FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VFR mapy pro USA Jeden příspěvek | Celý strom
VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 11:05
Milan Smid   
Zdravim,

nevite nahodou nekdo, jestli jsou nekde volne ke stazeni VFR mapy pro americka letiste?

Jedna se mi o americkou veri VOC map, jako je treba tahle z ceskeho AIP

http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a4-km-voc.pdf

diky

Milan
 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 11:09
Filip   
http://skyvector.com/ ?
 3x  

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 11:22
kuma   
hezké, pane, dík!
 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 12:06
Milan Smid   
jo diky, to je super pro IFR, ale VFR informace tam nevidim pro celou radu letist

Napr. KLAX ma v TAC mape VFR pristupove body a trasy, ale KTEX (Telluride) uz ne. Navic kdys si otevres stranku s informacema ke KTEX, tak tam jsou jenom mapy pro instrument appraoch a ne pro visual.

Ja hledam visual. Fakt je, ze nevim, jestli vubec existuji...
 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 12:22
Masak
VFR pristupove body maji myslim jenom nektera Class B letiste a i v tomto pripade neni povinost je pouzivat. Ale kdyz je pouzijes, tak mas vetsi sanci na rychlejsi ziskani povoleni vstoupit do Class B. U zadnych jinych trid prostoru kolem letist se o zadne povoleni nezada.
 

VFR mapy pro USA (edit 3x)   23. 3. 2009 / 12:46
kuma   
Nevím, jak je to s mapama v USA, ale kamarád tam byl už 2x lítat cessnou jen tak tejden někam a pak zpátky - samozřejmě jeno VFR. Pochopitelně nakoupili, co bylo k mání - a byly to právě (jen) tyhlety mapy. Jestli vůbec nějaké jiné ty amíci maj...

NAšel jsem jinak:
http://www.pilotshop.com/flight-guide-vol-eastern-states-p-3420.html?osCsid=48949ca558fbf0..... něco, co je jako náš "malý AIP" - ale myslím, že ty mapy (podle obrázku - v ruce jsem je neměl) jsou asi stejné, jako ty TAC (Terminal Area Charts - to je ta, co na ní byl odkaz). Jak vuidno, dá se to koupit, ale ňákou kačku by to stálo...

a typicky americky "ONC" :
http://www.pilotshop.com/charts-operational-navigation-charts-c-30_221.html?osCsid=48949ca558fbf0be855a6c9d042c53b0
myslím, že to by bylo naším VFR mapám asi nejblíž...

Kde by se to dalo ale stáhnout (jestli vůbec) - absolutně nevím.

 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 13:00
Masak
Tak ted jsem se podival na ten odkaz on LIS.RLP. Takova mapa pro letiste v USA neexistuje. Jenom planky letiste samotneho, ale nic kolem. Nejvic se tomu blizi TAC ale ten pokryva mnohem vetsi uzemi a je jenom pro Class B letiste.
 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 13:51
Milan Smid   
diky za info, v podstate jsem se dozvedel, co jsem chtel...

takze jestli to chapu spravne, tak na celou radu mensich letist v USA proste priletim odkud chci, vice mene v jake vysce chci (pokud nebudu poletovat v nejakem rizenem prostoru) a okruh si taky zaletim, jaky chci a vsichni budou spokojeni a s usmevem na tvari me ocekavat v baru s americkym Budweiserem v ruce?

to je teda v Evrope "mirne" jinak

diky

Milan
 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 13:59
orlík
Tak trochu to je, jak jsi napsal. V Americe se lítá fakt jinak. Ono vůbec se ve světě lítá jinak, než u nás. Mám malou osobní zkušenost z Colorada, a docela jsem byl tehdy překvapen způsobem přiblížení, okruh bych to ani nenazval, místo 3. a 4. zatáčky takovej hodně rychlej sestup, skoro částečnou spirálou, by se to dalo nazvat. Nicméně, lítají tak, umí to, a je potřeba to respektovat a přizpůsobit se. A ty Cessny, co parkujou 20 let na slunci a dešti, uvázaný na řetězech jsou obdivuhodně odolné.
 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 14:12
Masak
Zase tolik svobody tam neni. Standartni okruhova vyska je myslim 1000' pro letadla (vrtulniky by se meli letadlovemu provozu na letisti vyhnout a proto normalni okruhy vetsinou neletaji). Jake se litaji okruhy si prectes v publikaci AFD (airport/facilities directory) a nebo je uvidis ze vzduchu podle znaceni. Rekl bych, ze na nerizenych letistich je to podobne jako na tech ceskych (myslim postupy, ne hustotu provozu). Kdyz se blizis k letisti, tak oznamujes polohu, umysly a tak a poslouchas kdo a jak se tam pohybuje. Na rizenych letistich tridy C a D samozrejme musis poslouchat co ti ATC rekne (vyska a popripade kudy letet a jak se zaradit do okruhu a tak) ale o zadnych VFR priletovych trasach nebo vstupnich bodech nevim. V class B je to trosku prisnejsi (kvuli hustimu provozu) a proto musis nejdriv dostat povoleni ze tam muzes vletet. Do C nebo D ti staci jenom navazat "two way communication". Jen pro zajimavost: v nekterych B prostorech jsou VFR coridory coz jsou vlastne diry nebo tunely skrz prostor kudy muze VFR letoun proletet bez nejakych povoleni nebo komunikace.
 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 17:31
kuma   
Podle toho, co mi lčil ten kámoš, tak fakt tak nějak.

Měli podle plánu letět na nějaký letiště, už nevím jak se jemnovalo. Přiletěli, nikde nikdo. Přistáli na dráhu z udusanýho štěrku a okrovýho písku, zarolovali k "bráně" ze který vedl plot jen asi 5m na každou stranu, jinak jen všude uschlá tráva. A tam byl na lavičce u hliníkovýho kulatýho přívěsu chlap s plnovousem, akorát v džínovejch lacláčích, a kouřil dýmku z kukuřičnýho klasu. Tak vylezli z letadla, přišli k němu a říkaj něco jako "dobrý den, bla, bla, bla...." - a on akorát vyndal fajfku z pusy a řek´: "Don´t feed bears!" - a pak už nepromluvil ani slovo.

Tak jakýpak vstupní nebo výstupní body, ne?
 

VFR mapy pro USA   23. 3. 2009 / 17:39
Milan Smid   


no jo...

to ve Francii hubu nezavres, jak porad zadas nekoho o povoleni a kdyz si nedavas pozor, tak te z oblohy smaze nejaka ta Mirage...
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