrovství ve fotbale a podobné věci... CZ piloty teda určitě záměrně nekradu )
4) A pak je tu i určitý rozdílný přístup ve tvorbě eventů. Já se vždy snažil o něco netradičního, pestřejšího. Možná to je jen můj pohled, ale pro online zábavu pilotů nevidím přítomnost ATC v destinaci zase až za tak důležitou, neomezuju se jen na LKAA FIR a nejde mi o ARAIG pojetí nějakého přeletu z bodu A do B. Teď zrovna dokončuju narozeninový event BHA, kupodivu se odehrává v CZ, ale v minulosti to byly i akce typu Crosswind, L410 adventures, přesedlání z IFR na VFR během jedné akce, noční let do USA, KaiTak a mnoho dalších. Ale i Tours - emergencies nebo teď ty Jumba do kotěhůrek. Většina těhlech akcí se nedá plánovat na nějaký online den, nedá se synchronizovat s ATC (protože v té oblasti ani žádná aktivní divize neexistuje nebo nefunguje).
Za sebe teda - spojování eventů nebo účast členů různých spolků do konkrétní akce jedné VA nevidím jako dobrý nápad. VA si zaslouží určitý duch patriotismu a originality a ostatní nečlenové by měli takovou "privátní" akci respektovat. Pokud je aktivních pilotů - členů nějaké VA méně a méně, povede to ke snížení počtu takových VA akcí, což by mělo ale právě nahrávat divizi, která tak může hlad po eventech jednotlivých pilotů ukojit, což Borku děláš dobře a dostatečně.
Víc těch pilotů než 20 ale asi neseženeš. Není to daný roztříštěností různých akcí, ale daný schopností CZ členů se někdy připojit. Spousta lidí se k tomu dostane 1x týdně i méně a pak od takových nečekej, že se hned po delší odmlce pohrnou na event. Spíš si v klidu něco zaletěj sami. Nehledě na to, že jejich "volná chvilka" vůbec nemusí být v tebou naordinovaný den a čas.
Pak jsou tu taky oblíbené mezinárodní masovky typu IVAO WT, které podle mě berou piloty z divizních oblak mnohem víc než nějaký příležitostný VA akce.
|
|