| | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 10:08 | |
| | Ariane 737 se mi zdá v mnoha ohledech podstatně lepší letový model, už jste zkoušeli jak mizerně se chová P.M.D.G. v asymetrickém tahu těsně po V1? Také jedna malá zajímavost souvisí s těmi dvěma add-ony. U P.M.D.G. stačí na taxi lehce pohnout s plynem a Boeing začne ochotně pojíždět někde kolem 23% N1. Ariane se začne rozíždět někde až kolem 30-40% N1. Osobně jsem létal na full-flightu v ČSA a musím říci, že model P.M.D.G. není z hlediska letových vlastností vůbec nejlepší. Jaké jsou vaše zkušenosti? |
| |
|
| | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 10:35 | |
| | To je to, na co já tu poukazuju už delší dobu, že PMDG nestojí už ani za zlámanou grešli, že už je to jen hezčí default s FMC, jinak to neumí nic... |
| |
|
| | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 10:45 | |
| | Co znamena "...jinak to neumi nic..."? Co mas presne na mysli? |
| |
|
| | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 11:04 | |
| | No ze je to nedomrdle.. Co se tyce urovne simulace tezce pokulhava skoro za vsim, co kdy vyslo, snad krome Airbusu..
Taky jsem na tom dost lital, ale diky Serzovi jsem objevil LevelD a od ty doby se na PDMG divam s despektem, protoze LevelD je uplne jina liga. PMDG je fakt mozna pro ty zacatecniky, aby se naucili s FMC. |
| |
|
| | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 11:32 | |
| | jojo LVLD .. naprosto souhlas |
| |
|
| | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 12:38 | |
| | Ale simulacie coho presne? Letoveho modelu? Systemov? Pretoze ja sice nemam moznost porovnat spravanie lietadla s realom, ale podla mna je realnejsie, pokial sa lietadlo pohne s oneskorenim aj pri malom pohybe "plynovych" pak (PMDG738), ako pri ziadnom pohybe pak (LD767 je schopne rozbehnut sa s pakami na IDLE). Takisto aj reakcia lietadla na pohyb kniplu mi pripada u PMDG738 realnejsia, ako u LD767, ktore je schopne pocas klesania behom jednej sekundy prejst do stupania... Ako vravim - neviem, ako je to v reale, ale vzhladom na to, ze 767 je vacsie ero ako 737, tak by som cakal, ze bude trochu tazkopadnejsie, ale je to presne opacne... Ja samozrejme nechcem zhadzovat LD767 (sam som stastnym majitelom verzie pre FS9 aj FSX), ale ked uz to porovnavame, tak mne pripada realnejsia PMDG738. Co sa ale tyka PMDG747, tak tam uz podla mna nie je moc s cim porovnavat, ale to uz je do inej debaty.... Aby som to ale uzavrel, tak podla mna nie je PMDG738 o nic viac pre zaciatocnikov, ako LD767... Tot moj nazor... |
| |
|
| | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 12:53 | |
| | S tema pakama na idle mas pravdu jen zcasti.. Se skoro prazdnou 767 se rozjedes i na volnobeh (na simu).. Ale s nalozenou ti nestaci ani 35% a na udrzeni rychlosti na zemi na volnobehu muzes taky zapomenout. Musi bejt furt pod plynem, jinak to nejede.. Zatimco bulicek, teda old generation, na kterym jsem jednou za cas lital na CSA simu, tak po lehkem pridani byl schopnej jet i na volnobeh. To se mi u PMDG nepovedlo ani jednou.. Na volnobehu neustale zpomaloval, takze to clovek musel drzet v otackach, jinak to zastavilo.
Co se tyce systemu, tak pro beznyho uzivatele FS je asi nejpodstatnejsi rozdil v tom, ze LDS umi simulovat cinnost IRS. PMDG ani nevi, co to je. |
| |
|
| | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 13:18 | |
| | PMDG 737NG neumí IRS ?!?
Já to letadlo nikdy neměl, ale jak o něm všichni básní tak jsem si udělal obrázek, že je to dokonalá simulace. Jestli nemá ani tak základní věc jako IRS tak u mně spadne hódně hluboko. |
| |
|
| | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 13:25 | |
| | neumi. irs byla v pmdg az od 747 |
| |
|
| | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 13:30 | |
| | IRS na FS jen zdrzuje od litani...
|
| |
|
| | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 13:42 | |
| | Ne od létání ale od "poletování", označujme přesně
|
| |
|
| | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 13:57 | |
| | Ne od litani. K cemu je ti IRS za letu ve FS? K nicemu. Stejne data o pozici pochazeji ze simu a abych musel cekat nez se mi to "zalignuje" aby mi nabehly budiky, na to se muzu...
