U Turboletu už to nepamatuju, ale u většiny letadel platí, že z reverzu se musí vybíhat pozvolna. Třeba na jetech se může stát, že reveruješ, máš zvýšený výkon motorů, a když příliš rychle zavřeš reverzy, nestačí se otáčky snížit a místo toho, aby ti éro brzdilo, poskočí dopředu. Jestli tenhle jev nastává i na turbopropech těžko říct, nikdy jsem to nezažil (vždycky jsem se snažil to dělat pomalu), nicméně možné to je (tzn. vrtule se z reverzního nastavení listů do polohy jemný úhel dostane rychleji, než se turbína dostane na volnoběh). Pak je tohle krátkodobé zvýšení otáček normální. Rozhodně ale není správné tohle přecházet přestavením do praporu. To vždycky sebou nese zvýšení kroutícího momentu, a pokud není v ten moment turbína na volnoběhu, může to způsobit překročení limitu.
Ale obecně co swi vzpomínám, tak chování turbovrtulových motorů ve FSce neodpovídalo příliš skutečnosti. |
|