No, nechápu, proč jsi tak urputný. Možná jsi viděl kuře po dopadu na chodník z 20. patra a možná i polystyrénové ercéčko (tak to jsi taky viděl motor a akumulátory, když už ne serva, táhla a přijímač).
Ale zjevně jsi neviděl, jak vypadá titanová lopatka turbíny, když nějaká blbůstka "vstoupí" do motoru. Na YuTube je zpomalené video, kde se i ty titanové lopatky prohýbají, kroutí - a praskají a odlamují se - po "obyčejném" holubovi...
Argument "akorát se pak musí svěsit motor" je argument (promiň) pablba - protože pokud se tomu motoru nic nestane, proč by se teda asi měl po takovém incidentu generálkovat ?? Proč se teda všeobecně piloti obávají nasátí prachu a kamínků z dráhy do motoru - když je to vlastně jedno?
K tvému porovnání polystyrénového éra a kuřete - kilové kuře je především měkké a podajné. Podstatně snáz se propasíruje skrz pružně se ohýbající (!!) lopatky turbíny - než ty tuhé kousky letadla obalené polysytrenem, o které by se lopatky polámaly - a turbína by skončila (v lepším případě) zastavená pro vibrace.
Vůbec mi ale obranný postoj vůči tomu autorovi v tomhle případě přijde jako jalová póza - protože v letectví se nehraje na "proč by se mělo něco špatného stát pokaždé, jednou by to přece vyjít mohlo" - ale "je třeba se starat, aby se ani jednou nic špatného stát NEMOHLO". To je úplně jiná filosofie - a jestli žiješ podle té první věty, tak bys snad ani neměl do skutečných letadel sedat. Sorry, ale takhle to vidím já. |
|