A tech par kliku navic (zadani pozice, otoceni prepinacem) me nikterak k extazi neprivadi.
Jako teda vlastne cely dopravni litani na simu, takze to muze bejt tim...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:03 | |
| | k cemu? treba k tomu, ze na nem muze byt zavada a muzes si simulovat zavady na tom systemu? nebo ze si ho, jako ja kdysi na PIC 767, nechtene vypnul? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:12 | |
| | Šikula. Závady si nesimuluju. Ale máš pravdu, než jsem zjistil že je to pro mě vlastně jen otravná věc k ničemu, také jsem volal po tom aby ho do PMDG namontovali... Ale to už je dávno. Ale třeba by se to tu dalo někde dohledat a usvědčit mě |
| |
|
| | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:10 | |
| | To jsme zase u diskuze co je to simulované/virtuální létání - obávám se že se na tom do smrti neshodneme.
Než abych vzal Boeing, dal CTRL-E a mával kniplem s pocitem jak jsem si zalítal s dopravním letadlem to radši půjdu škrábat brambory
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:37 | |
| | Ja byl kdysi taky jako ty. Jen jsem časem došel k poznání že je úplně jedno jestli jak píšeš vezmu Boeing, dám Ctrl+E a "letim" nebo budu předtím klikat půl hodiny myší po obrazovce a pak teprve "letim". Jako studijní pomůcka dobrý, ale s realitou to přece nemá společnýho vůbec nic.
Domnívám se že za simulované létání na dopraváku se dá považovat až snažení na nějakém dobře udělaném domácím kokpitu, a to nejépe pod odborným vedením. Kvedlat to v jednom člověku na FS je o ničem.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:02 | |
| | tím pádem padá jakejkoliv smysl hrát FSku když si neklikáš s knoflíkama, tak už je opravdu uplně na hovno |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 17:37 | |
| | A tohle přesně byl ten zlom, kdy mě přestala bavit FSka. To jsem si najdenou uvědomil, že příprava na let mi trvala třeba dvě hodiny, a to jsem se nikam nehnul. A pak odstartovat, AP, LNAV,VNAV... a teď co. Sedět, čučet.
Jen tak pro zajímavost, nejkratší příprava 737my k letu nám zabrala 15minut do spouštění motorů, a to jsme ještě čekali na to otravný vystavení inercí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 17:57 | |
| | Vidis, mas si vozit Garmina |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 18:13 | |
| | No jo, jenže my nemáme INS, ale IRS, takže kdybych se na to vystavení vyprd, budu mít tak nanejvýš standby budíky. Takovej střelec zase taky nejsem |
| |
|
| | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 15:29 | |
| | S LD767 už jsem nějakou dobu neletěl, takže nevím jestli to simuluje, ale třeba některé z posledních Wilco/Feelthere produktů (e-jets, citation-x) simulují IRS drift.
Ostatně mi přijde, že spousta těchto jinak "nedomrlých" a druhořadých" add-onů se začíná na etalony typu PMDG pěkne dotahovat, ne-li jim už v některých věcech utíkat. U výše jmenovaných mě například překvapilo možnosti nejen větru na rwy ale dokonce i v hladině, takže si člověk může přes FMC ověřit palivo a čas dle předpovědi počasí atd.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 15:39 | |
| | no zadat vitr na hladine do FMS a nasledne vypocty umi i ona "zatracovana" 737 od pmdg..
ale nevi mco tu porad mate ... jasne ze free addony tu 737 dotahuji. vem si, ze ta 737 je stara nejake ctyri roky. tehdy to byla spicka. myslim, ze se to neda srovnavat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 15:47 | |
| | Taky nevím co tu pořád mají . Že se začne zmenšovat rozdíl mezi "high-low-zero price" tak jak se bude na časové ose přibližovat rozsah simulovaných systémů svému limitu (aneb stavu "vše co jde nasimulovat už to umi"), to musi být jasné snad každému. Spíš jsem si chtěl do PMDG obecně trošku dloubnout, protože to někteří očividně považují za nejlepší z nejlepších, což je trochu zcestné, byť 747 a MD11 jsou rozhodně špičkové kousky, to zase bez debat.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 17:27 | |
| | No vidíš, někoho 10 minut čekání na vystavení IRS přivádí k orgasmu, mě někdy k šílenství. To je o pohledu na věc |
| |
|
| | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:46 | |
| | Chlapi, co to pořád melete?
