Ani bych neřek... silně by záviselo na hmotnosti a materiálu, za jakého to bylo postavené... odhadoval bych to na balzu a kdyby to bylo do 1m rozpětí, tak bych řek, že ani v tom motoru by to asi 2x moc paseky nemuselo nadělat, protože ta balza se v těch lopatkách rozcupuje na padrť a při těch teplotách shoří dřív, než dojde vůbec ke spalovacím komorám... Když si vezmu, že ten motor zvládne sežrat mražené kuře a spokojeně přede dál, jen musí na revizi, tak s takovým modelem by asi moc práce neměl... problém by mohly být drátky, ale těch tam zas tak moc není a s tím by si ty tvrdé slitiny docela hravě poradí (předpokládám)
A váha takového modelu? Pokud by to byla balza cca 1m, tak bych tipnul, že víc jak 500-700g to mít nebude a při pevnosti té konstrukce by se to o to éro rozmázlo jako kapka vody...
U toho ptáka ještě hraje velkou roli, že:
1) soudržnost tělní stavby je oproti takovému modýlku extrémně vysoká
2) hmotnost ptáka může být znatelně větší...
Uvedu příklad:
jednou na nejmenovaném letišti ATRka nejmenované společnosti hlásila, že slyšeli nad dráhou trošku dunivý zvuk, že asi sundali nějakého ptáka, ať to zajdou zkontrolovat. Přijela kontrola a zjistila, že tam leží celé hejno vrabců... ATRka spokojeně letěla dál (možná museli vyčistit trup, ale žádné výrazné škody tam s největší pravděpodobností nebyly) |
|