| | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 11:05 | |
| | | |
|
| | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 11:09 | |
| | | |
|
| | | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 11:22 | |
| | | |
|
| | | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 12:06 | |
| | jo diky, to je super pro IFR, ale VFR informace tam nevidim pro celou radu letist
Napr. KLAX ma v TAC mape VFR pristupove body a trasy, ale KTEX (Telluride) uz ne. Navic kdys si otevres stranku s informacema ke KTEX, tak tam jsou jenom mapy pro instrument appraoch a ne pro visual.
Ja hledam visual. Fakt je, ze nevim, jestli vubec existuji... |
| |
|
| | | | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 12:22 | |
| | VFR pristupove body maji myslim jenom nektera Class B letiste a i v tomto pripade neni povinost je pouzivat. Ale kdyz je pouzijes, tak mas vetsi sanci na rychlejsi ziskani povoleni vstoupit do Class B. U zadnych jinych trid prostoru kolem letist se o zadne povoleni nezada. |
| |
|
| | | | | VFR mapy pro USA (edit 3x) 23. 3. 2009 / 12:46 | |
| | Nevím, jak je to s mapama v USA, ale kamarád tam byl už 2x lítat cessnou jen tak tejden někam a pak zpátky - samozřejmě jeno VFR. Pochopitelně nakoupili, co bylo k mání - a byly to právě (jen) tyhlety mapy. Jestli vůbec nějaké jiné ty amíci maj...
NAšel jsem jinak:
http://www.pilotshop.com/flight-guide-vol-eastern-states-p-3420.html?osCsid=48949ca558fbf0..... něco, co je jako náš "malý AIP" - ale myslím, že ty mapy (podle obrázku - v ruce jsem je neměl) jsou asi stejné, jako ty TAC (Terminal Area Charts - to je ta, co na ní byl odkaz). Jak vuidno, dá se to koupit, ale ňákou kačku by to stálo...
a typicky americky "ONC" :
http://www.pilotshop.com/charts-operational-navigation-charts-c-30_221.html?osCsid=48949ca558fbf0be855a6c9d042c53b0
myslím, že to by bylo naším VFR mapám asi nejblíž...
Kde by se to dalo ale stáhnout (jestli vůbec) - absolutně nevím.
|
| |
|
| | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 13:00 | |
| | Tak ted jsem se podival na ten odkaz on LIS.RLP. Takova mapa pro letiste v USA neexistuje. Jenom planky letiste samotneho, ale nic kolem. Nejvic se tomu blizi TAC ale ten pokryva mnohem vetsi uzemi a je jenom pro Class B letiste. |
| |
|
| | | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 13:51 | |
| | diky za info, v podstate jsem se dozvedel, co jsem chtel...
takze jestli to chapu spravne, tak na celou radu mensich letist v USA proste priletim odkud chci, vice mene v jake vysce chci (pokud nebudu poletovat v nejakem rizenem prostoru) a okruh si taky zaletim, jaky chci a vsichni budou spokojeni a s usmevem na tvari me ocekavat v baru s americkym Budweiserem v ruce?
to je teda v Evrope "mirne" jinak
diky
Milan |
| |
|
| | | | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 13:59 | |
| | Tak trochu to je, jak jsi napsal. V Americe se lítá fakt jinak. Ono vůbec se ve světě lítá jinak, než u nás. Mám malou osobní zkušenost z Colorada, a docela jsem byl tehdy překvapen způsobem přiblížení, okruh bych to ani nenazval, místo 3. a 4. zatáčky takovej hodně rychlej sestup, skoro částečnou spirálou, by se to dalo nazvat. Nicméně, lítají tak, umí to, a je potřeba to respektovat a přizpůsobit se. A ty Cessny, co parkujou 20 let na slunci a dešti, uvázaný na řetězech jsou obdivuhodně odolné. |
| |
|
| | | | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 14:12 | |
| | Zase tolik svobody tam neni. Standartni okruhova vyska je myslim 1000' pro letadla (vrtulniky by se meli letadlovemu provozu na letisti vyhnout a proto normalni okruhy vetsinou neletaji). Jake se litaji okruhy si prectes v publikaci AFD (airport/facilities directory) a nebo je uvidis ze vzduchu podle znaceni. Rekl bych, ze na nerizenych letistich je to podobne jako na tech ceskych (myslim postupy, ne hustotu provozu). Kdyz se blizis k letisti, tak oznamujes polohu, umysly a tak a poslouchas kdo a jak se tam pohybuje. Na rizenych letistich tridy C a D samozrejme musis poslouchat co ti ATC rekne (vyska a popripade kudy letet a jak se zaradit do okruhu a tak) ale o zadnych VFR priletovych trasach nebo vstupnich bodech nevim. V class B je to trosku prisnejsi (kvuli hustimu provozu) a proto musis nejdriv dostat povoleni ze tam muzes vletet. Do C nebo D ti staci jenom navazat "two way communication". Jen pro zajimavost: v nekterych B prostorech jsou VFR coridory coz jsou vlastne diry nebo tunely skrz prostor kudy muze VFR letoun proletet bez nejakych povoleni nebo komunikace. |
| |
|
| | | | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 17:31 | |
| | Podle toho, co mi lčil ten kámoš, tak fakt tak nějak.
Měli podle plánu letět na nějaký letiště, už nevím jak se jemnovalo. Přiletěli, nikde nikdo. Přistáli na dráhu z udusanýho štěrku a okrovýho písku, zarolovali k "bráně" ze který vedl plot jen asi 5m na každou stranu, jinak jen všude uschlá tráva. A tam byl na lavičce u hliníkovýho kulatýho přívěsu chlap s plnovousem, akorát v džínovejch lacláčích, a kouřil dýmku z kukuřičnýho klasu. Tak vylezli z letadla, přišli k němu a říkaj něco jako "dobrý den, bla, bla, bla...." - a on akorát vyndal fajfku z pusy a řek´: "Don´t feed bears!" - a pak už nepromluvil ani slovo.
Tak jakýpak vstupní nebo výstupní body, ne? |
| |
|
| | | | | | VFR mapy pro USA 23. 3. 2009 / 17:39 | |
| |
no jo...
to ve Francii hubu nezavres, jak porad zadas nekoho o povoleni a kdyz si nedavas pozor, tak te z oblohy smaze nejaka ta Mirage... |
| |
|
|