Vždyť jsou to naprosté hovadiny, jestli IRS ano nebo ne. To je to opravdu více ARAIG, když čekám na align 8 minut, abych pak pokračoval v nácviku klikání podle checklistů? Pak se modlím, aby mi to během letu nevypovědělo službu a sleduji, zda se mi na MCDU objeví hláška, když letím nad mořem a nemám referenci na DME a VORy???
Dám příklad na opravdový ARAIG, který by znamenal fázový přechod na vyšší úroveň v simu: to je u dopraváků teprve Multi-crew cooperation. Teprve potom byste zjistili, že s tím érem vlastně nemůžete pořádně letět, protože se prostě v dvou neumíte domluvit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:52 | |
| | Mas naprostou pravdu a dostali jsme se opet na zacatak.Kazdy poradny dopravak je multicrew a litat to sam je drina...Zvlast u starsich masin s mensi mirou automatizace (treba TU154).Ale to bych vsechno jeste prezil, me nejvic vadi ze cim je addon slozitejsi, tim vetsi sance je, ze to nekdy padne....To me proste bere amok, ze si udelam cas, vsechno spravne nastavim, popameti probudim, pomalu ani checklisty nepotrebuju, tesim se ze si uziju a baac.....To mam vzdycky chut roztriskat v mym pripade notas a rikam si, blbce, kdybys sel delat neco uzitecnyho, aspon by to nekde bylo videt....)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:53 | |
| | Diky. To je přesně to co jsem měl na mysli větou že kvedlat to na FS v jednom člověku je o ničem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:57 | |
| | Ten fázový přechod už je tady (pro XPlane):
http://petersuv.vs120062.hl-users.com/index_E.html
Podotýkám, že jsem to nezkoušel, ani jako single, ani jako multi-crew.
Kupují se dvě verze - pilot a copilot, ty spojíš přes LAN a letíš.
A podobně to umí snad i FSX ( pokud to addon podporuje ) - kdysi to chtěl zkoušet Borek s Aerosoft TwinOtterem, nevím jak dopadl.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 15:04 | |
| | Je to i pro FS9. www.flythemaddog.com
Vypada to slibne, ale jeste to neni ono. Prislo mi ze to nikdo poradne netestoval, je v tom pomerne dost chyb, takze misto letu a postupu pro letoun pak resis proc u co-pi ukazuje FMC jinou routu nez naklikal kapitan a proc to leti do haje, proc kapitan nemuze leticimu F/O vysunout klapky, proc letusky nezavreli dvere a ted to neche tlakovat bud na strane cpt. nebo F/O
Pokud si predstavime ze to funguje na 100%, tak by to taky chtelo aby ti dva sedeli fyzicky v jedne mistnosti, pres TS to neni ono.
Pak uz by to bylo vyrazne lepsi, to jo.
A pak by to taky chtelo aby clovek sedel obklopen kokpitem a misto klikani tocil, mackal a tahal. Ale to se dostavam uz k tomu co jsem psal vys. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:03 | |
| | Vzal jsi mi to z pusy...Mnou zminovany Fokker ma podporu MCC taky, jenze jaky to ma ku*va smysl, pres sit na dalku, aby sedel kazdy clen posadky jinde.....neco tak zrudnyho proste nebudu ani zkouset - uz vidim, jak se k obvyklym problemum prida jeste nekompatibilita obou PC.Melo by to proste smysl pouze v home cockpitu, aby oba simptaci sedeli vedle sebe, tak jak to ma doopravdy byt!A tim se dostaneme opet na zacatek, protoze takovy home kokpit aby nebyl k smichu stoji takovy balik, ze kdybych ho mel k dispozici, tak si za nej ten home cockpit urcite neporidim ale radeji si pujdu doopravdy zalitat). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:42 | |
| | No, a to je právě to, co by mohlo tuto komunitu trochu povznést a ještě pomoci kompjůtrovému průmyslu v současné recesi.
Představte si následující:
- event na IVAO/VATSIM (nebo jak se to jmenuje )
- rozjíždíte OBA identické počítače, FSky či XPlany či cokoliv podporující MCC
- otevíráte si s druhým pozvaným simptákem pivo
- sedáte si ke kniplům a zapojujete se do ARAIG zábavy
- letíte si MCC v prostředí virtuálního ATC a užíváte si hojně zábavy/piva/marjánky/něčeho jiného (nehodící se škrtněte)
Nikde žádný home-kokpit, jenom jeden komp navíc. Vsadím se, že by brzy výrobci case začali dělat skříně na dual-computer, tzv. dva v jednom
Doporučuji však, abyste se domlouvali s různými simptáky, abyste nepřišli do řečí, když budete "lítat" pouze s jedním partnerem po dlouhou dobu Víte, jak to tu chodí ))
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 17:07 | |
| | Karle,
nejde o příjemně strávených osm až deset minut rytmickými pohyby s letuškou, ale o to, že IRS má při autonomním letu IMHO nějakou chybu a to je potom spousta legrace. Zkus si někdy zalítat s se starou CIVA INS, nebo s ruským NVU/NV-PB přes Atlantik a když po pár hodinách naladíš první VOR/DME a provedeš korekci polohy, to je zábava! Ono i samotné průběžné zadávání korekce u obou systémů při letu nad civilizovanou pevninou docela zaměstná. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 18:03 | |
| | Jenže ty mluvíš o INS. To je něco jiného. IRS (nebo ADIRU, podle výrobce), zejména laserové, jsou tak přesné a spolehlivé, a systémy tak automatizované, že tebou zmiňované potíže jsou minulostí. FMS pozice se víc bere vážně DME/DME scanning nebo GPS, než IRS position. Můj soukromý názor je, že pokud nějaký model současného stroje v FSce nemá simulovanou IRS, je to z koncového hlediska jedno. Na nějaké manuální updatování polohy klidně zapomeň, to je dvacet let pryč
|
| |
|
| | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 13:26 | |
| | No to, ze je tam nejake IRS viem len vdaka tomu, ze pocas dlhsieho letu nad oceanom sa mi na FMC objavi upozornujuca hlaska (nieco v tom zmysle, ze je dostupna len navigacia pomocou IRS). To je asi tak vsetko, co sa tyka LD767 a IRS (teda aspon z mojej strany)... A co sa tyka toho full nalozenia 767, tak na to sa dnes mrknem, lebo (popravde) "doplna" som ju este nikdy nenalozil (nebol dovod, lebo som taky dlhy let este neletel...). A co sa tyka manevrovatelnosti, tak u FSX som ziadny extra rozdiel nepocitil... |
| |
|
| | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 13:41 | |
| | Pouhým nahlédnutím do svých poznámek ke Classic verzi a jsou tam v checklistech tři odkazy na IRS:
IRS MODE SELECTORS NAV
Zapnutí synchronizace IRS (zjištění pozice letadla) přepnutím obou do pozic NAV. Rozsvítí se ON DC a hned poté ALIGN, po ukončení začne blikat a bliká až dokud se ve FMS nenastaví pozice. Během inicializace se nesmí letadlo pohybovat. Dva přepínače IRS s pozicemi OFF, ALIGN, NAV, ATT. Volitelně okno SHIFT-3.
FMC/CDU – INIT PAGE SET
Kontrola správného GMT, mělo by ukazovat cca 10:15.
Na FMC svítí ENTER IRS POSITION, kliknout POS INIT a zadat dle mapy či FS pozici (nebo kliknout na LAST POS). Poté stisknout SET IRS POS. Kontrolky IRS na horním panelu přestanou blikat. N50 06.4 a E014 15.8
IRS MODE OFF
Vypnutí IRS.
Hoši z Feelthere jdou, pokud si pamatuji, tak daleko, že můžeš zapnout realtime IRS a čekat 10 minut než se skutečně srovná (přiznám se že to jsem nezapínal).
IRS měla snad všechna letadla (této kategorie) co mi prošla pod rukama.
|
| |
|
| | | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:39 | |
| | Pisal som o LD767... Ale este aby som to upresnil - myslel som to tak, ze s IRS pocas letu neprichadzam "osobne" do styku, takze to, ci to model simuluje, alebo nie, nie je pre mna az tak dolezite... Nevravim, ze to nie je dolezity system, ale hadzat PMDG738/9 do jednej skupiny s inymi (nebudem menovat, aby som niekoho neurazil...) "trochuviacdefaultami" len kvoli absencii IRS, mi pripada trochu divne... Myslim, ze keby to bolo naozaj take "nedomrdle", tak by sa tolke roky nedrzal na spici, co sa simulovaneho lietania tyka... |
| |
|
| | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 12:58 | |
| | A jeste neco.. 767 pro FSIX byla dost premotorovana. Verze pro FSX a jeste s motory GE je o dost min vykonove dimenzovana, je vic tezkopadnejsi a podle me, co se tyce zmeny pohybu ve vertikalni ose, tak uz to taky neni tak hbity, jako byla ta verze pro FSIX. |
| |
|
| | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 11:08 | |
| | Já už jsem to tady psal několikrát a majitelé, či skalní a kultovní fanoušci PMDG 737 mě od té doby nemají rádi ) Ale "jinak to neumí nic" tím jsem měl přesně na mysli, to, že to jinak neumí nic.No dobrá, můžeš si přes menu přepnout jiné rozložení budíků.Ale to je asi tak všechno.Ariane je fakt minimálně o třídu lepší a ten zmíněný letový model je opravdu "přesvědčivější" a pocitově uvěřitelnější. |
| |
|
| | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:26 | |
| | Ondro to si trochu přestřelil
MD11X od PMDG je nejkomplexnější addon pro FSX jaký jsem zatím poznal a věř mi,že mám pro FSX kompletní řadu nabízených placených addonů - kategorie heavy.
Co se týká iniciátora tohoto stromu: Tvrdit,že když má model lepší dynamiku při N1 a tudíž je lepší , tak to je velmi odvážné tvrzení. Dále jestli se model pohne při takovém a takovém tahu motoru - tak to přeci záleží na naložení letadla a vůbec né na jeho propracovanosti.
Závěrem : někdo má rád holky jiný zase vdolky.Je celkem málo užitečné,zde vychvalovat nějaký model po několika hodinách jeho provozování.
Rada: nalétejte s ním minimálně 1000 hodin,poznejte ho v celé řadě situací a poznatky sem šoupněte ve formě článku - to bude užitečnější |
| |
|
| | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:37 | |
| | Gustave, rec je o 737 od PMDG. |
| |
|
| | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:38 | |
| | Nepřestřelil jsem ani trošku Posuzovali jsme PMDG 737 a Ariane 737, nikoliv MD-11.A věřím, že MD11 je už někde úplně jinde a splňuje většinu toho, co by současný promakaný addon měl zvládat, ale nezkoušel jsem ho.A ani mě to neláká, protože jsem se našel v jiném, který šel ještě dál, než PMDG.Alespoň dle základních výčtů. |
| |
|
| | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:46 | |
| | " To je to, na co já tu poukazuju už delší dobu, že PMDG nestojí už ani za zlámanou grešli, že už je to jen hezčí default s FMC, jinak to neumí nic..."
Nevšiml jsem si,že v odpovědi bylo vypíchnuto 737 naopak jsem si všiml PMDG. |
| |
|
| | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:50 | |
| | Kontext Gustave, kontext.. nestaci cist jeden prispevek ale pokud mozno se i podivat z jake debaty vznikl |
| |
|
| | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:55 | |
| | Tome chtělo by to Simbeer,už mi to nemyslí |
| |
|
| | | | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 23:26 | |
| | Problem je, ze nevime, zda-li narazime na limity FSky, ci lenost, neschopnost programatoru add-onu kvalitne vytvorit letovy model. Dynamika pri rozjezdu je opravdu ruzna a to vzhledem k hmotnosti, OAT, vykonu motoru, sklonu taxiway pri pojizdeni. Nicmene mame tady nejake standardy a tady plati, ze pri cca 6Otun GW, 15 OAT, sklon fska neumi a vykonu 26K se letoun musi nejak chovat. Jen rikam, ze jsem se na vlastni kuzi presvedcil, ze po V1 a vypadku jednoho z motoru se to letadlo nechova bubec realisticky. Ariane je na tom lepe, ale take to neni dokonale. Nevim jak jsou na tom jine add-ony s podobne povesenymi motory, ale na full flightu po V1 s jednim motorem paklize nevyslapnete smerovku, letadlo se vam behem par sekund doslova otoci a je po vas. Tohle ty add-ony jeste neumi, otazka je proc? |
| |
|
| | | | | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 23:44 | |
| | Otočit se na jeden motor po vzletu umí i default FSX B738, to to extra placené add-ony vážně nedovedou? |
| |
|
| | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 23:49 | |
| | FSX na heavy strojich neletam, ale tam to bude jiste stejne jako v FS9. Otazka je za jak dlouho se umi otocit v jednom pripade po V1 a nasledne ztrate tahu jednoho motoru a za jak dlouho napr. v FL100 pri 250kts. |
| |
|
| | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 23:51 | |
| | Taky to nelétám a nouzové postupy obecně moc netrénuji, takže jsem to objevil při blbnutí a považoval za chybu. Neřekl bych , že to má takový točivý moment... |
| |
|
| | | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 23:55 | |
| | No otázka není co bys tipoval, ale co je realita. Realita je, že asymetrický tah má takovou sílu, že ten letoun doslova otočí na záda bez rychlého zásahu pilota vyšlápnutím směrovky na stranu živého motoru a s koordinací křidélek proti směru klonění. Vyšlápnutí na full-flightu se rovná poměrně vysoké síle kladenou na nohu a člověk se u toho dost zpotí. Tady ta naše fska prostě pokulhává. Simulátory jsou dnes platné u pravidelných přezkušování zejména na tyto situace. |
| |
|
| | | | | | P.M.D.G. & Ariane 4. 4. 2009 / 19:32 | |
| | Proč to neumí? Jeden kolega mi vyprávěl, že lítal měřící lety na Cessně Citation CJ1 nebo CJ2, protože nějaká firma vyrábějící trenažéry (opravdické) potřebovala nasbírat data pro letový model. To sbírání dat trvalo kolem 60h hodin! Pokud už jsou data u běžnějších letadel nasbíraná, stojí jejich pořízení poměrně velký balík peněz. Pro mě osobně jsou simulátory španělskou vesnicí, ale laicky bych řekl, že nemůžeme přeci po PC simulaci postavené na nějakém hodně všeobecném a poměrně hrubém letovém modelu chtít realitu.
Upřímně řečeno, ještě jsem třeba nezažil simulátor, jehož chování na zemi by bylo jen trochu reálným obrazem chování opravdického stroje. Spíš se mu to jen tak vzdáleně blíží, asi tak jako trenažér Škody 110, kteý jsme měli v autoškole.
Za letu je to už trochu lepší, ale ne zcela.
Kdysi jsem pomáhal Jirkovi Brožkovi odladit letovou dynamiku Z-226MS, ještě do FS2002, a tehdy jsem si uvědomil, jak obtížný a téměř nerealizovatelný úkol to je. A to jsem už tehdy měl na Trenérech dost nalítáno, ale přesto jsem nedokázal vjemy z živého letadla pořádně aplikovat na FSku. U výkonů to bylo trošku lepší, ale i tak to bylo nesnadné.
Několikrát zmiňuješ, že jsi se svezl na full-flightu, a na základě toho to celé posuzuješ, respektivě odsuzuješ. Osobně bych si to na základě své malé zkušenosti netroufl hodnotit. A s tou zkušeností to myslím vážně, nikoliv ironicky. Sice mám nálet 5tisíc hodin a asi 350 na full-flightech, ale styčných bodů, kde bych mohl bezprostředně posoudit chování trenažéru a letadla moc není. Konkrétně pojíždění, vzlet, přistání a nějaké základní letové manévry. A zrovna v těhle případech nějak moc optimismem co se věrnosti týče nehýřím. Ostatní režimy, jako je vysazení motoru, pády, asymetrické vysunutí klapek či lety obecně mimo letovou obálku, jsem nikdy nezažil, takže si netroufnu je posuzovat.
Zato jsem zažil od jednoho typu letadla dva různé trenažéry, a v některých z těchto kritických momentů měly každý jiné chování, a to dost podstatně! A oba byly schválené leteckými úřady do provozu.
Skutečně mi posuzování letových modelů simulátorů na PC, s full-flightem a třeba pak se skutečným letadlem, přijde jako naprostý úlet, byť samozřejmě chápu, proč tě to zajímá. Promiň... |
| |
|
| | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 5. 4. 2009 / 13:41 | |
| | Souhlasím s Tvým příspěvkem do puntíku. Také jsem slyšel, že certifikované full-flighty se chovají lehounce odlišně od sebe. Hovořil jsem s pár piloty, kteří se pravidelně přeškolují na různých full-flightech po Evropě, že by byly rozdíly dost podstatné v náročnějších obálkách jsem však od nikoho nezaznamenal. To ale neznamená, že takové nejsou. Vždy je to subjektivní hodnocení do které vstupuje pochopitelně rozdílná zkušenost posuzujícího. To však neznamená, že se nebudeme v zájmu simulátorového létání na FSce subjektivně pokoušet vybrat nejvhodnější letový model daného typu. Když jsme se dostali k asymetrickému tahu, který se nejvýrazněji projeví po V1, je to okamžite vidět. Také je vidět, že určité add-ony (v tomto případě Ariane) mají podstatně lepší dokumentaci. Toto je jedna z odpovědí vývojářů Ariane, nedokážu rozlišit nakolik je v tom PR, ale posuď sám:
Is our model more accurate than PMDG in performance? Check if PMDG has any Mach vs Spd table? Any Mach vs N1 Tables? Any tables? No tables at all. Boeing say that no Mach vs Spd Table data means no aircraft. Our work is approved by Boeing. PMDG is not approved by Boeing.
|
| |
|
| | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 5. 4. 2009 / 14:22 | |
| | No já bych řekl, že PR je v tom vážně hodně. Asi tak ve stylu "náš prací prostředek vypere i skvrny od krve". A bez namáčení! |
| |
|
| | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 11:19 | |
| | No ono kdyby Ariane melo 2D panel, tak je to jasna volba. Ja sem spokojenej s F100 od DA a i s AT72 od F1. |
| |
|
| | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 11:27 | |
| | Vidim, ze mame stejny vkus, mam stejne oblibene addony.Jen bych rad, aby na tom Fakru hosi jeste trochu popracovali, prostor pro zlepsovani tam rozhodne stale je! |
| |
|
| | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 11:31 | |
| | Ten "Fakr", to je nějaký člověk, který stále kveruluje, odmítá a posílá všechny do prd.le??? Jaký je u něho prostor pro zlepšování? Na čem ještě popracovat? |
| |
|
| | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 11:41 | |
| | To je hovorove Fokker prece)))mrkni na http://digital-aviation.de/forum/, tam jsou ty chybicky detailne vyjmenovany.Me treba naprosto nevadi pouhy 2D panel, ale i pres to, ze mam 3Gb pameti, tak mam obcas CTD diky "memory leak" - je to na foru zminovano.Zaroven bych ocenil lepsi citelnost zmineneho panelu a nefunguje mi par spinacu, ktere jsou zminene v Tutorialu 4 + par FMS bugu.Jinak to vypada jako ero, chova se to jako ero a bezvadne se s tim lita na ruku.Prave se ceka na vydani SP2, ktery aspon casty chybicek napravi. |
| |
|
| | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 13:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 14:46 | |
| | Dik, uz jsem potom patral,ale nejak neuspesne.Na tentyz trik jsou odkazy na foru Digital Aviation s tim, ze mi taky chybi nejaky Windows update.Ten jsem stahl nicmene mi system napsal, ze diky tomu, ze mam verzi XP SP3, tak uz to nepotrebuju.A zmineny soubor boot.ini v rooot C drive jsem vubec nenasel - proste tam neni, at uz mam zobrazeni skrytych souboru a slozek aktivovano, nebo deaktivovano...Zajimave je, ze YAK 40 mi nikdy nepadl,jen Fokker...(.DIKY, budu patrat dal! |
| |
|
| | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 11:45 | |
| | Jistě, PMDG je opravdu model pro naučení se s FMC a postupů, ale je stále nejvíce používáný a používaný bude. Já se s tím naučil, teď si klidně sednu k leveld či airbusům wilco nebo atr f1, bez obav, že někde něco zapomenu nastavit, protože pmdgčko mi dalo šanci se to naučit. U Ariane mi vadí snad jen to, že při zatáčení pedálama mi ujíždí z osy třeba při dvacítce, což v reálu tak není aby se ve dvacce letadlo naklánělo a ujíždělo. U PMDG to řeším barbarským způsobem, beru více paliva než bych měl, více cargo, aby se mi letadlo nerozjíždělo při minimálním pohnutí pákou plynu a se startem to samé. Dynamika pmdg není tak dobrá, ale co bychom chtěli.......
|
| |
|
| | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 16:50 | |
| | Jak si tak čtu tenhle strom, tak si vážně říkám, jestli se tohle ještě dá brát vážně. V zaplavě těch témat kolem se to už opravdu těžko poznává.
Sakra chlapi o čem se tady vlastně bavíte? Co to proboha srovnáváte? Vždyť 737 od PMDG je starý více jak pět let! Byl to jejich první počin (a je to na něm znát), ale i tak klobouk dolů. Navíc si uvědomte další věc - tohle éro oficiálně funguje pod FS2002! Tak co po něm můžete chtít? Tohle mi připadá jako kopání do mrtvoly, nezlobte se.
A třeba si i někdo z vás vzpomene, že tohle byl jeho první pořádný addon, s úžasným a děsivě složitým "efemcéčkem", na které spousta lidí prosebně sháněla návod. Addon, který FS-ku nakopnul o pořádný kus dopředu.
Drobná perlička - zkuste si představit dobu, kdy tohle éro vyšlo. Nejlépe na specifikaci testovací sestavy, jakou tehdy použili při recenzi na Avsimu:
P4 2.8 MHz with 512MB
WindowsXP
Ti4200-128 video card with 60.72 drivers
A že to bylo tehdy nějaké dělo! |
| |
|
| | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 17:27 | |
| | Přesně jak říkáš. Schválně jsem se byl teď prohrabat v tom dávno zapomenutém regálu, otevřel krabičku se starým šesti/sedmikilem a s úsměvem na xichtě prolistoval ty dvě tlustý brožurky manuálu, co k tomu dávali. Podle jejich stupně rozkladu to vypadá, že nás tenkrát študování těch pár systémů a FMC docela bavilo |
| |
|
| | | | P.M.D.G. & Ariane 2. 4. 2009 / 17:57 | |
| | Ja jen doplnim,ze FMC jsem uz mel k FS98 v roce 2000, pac jsem v Praze ve vyprodeji asi za pajdu koupil zahadnou krabicku s napisem EFIS 98 a to byla tehdy vec.Samo, ze se to s nicim pozdejsim neda srovnat, ale uz to umelo LNAV i VNAV namontovany v defaultnim buliku! |
| |
|
| | | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 00:56 | |
| | 100 bodu!!!
Chtel sem neco podobneho napsat pri cteni tothle threadu, ale nakonec si sem dal tenhle prispevek a takhle bych to rozhodne nenapsal, parada. Ono uz mu bude vic let, 737 vyslo tusim uz v roce 2003, takze fakt nechapu, jak na to muze nekdo nadavat, tehdy to proste patrilo k tomu nejlepsimu co se dalo simulovat a hlavne jak uz bylo receno, jede i pod FS2002!!! Takze srovnavat to s necim co bylo naprogramovano o 4 roky pozdeji je proste jen snaha tech lidi za kazdou cenu si kopnout...samozrejme, ze jsou dnes s nami daleko lepsi modely nez PMDG 737, ale podle mne i dnes ma tenhle model co rict a tak mne napada....kolik bylo v minulosti addonu, vyrobenych i klidne nekolik let po PMDG 737, na stejne urovni, a o kolika se dnes mluvi??? To, ze se i dnes tady na foru probira 737 PMDG vs. Ariane svedci o tom, ze to letadlo se i dnes lita stejne, jako tomu bylo pred 5 lety, a to o necem svedci |
| |
|
| | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 15:54 | |
| | Nedalo mi to, a dneska jsem provedl takové drobné měření. Pětistovka, 45tun. Jednou se rozjela úplně na volnoběh (21,5% N1), podruhé po přidání na 25% N1 (měl jsem pocit, že jsme ve velmi, velmi mírném protisvahu). Jen když je těžká, potřebuje tak 30-35%. Tak asi na ní máme špatně udělanou dynamiku |
| |
|
| | | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 15:59 | |
| | To zas bude odhozenych add-onu... |
| |
|
| | | | P.M.D.G. & Ariane 3. 4. 2009 / 16:08 | |
| | No, prepiste si aircraft.cfg |
| |
|
|